Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@08:47:00 GMT

ظریف: سفر به نیویورک قطعی نشده/ فعلاً ویزا نداریم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۶۱۱

ظریف: سفر به نیویورک قطعی نشده/ فعلاً ویزا نداریم

به گزارش تسنیم، هر ساله حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، در بازه زمانی 25 الی 5 مهر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور می‌یابد و وقت سخنرانی دارد.

در 6 سال اخیر، رئیس‌جمهور به‌همراه یک هیئت همراه سیاسی عازم نیویورک شده است که در این سفرها همواره ظریف وزیر امور خارجه نیز حضور داشته است.

اما دولت ایالات متحده در اقدام جدید ضدایرانی خود دست به تحریم ظریف وزیر امور خارجه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  10 مرداد امسال بود که ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف وزیر ماور خارجه کشورمان را رسماً تحریم کرد.

امسال تا بحال نه تنها ویزای ظریف، بلکه ویزای رئیس‌جمهور و هیئت همراه او هم تاکنون صادر نشده و امکان لغو سفر روحانی به نیویورک وجود دارد.

محمد جواد ظریف نیز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: سفرم به نیویورک قطعی نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما همراه رئیس‌جمهور به نیویورک خواهید رفت؟ گفت: ببینیم چه می‌شود، فعلا قطعی نشده است و فعلاً ویزا نداریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با اعلام جزئیاتی از سفر رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد که در این سفر سه روزه، آقای رئیسی از شهرهای کراچی و لاهور نیز دیدن خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار پس از تشکیل دولت جدید در پاکستان از 22 لغایت 24 آوریل 2024(سوم تا پنجم اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود: در این سفر رئیس‌جمهور ایران را هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه، مقامات ارشد و هیئت بزرگ تجاری همراهی می‌کنند.

بر اساس این اطلاعیه، سید ابراهیم رئیسی در این سفر با رئیس‌جمهور،نخست‌وزیر ، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از لاهور و کراچی بازدید و با مقامات ارشد این ایالت‌ها دیدار خواهد کرد.

پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین استپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم داد

این اطلاعیه اضافه کرد: دو طرف دستورکار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان، دو طرف همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفتگو خواهند کرد.

وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه پاکستان و ایران،روابط دوجانبه مستحکم تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارند، تصریح کرد این سفر فرصت مهمی برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان