Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی "ولی تیموری" معاون گردشگری در نخستین جلسه کارگروه مشترک دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی که با حضور " ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی"، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برگزار شد؛ ضمن تشریح پشتوانه قانونی این موضوع گفت: طبق ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان  - مصوب ۲۰/ ۱۲/ ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی- کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود؛ لذا دراین راستا بازنگری و تدوین ضوابط در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفت و فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط نیز وارد فاز برنامه‌ریزی و  اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه ۱۳ درصد افراد کشور نیازمند خدمات دسترس‌پذیر هستند؛ اظهار کرد: بر این اساس با هدف توسعه مناسب‌سازی در اماکن گردشگری، کارگروه تخصصی مشترک فی مابین دبیرخانه ستاد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی تشکیل و بر اساس مقررات، موضوع ذیربط نسبت به اتخاذ تصمیمات اجرایی و عملی در دستور کار قرار گرفته است.  

وی درتشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال مناسب‌سازی در ضوابط گردشگری افزود: دراین راستا  فصل سوم از ضوابط مربوط به استاندارد کیفیت خدمات گردشگری و بخش تجهیزات تحت عنوان "امکان دسترسی و توسعه پایدار" در نظر گرفته شد و بیش از نیمی از این فصل به موضوع امکان دسترسی برای معلولین جسمی، حرکتی و افراد کم‌توان اختصاص یافت؛ به گونه‌ای که از نحوه آموزش کارکنان تا تامین تجهیزات، امکانات و وسایل رفاهی مورد نیاز برای افراد کم‌توان اعم از انواع معلولین در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در بخش مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری کشور اظهارکرد: تاکنون نشست‌های بسیاری با تشکل‌های فعال در حوزه معلولین به منظور آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی اجرای پاراتورها – تورهای ویژه معلولین و جانبازان صورت گرفته است و به استناد امضای سند همکاری میان وزارت و سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO) تعامل در زمینه تحقق ترویج گردشگری قابل دسترس در دستورکار قرارگرفت.

تیموری با اشاره به یکی از مصوبات نخستین جلسه کارگروه تخصصی مشترک گفت: توافق می‌شود وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنگام صدور یا تمدید مجوز فعالیت کلیه تاسیسات، متقاضیان را به مناسب‌سازی ساختمان محل فعالیت جهت دسترس‌پذیری معلولین و سالمندان تشویق نماید.

و ی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقرر می‌شود در جلسات آتی کارگروه مشترک دبیرخانه ستاد و وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی موضوعات و مطالب آموزشی مرتبط با مناسب‌سازی محیط و اماکن عمومی در سرفصل‌های دوره‌های آموزشی هتل‌داران و روسای اتحادیه‌ها و سایر گروه‌های مرتبط اضافه شود.

کد خبر 4720371 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری معلولان موزه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ترجمه ادبیات بازار نشر ماه محرم نشر نو تجدید چاپ ادبیات کودک و نوجوان سوریه ادبیات جهان انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.

وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمودهای رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.

مطلق ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

کد خبر 6085877 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک