Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوذرپور در حاشیه بازدید دو عضو شورای شهر تهران از پارک جنگلی چیتگر در پاسخ به برخی از انتقاداتی که در خصوص نگهداری این پارک جنگلی مطرح شد، گفت: حساسیت‌هایی که از سوی شورای شهردر خصوص پارک جنگلی چیتگر مطرح است مشابه دغدغه‌های شهرداری منطقه است که امیدواریم این پیگیری‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و شاهد بهبود وضعیت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد: طی ۶ ماه گذشته این چالش‌ها از سوی شهرداری منطقه احصاء شده و در حال برطرف کردن است.

نوذرپور با بیان اینکه فضای سبز شهر‌های کشور به دلیل سه حوزه، آب، زمین و اعتبارات دچار مشکل هستند، گفت: در آسیب شناسی‌ای که در سال ۹۴ از فضای سبز کشور انجام شد و منجر به تهیه سند فضای سبز شد، تکالیفی بر عهده برخی از سازمان‌ها گذاشته شد از جمله تکالیفی که وزارت نیرو در خصوص در اختیار قرار دادن فاضلاب رایگان به شهرداری‌ها تا محل تصفیه خانه‌ها دارند، اما ما هنوز نتوانستیم سازمان آب و فاضلاب را برای اجرای مصوبه دولت در این خصوص قانع کنیم. هرچند به زودی تصفیه خانه‌ای در این محل تکمیل خواهد شد که می‌تواند مشکل آب فضای سبز را حل کند.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید به صورت رایگان تا سرانه ۵۰۰ مترمربع فضای سبز را به صورت رایگان هزینه‌های آبیاری را محاسبه کند، تصریح کرد: با این وجود در مقطعی، آب این پارک، قطع شده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه ۲۲، ۱۷۰ متر است در حالی که در برخی از مناطق، این رقم ۱۵ متر مربع است و نباید منابع اعتباری این منطقه با مناطقی که سرانه فضای سبز بسیار پائینی دارند، یکی باشد.

نوذرپور از تفاهم وزارت نیرو، شهرداری و جهاد کشاورزی در خصوص حل مشکلات فضای سبز و پارک جنگلی چیتگر خبر داد و گفت: در صورت امضای این تفاهم نامه، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: حدود اختیارات و مسئولیت‌های شهرداری در پارک جنگلی چیتگر مشخص نیست. حتی ما از اداره کل منابع طبیعی درخواست کردیم فردی را به صورت ثابت در این منطقه مستقر کند و حتی دفتر کار او را نیز آماده کردیم. اما آن‌ها اعلام کردند پس از به ثمر رسیدن تفاهم نامه در این رابطه تصمیم گیری می‌کنند.

نوذرپور از تدوین طرح جامعی برای پارک جنگلی چیتگر خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با اداره کل منابع طبیعی در این خصوص به تفاهم برسیم. در واگذاری‌های زمین از سوی دولت به نهادها، موضوع بهره مالکانه مطرح است، اما ما سودی و درآمدی از حفاظت و نگهداری این پارک نمی‌بریم که بخواهیم بهره مالکانه‌ای پرداخت کنیم.

وی از پرونده‌های قضایی که از سوی اداره کل منابع طبیعی علیه شهرداری تشکیل شده، خاطرنشان کرد: یکی از پرونده‌های قضایی مربوط به سه ماه پیش است که حکم جلب من را نیز گرفته بودند. موضوع پرونده قتل ۱۳ اصله درخت بود که پس از نشان دادن نامه اداره کل منابع طبیعی که مجوز قطع این ۱۳ درخت را به دلیل بیماری داده بود، پرونده بسته شد. ما در شهرداری اجازه قطع یک درخت بیمار را هم بدون هماهنگی منابع طبیعی نداریم. در ۵ نوبت درخواست کردیم نماینده‌ای از سوی شهرداری در این محل مستقر شود، اما پذیرفته نشد.

شهردار منطقه ۲۲ دلیل آتش سوزی‌های اخیر را بارندگی‌های اخیر دانست که باعث رشد علف‌های منطقه شده که با یک غفلت آتش سوزی رخ می‌دهد.

وی گفت: برخی آتش سوزی‌ها نیز به دلیل بی احتیاطی‌های مراجعه کنندگان است. البته موردی داشتیم که یک پدر و پسر تعمدی اقدام به آتش زدن منطقه‌ای در این محدوده کردند تا مشخص شود کدام یک محدوده آتش سوزی شان بیشتر است که این دو نفر دستگیر شدند. در خصوص آتش سوزی‌های تعمدی، ۱۰ مورد دستگیری داشتیم.

شهردار منطقه ۲۲ آخرین آتش سوزی گسترده را در روز انتخابات شورایاری‌ها اعلام کرد که به دلیل سرعت بالای خودروی آتش نشانی، خودرو چپ می‌کند.

وی ادامه داد: دیده بان‌هایی برای پیشگیری و اطلاع سریع از حریق تشکیل داده ایم.

نوذرپور موضوع استفاده ۴۰ درصدی از چاه‌های این محدوده را توسط باشگاه سوارکاری و پارک آبی رد کرد و تصریح کرد: در این خصوص شکایتی انجام شده بود که در حال حاضر این سوارکاری یک لوله دو اینچی دارد که در طول روز سه تا چهار ساعت امکان استفاده از آب برایش فراهم است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارک چیتگر آتش سوزی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین بیش از ۱۰ هزار فضای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: یکی از اصلی‌ترین اقدامات در افزایش رفاه زائران محترم در سفر به مشهد، تأمین پارکینگ در هسته مرکزی شهر بوده است.

قاسم طاهری افزود: در حال حاضر  ۱۶ هزار فضای پارک دائم در پارکینگ‌های دائمی در نقاط شهر مشهد به‌ویژه هسته مرکزی شهر فعال بوده و به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان اینکه از این تعداد ۴ هزار فضای پارک در هسته مرکزی شهر واقع‌شده است هم گفت:اما با توجه به حضور خیل عظیم زائران بارگاه حضرت رضا (ع) در ساعات آغازین سال ۱۴۰۳ نیاز است تا تعداد فضای پارک در هسته مرکزی افزایش پیدا کند.

طاهری گفت: بر همین اساس با تعامل و رایزنی‌های صورت گرفته در کنار ۴ هزار فضای پارک دائم موجود، تاکنون تعداد ۶۰۰۰ فضای پارک به‌صورت موقت از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با استقبال ازبهار از قبیل آستان قدس رضوی، سازمان نظام‌مهندسی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی‌شده است و در روز‌های آتی به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم تا با شناسایی مکان‌های دیگری که می‌توان از آن به‌عنوان پارکینگ موقت استفاده کرد، ظرفیت پارکینگ‌های عمومی هسته مرکزی شهر را درایام نوروز بیشتر از پیش افزایش دهیم.

 

 

دیگر خبرها

  • پارک جنگلی صد انجیلی، ظرفیت بزرگ تفرجگاهی غرب مازندران
  • «مظاهری» سرپرست منطقه ۶ شهرداری اصفهان شد
  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • آماده باش کامل شهرداری آبادان درپی هشدار هواشناسی
  • خدماتی که در شهر قم صورت گرفته بی نظیر است
  • فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود
  • کسب رتبه نخست درآمدی شهرداری منطقه ۱۵ در تهران
  • «رضایی» سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • توضیح شهردار مشهد در مورد ویدئوی ریزش پل دوربرگردان در حال احداث
  • تأمین بیش از ۱۰ هزار فضای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز