Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:48:35 GMT

۱۱۴ میلیارد ریال زکات در استان تهران جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۱۵۶

۱۱۴ میلیارد ریال زکات در استان تهران جمع‌آوری شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله آهمند روز سه‌شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ری اظهارداشت: ۱۷۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تعهد امسال استان برای جمع آوری زکات استان هدف‌گذاری شده بود که ۶۶ درصد آن تاکنون محقق شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین زکات جمع آوری شده در شهرستان‌های استان مربوط به ری است و قسمت عمده آن نیز از بخش کشاورزی جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهمند ادامه داد: میزان زکات پیش بینی شده ری در طی امسال هفت میلیارد و  ۶۶۰ میلیون ریال هدف‌گذاری شده بود که تاکنون هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: عمده زکات مربوط به گندم و جو است و زکات طلا، نقره، شتر و خرما در این استان کمتر و بسیار ناچیز است.

مسئول زکات استان تهران با اشاره به اینکه درسال‌جاری ۸۰ درصد زکات باید دربخش معیشت مردم هزینه شود، گفت: موارد هزینه کردن زکات در استان شامل سرفصل‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش و معیشت مددجویان زیر پوشش و اجرای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه برای نیازمندان است.

به گزارش ایرنا، دومین جلسه شورای زکات امسال شهرستان ری با حضور حجت السلام سیدعلی شاهچراغی رییس شورای زکات استان تهران و جمعی ازمسئولان در فرمانداری ری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیت حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان تهران شورای زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی۹گانه نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رأی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087554

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم