Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:27:35 GMT

پاسخ ایران به تهدیدات با قاطعیت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۳۰۵

پاسخ ایران به تهدیدات با قاطعیت خواهد بود

«امیر سرتیپ امیر حاتمی» پیش از ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: موضوع بسیار روشن است، یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است. یک طرف درگیری یمنی‌ها هستند که به صراحت اعلام کردند، این کار را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: منطق کار هم روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشوری که سالیان سال تحت حملات شدید بوده، تعداد زیادی تلفات در اثر جنگ داده و همین‌طور در اثر محاصره‌ای که انجام شده، از خود واکنش نشان داده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه یمنی‌ها به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشکی با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند، اظهار داشت: هرچند آن موشک نشان داد که با دقت کافی برخودار نیست اما بعد اینکه بعد از دو سال، آنها به دقت کافی رسیده باشند، از نظر منطقی قابل قبول است. از این جهت کاملا روشن است که این موضوع متعلق به درگیری دو کشور است و از آن طرف، انگیزه کامل وجود دارد.

امیر حاتمی افزود: اینکه یک طرف، به دیگران از جمله جمهوری اسلامی ایران اتهام وارد کنند، انگیزه‌شان روشن است. عربستان و رژیم صهیونیستی کشورهایی هستند که از ابتدا به دنبال آن بودند پای آمریکایی‌ها را به درگیری در این منطقه کشانده و این آرزوی آنها بود. از هر حادثه جنگی بین دو کشور، آنها همین منطق را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ادعاها و اتهامات به طور کلی، جدی و قطعی رد می‌شود و  به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: هیچ شاهد، مدرک و قرینه‌ای ارائه نمی‌شود. این صرفا یک ادعا است که می‌شود هر کسی را متهم کرد و دلیلی هم ارائه نکرد. این مسئله در همین چارچوب و ارزشی زیادی ندارد.

این مقام عالی نظامی درباره طرح این ادعا که حملات از خاک ایران و عراق انجام شده است، خاطرنشان کرد: من در بیانات مقامات آمریکایی چنین سخنی را ندیدم. اگر کسانی و افراد غیرمسئولی این مطالب را می‌کنند، مسئولیت صحبت‌هایشان با خودشان است ولی در بیانات مقامات رسمی آمریکا چنین چیزی را ندیدم. بحث‌های رسانه‌ای و مجازی دائما مطرح می‌شود ولی چنین موضع‌گیری‌ای تاکنون گفته نشده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه همه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران کاملا از صلح و امنیت منطقه مراقبت می‌کند، ابراز داشت: این کار با اقتدار تمام انجام می‌شود و اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، وجود خواهد داشت و الحمدالله این توان روز به روز در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیر حاتمی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان

 

   به گزارش تابناک،  ایران در چهارمین بازی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت و در صورت پیروزی، صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.
در این بازی علاوه بر سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شد، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی در اختیار کادرفنی نخواهند بود و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز تیم را همراهی نکرده‌اند.

در غیاب آن‌ها سایر نفرات آماده حضور در این بازی خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که ۴ تغییر نسبت به بازی رفت در دستور کار تیم ملی خواهد بود و امیر قلعه‌نویی این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

خط دروازه: اعتماد به شماره یک

علیرضا بیرانوند اولویت اول امیر قلعه‌نویی برای قفس توری تیم ملی است و در این بازی حساس به میدان خواهد رفت تا همچون بازی رفت در این دیدار هم دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. گلر شماره یک تیم ملی تاکنون ۷۱ بار پیراهن تیم ایران را پوشیده و تنها پنج بازی تا رکورد مهدی رحمتی فاصله دارد.

خط دفاع: سه تغییر عمده

حسین کنعانی احتمالا تنها بازیکنی است که جایگاه ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد سه تغییر دیگر در تیم وجود خواهد داشت. امین حزباوی که تا آستانه ماندن در ایران و عدم سفر به عشق آباد نیز پیش رفت، احتمال دارد نیمکت نشین شود و جای خود را به شجاع خلیل زاده بدهد. در جناحین نیز رامین وارد ترکیب خواهد شد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ جانشین میلاد محمدی می‌شوند.

خط میانی: جمع جور لژیونر‌ها

در مرکز میدان احتمالا تغییرات کمتری اعمال خواهد شد. سعید عزت‌اللهی مرد مورد اعتماد تیم ملی در پست هافبک دفاعی است و جلوتر از او سامان قدوس جایگاه ثابتی در ذهن امیر قلعه‌نویی دارد. محمد محبی و علی قلی‌زاده هم در جناحین بازی خواهند کرد و بعید است جایگاه خود را به بازیکن دیگری بدهند.

خط حمله: در جست‌وجوی جانشین آزمون

مهدی طارمی امیدوار است در این بازی به روند گلزنی ملی برگردد و به رکورد ۵۰ گل کریم باقری برسد. با این حال در غیاب سردار آزمون، گزینه اول جانشینی او و زوج سازی با طارمی، مهدی قایدی، همشهری بوشهری اوست. در صورتی که قایدی فیکس نباشد، سعید سحرخیزان و محمدرضا آزادی هم شانس بازی در این دیدار را خواهند داشت.

ترکیب احتمالی تیم ملی:

علیرضا بیرانوند
رامین رضاییان
ابوالفضل جلالی
حسین کنعانی
شجاع خلیل‌زاده
سعید عزت‌اللهی
سامان قدوس
محمد محبی
علی قلی‌زاده
مهدی قایدی
مهدی طارمی

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • امیر قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود؛ ترکمنستان به خوبی توپ را در زمین چرخاند
  • چهره درهم قلعه نویی در روز صعود ایران
  • کلین شیت سیدحسین بعد از اعتماد ناگهانی
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان
  • پاسخ به یک سوال اخلاقی؛ زمان کشتن حیوان خانگی کی است؟
  • ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)
  • سایه‌روشن یک شاه یا یک ملت؟