Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست «شعر مهمان» با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان و تعامل حداکثری شاعران با حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی هربار در یکی از محله‌های مشهد و یا شهرستان‌ها و روستاهای استان برپا می‌شود. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نشست «شعر میهمان» با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان و تعامل حداکثری شاعران با حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی هربار در یکی از محله‌های مشهد و یا شهرستان‌ها و روستاهای استان برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه روز شعر و ادب فارسی، دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های «شعر مهمان» به همت دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی در مسجد جوادالائمه علیه‌السلام شهر جدید بینالود برگزار شد که با استقبال گرم شاعران خراسانی و علاقه‌مندان همراه بود.

راضیه رجایی؛ مسئول دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی و از شاعران انقلابی و آیینی به‌نام استان در این نشست با بیان اینکه در تمام نقاط دیار خراسان استعدادهای بسیاری داریم که هنوز ناشناخته هستند، گفت: امیدوارم برگزاری این نشست شروعی باشد برای وقوع یک اتفاق بزرگ فرهنگی در شهر جدید بینالود باشد اتفاقی که دور از ذهن نیست چرا که حتی یک فعال فرهنگی دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند در یک شهر، جریان‌سازی کند. 

شب شعر حماسی در مشهدمقدس برپا می‌شودبرگزاری سی‌وچهارمین شب شعر عاشورای شیراز؛ شاعران تا 19 شهریور ماه مهلت دارندبرپایی شب شعر رضوی در اردوی اسلام ناب

وی افزود: شعر و شاعری هنری است که مورد توجه اهل بیت علیهم‌السلام بوده است و ما در جای جای این سرزمین استعدادهای  بالقوه‌ای داریم که باید به فعالیت برسند و تشکیل و شرکت در محافل و جلسات شعر به این موضوع کمک می‌کند بنابراین به تمامی افرادی که به این عرصه علاقه دارند توصیه میکنم که حتی اگر شاعر نیستند باز هم در محافل شعری شرکت کنند چون به مرور زمان شعرشناس و منتقد خوبی می‌شوند.

در ادامه جمعی از شاعران خراسانی و علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی از جمله هاشم پاسدار، زهره بقایی، مهدی مظلومی، علی صدقی، علیرضا ایمانی، حجت‌اسلام سید حسن مبارز،جمیله سادات کراماتی، محمد حسین رحیمی، علی سمرقندی، سید امین موسوی و.. به شعرخوانی و بحث و گفتگو پرداختند. 

غبارروبی مزار شهدای گرانقدر روستای «اوارشک» شهر جدید بینالود توسط جمعی از شاعران و مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان رضوی و حضور در جمع مردم مهمان‌نواز و خونگرم این منطقه، از دیگر برنامه‌های دوازدهمین نشست شعر مهمان بود. 

در ادامه اشعاری از این نشست که به ساحت مقدس ولی نعمتمان حضرت رضا علیه‌اسلام تقدیم شد را می‌خوانید:

درمونِ دردِ مو نشد هرچی دِوایه آقاجان
اگِر دِوایی وم بشِه پیش شمایه آقاجان
هر کی با دل شکستگی در خنه‌ی شما بیه
ور نمگرده نا امید هر چی گدایه آقاجان
دل مو هر جاکه بِره آخرمیه پیش خودت
کِفتر جلد گنبدِ زردِ طلایه آقاجان
هاشم پاسدار
*****
غمگین رسید و بعد کمی گریه شاد شد
ای خوش به حال زائرتان خانه زاد شد

خوشبخت آنکسی ست که در ذهن زائران
ناگاه پیش پنجره فولاد یاد شد

هرخادمی وظیفه ای از خالقش گرفت
جارو کشیدن حرمت سهم باد شد

خورشید زد به گنبد زردت ازآن به بعد
بازار زر گران خراسان کساد شد

ارث تو جود بود و به دست پسر رسید
اینگونه شد که نام محمد ، جواد شد

حرف از نیاز شد به شما رو زدیم ما
کم خواستیم لطف کریمان زیاد شد
علی سمرقندی

جلسات شعر هفتگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز هر هفته یکشنبه‌ها ساعت 17 در اتاق جلسات این مجموعه(مشهد، بین هاشمیه 20 و 22) برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

R41347/P4001/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برپا می‌شود

گردهم آیی شاعران و علاقه‌مندان شعر به مناسبت حماسه «وعده صادق» سه‌شنبه (بیست‌وهشتم فروردین ۱۴۰۳) در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عملیات وعده صادق خود را با رمز یا رسول‌الله (ص) با موفقیت به سرانجام رساند و ضمن تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی در جسارت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، یکبار دیگر ثابت کرد که بنای این رژیم پوشالی سست‌تر از خانه عنکبوت است و دیگر به پایان عمرش نزدیک می‌شود.

این اقدام شیرینی ایام و شکر شدن کام کل آزادمردان و دلیرزنان جبهه مقاومت را موجب شد. قرار است شاعران و ادب‌دوستان به حکم این شیرینی از ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه (بیست‌وهشتم فروردین ۱۴۰۳) در فرهنگسرای انقلاب گردهم بیایند و از این پیروزی ضیافت کلمه‌ایی برپا کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این گردهم آیی که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود، می‌توانند در روز و ساعت اعلام شده به بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان کمیل، بین اخلاقی و خوش مقام، رو به روی ایستگاه مترو کمیل، سالن اجتماعات فرهنگسرای انقلاب مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • شب شعر وعده صادق در مشهد برگزار شد
  • برگزاری محفل شاعران به مناسبت تنبیه رژیم صهیونیستی
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برپا می‌شود
  • شیوه‌نامه شناسایی و رشد استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • «شیوه‌نامۀ شناسایی رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی هنری و مهارتی در مسیر نخبگی» ابلاغ شد
  • «شیوه‌نامۀ شناسایی، رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی» ابلاغ شد