Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منتقدان مدیریت شهری تهران معتقدند اگر حذف نام شهید از معابر سهواً اتفاق اقتاده مسئولان شهری با اقدامی بهتر از گذشته حسن نیت خود را اثبات کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، روزهای اخیر موضوع حذف کلمه شهید از روی برخی تابلوهای به حاشیه‌سازترین موضوع در بخش مدیریت شهری تبدیل شده و اظهارات مختلفی در این رابطه صورت گرفت و مسئوولان امر نیز با واکنش های متعدد پاسخی دادند و در فضای مجازی و رسانه ها تصاویری از برخی تابلوها بدون عنوان شهید و با طرح های مختلف منتشر و سئوالات متعددی را در اذهان ایجاد کرد و پاسخ هایی نیز داده شد که البته برای بسیاری قانع کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حناچی درباره حذف عنوان "‌شهید"از برخی از مناطق و خیابان‌های سطح شهر تهران اظهار کرد:در دوره جدید هیچگونه تابلویی نصب و حذف نشده است و تمام این تابلوها مربوط می‌شود به 5 سال گذشته و امکان دارد برخی از تابلوهای که فرسوده شده باشند توسط شهرداری تهران اصلاح شود اما به‌صورت گسترده در شهرداری این کار انجام نشده است.
وی تصریح کرد: تابلوها در سطح معابر  به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ تابلوهایی که دیوارکوبند که مناطق آنها را پیگیری می‌کنند و این تابلو‌ها به نام شهدا مزین هستند و دسته بعدی تابلوهای که عبوری هستند که برای سرعت متوسطه 30 کیلومتر به بالا پیش‌بینی شده‌اند و باید شما آنی تابلو را ببینید و تشخیص بدهید و مسیر خود را انتخاب کنید و این تابلوها که برای سرعت تنظیم می‌شوند حداقل اختصار در نظر گفته می‌شود.
از طرفی سردار کارگر رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس با اشاره به حذف نام برخی شهدا از تابلوهای کوچه‌ها گفت:حذف نام شهدا از کوچه‌ها کاری سهوی بوده است و کسی در جمهوری اسلامی ایران درباره نام شهدا نمی‌تواند عمدا چنین کاری انجام دهد. البته این تصمیم مقداری کج سلیقگی بوده است.ما تذکرات لازم را داده‌ایم و از طرفی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل ماهیت فعالیت‌اش درگیر مسائل جناحی نمی‌شود.
وی تأکید کرده که کسی جرأت نمی‌کند در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دفاع مقدس و شهدا چنین کاری را عمدا انجام دهد. اگر هم کسی شیطنتی کند ملت ما هوشیار هستند.

توجیه مسئولان قانع‌کننده نبود
از سوی دیگر سخنگوی قوه‌قضائیه نیز در واکنش به این موضوع گفت که مسئولان و دست‌اندرکاران درباره حذف عنوان شهید از برخی معابر، توجیهاتی ارائه کردند که اصلا قانع‌کننده نبود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف عنوان شهید از نام خیابان‌ها و اینکه آیا مدعی‌العموم ورود کرده است یا خیر گفت:خوشبختانه افکار عمومی جامعه و کسانی که خود را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم می‌دانند نسبت به این اقدام عکس‌العمل نشان دادند و خودشان همت کردند.توجیهاتی را نیز برخی دست‌اندرکاران مربوطه بیان کردند که اصلاً قانع کننده نبود.اقتضا می‌کند که نام و عنوان شهید در جای جای کوچه و خیابان‌های ما بدرخشد. بعضا می‌گویند دست‌های پشت پرده هست و مشغول بررسی هستند ولی تا الان پرونده قضایی در این ارتباط تشکیل نشده است.

شهردار تهران از شهروندان و خانواده شهدا عذرخواهی کند
اما مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران نیز با اشاره به حذف عنوان شهید از برخی از معابر شهر تهران گفت:شهردار تهران به‌جای اظهارات نادرست درباره حذف عنوان شهید، از شهروندان تهرانی و خانواده شهدا عذرخواهی کند.
وی گفت:این اقدام عجیب و تازه‌ای است که از سوی مدیریت شهری کلید خورده و عجیب‌تر آنست  که این اتفاق را به مدیریت شهری گذشته منتسب می‌کنند!این رسم بسیار بدی است که افراد و گروه‌ها، کارهای خوب را به خود منتسب می‌کنند و هر کار بدی را به مدیران و افراد گذشته منسوب می‌کنند و متأسفانه در روزهای گذشته نیز شاهد همین اتفاق بوده‌ایم که برخی از اعضای شورای شهر تهران حذف عنوان شهید را به مدیریت گذشته منتسب کرده‌اند که قطعاً خلاف است.در گذشته به‌شدت به نام شهدا حساس بودیم و حتی اگر در صحن شورا، عضوی از شورای شهر تهران سهواً نام خیابانی را بدون کلمه شهید مطرح می‌کرد به وی تذکر می‌دادم که البته تذکر مؤدبانه بود و موضوع را یادآوری می‌کردم.
همچنین در گذشته برخی از معابر از جمله بزرگراه شهید صیاد شیرازی، شهید مدرس و شهید کاوه فاقد عنوان شهید بودند که در مدیریت گذشته عنوان شهید را به آنها اضافه کردیم و البته کاری را انجام ندادیم و تنها به وظیفه خود عمل کردیم.

چمران تصریح کرده که دوستان در شورای شهر تهران و همچنین در شهرداری باید به اشتباه خود اقرار کنند و ممکن است اشتباه  آنها سهوی باشد که باید سریعاً به اشتباه خود اقرار و موارد مطرح‌شده را اصلاح کنند.آقای شهردار عنوان کرده که برای انتخاب سریع مسیر باید متن تابلوها کوتاه‌تر باشد که با فرض قبول این صحبت‌ها باید عنوان کنم  مگر متن تابلوهایی که بر سر کوچه‌ها نوشته شده، چقدر بلند است!مگر خودروها چه سرعتی را در این معابر دارند که آقای شهردار به‌جای عذرخواهی این‌گونه عنوان کرده است و جا دارد شهردار تهران از شهروندان تهرانی به‌ویژه خانواده شهدا عذرخواهی کند.چمران تأکید می گند که نباید شورای فعلی شهر تهران اشتباهات خود را گردن شورای گذشته بیندازد و ابراز امیدواری می کند که هرچه زودتر دوستان اشتباه خود را اصلاح کنند.

 پیشنهاد طراحی المان برای میدان شهدا


به هر حال با توجه به جمیع جهات و اظهارات به نظر می رسد اگر سهوا اتفاقی اقتاده مسئولان شهری با اقدامی بهتر از گذشته حسن نیت خود را اثبات کنند که البته شهردار تهران در توئیت خود نوشت که تیم ویژه برای پایش مستمر و ساماندهی تابلوهای مزین به نام شهدا انتخاب شده و شهروندان هرگونه ایراد و اشکال در این زمینه را به 137 اطلاع دهند اما برخی پیشنهاد می کنند اقداماتی نیز مانند طراحی و نصب المان شهدا در میدان شهدا و امثال آن در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار بگیرد ، سازمانی که گفته می شود نصب این تابلوها توسط آن انجام شده و در خصوص طراحی و نصب سردیس ها و المان ها وظیفه اصلی را به عهده دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهید شهرداری معابر تابلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش، از آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی با هدف ساماندهی و بهسازی معابر شهری خبر داد.

حسینی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اصلاح و مناسب سازی معابر سطح شهر ، عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده روها به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبا سازی معابر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ عملیات عمرانی همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت بلوار مدرس غربی یکی از مجموعه خدمات برنامه ریزی شده در سال جاری است که هم اکنون در دست اقدام می باشد.
مجموعه عملیات عمرانی با هدف تامین نیازمندیهای شهر و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان انجام میپذیرد.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898444

دیگر خبرها

  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس