Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:57:14 GMT

معامله ۱ میلیون و۷۰ هزار بشکه نفت در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۲۲۵

 امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه جریمه کنونی در نظر گرفته شده برای انصراف خریدار چه میزان بر کاهش رغبت خریداران اثرگذار است، گفت: تاثیرگذار بودن یا نبودن آن را نمی توان دقیق گفت اما برای کاهش میزان آن مخالفتی از سوی شرکت ملی نفت ایران وجود ندارد چرا که شرایط کنونی، شرایط ویژه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این میزان جریمه جزء مقررات بورس انرژی است و ما هم پیروی کردیم. 

اخبار اقتصادی-وی با بیان اینکه بورس انرژی در مقررات خود جریمه ۵ درصد را در نظر دارد، افزود: کمترین میزان خرید از مسیر صادرات دریایی ۳۵ هزار بشکه و مسیر صادراتی زمینی هزار بشکه است و این میزان حداقل رقمی است که صادرات آن با توجه به هزینه های حمل و نقل و بیمه ای برای خریداران منطقی است. چرا که به هر حال خریداران نفت خام مقصد پالایشگاهی را در نظر دارند.

به گفته این مقام مسوول به طور مثال تاکنون خریداری برای خرید ۱۰۰ تن نفت مراجعه نکرده است که ما مخالفتی داشته باشیم. برای صادرات دریایی که کشتی کمتر از گنجایش ۳۵ هزار بشکه تمایلی به بارگیری ندارد.

تبیانیان تصریح کرد: رقم مورد نظر شرکت ملی نفت ایران برای تخصیص پیش پرداخت، رقمی کمتر از میزان کنونی بود. در این بین ۵ درصد برای جریمه فسخ قرارداد خرید نفت از بورس و حدود یک درصد هم برای هزینه ها در نظر گرفته شد که البته رقم کمتری را به این منظور در نظر داشتیم.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اعلام اینکه تاکنون هیچ معامله ای برای میعانات گازی از زمان عرضه نداشته ایم، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون بشکه نفت سبک و ۷۰ هزار بشکه نفت سنگین در بورس انرژی معامله شده است که تحویل دهی آنها طبق روند مشخص شده در حال انجام است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران نفت بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی