Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه ضمن محکومیت حمله به تاسیسات آرامکو از پیش‌داوری درباره عامل حملات هشدار داده است.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفته است این کشور به دنبال طرح موضوع حمله به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی در "شورای امنیت" سازمان ملل متحد است اما روسیه با این کار مخالفت می کند.

به گزارش عصرایران، رویترز نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی خواستار واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حملات به تاسیسات نفتی سعودی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز ماهیت واکنشی که آمریکایی ها به دنبال آن هستند مشخص نیست. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا روسیه نیز در این باره همکاری خواهد کرد یا خیر.

تاسیسات شرکت ملی نفت سعودی (آرامکو) در روز شنبه گذشته مورد حمله قرار گرفت. در اثر این حمله، روزانه حدود 5 میلیون بشکه تولید نفت این کشور متوقف شد. حوثی های (انصارالله) یمن این حمله را برعهده گرفت اما مقامات آمریکایی و سعودی می گویند این حملات از سوی یمن نبوده است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش اعلام نشود به رویترز گفته است: "معتقدیم شورای امنیت سازمان ملل باید نقشی را که برعهده دارد انجام دهد. عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفته است و مناسب است آنها به شورای امنیت مراجعه کنند. البته اول باید اطلاعات قابل انتشار را جمع آوری کنیم".

این مقام آمریکایی منظور خود را از " اطلاعات قابل انتشار" نگفت.


آمریکا معمولا اطلاعات محرمانه را برای حمایت از دلایل و استدلال های خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر می کند.

یک مقام آمریکایی دیگر هم به رویترز گفت که آمریکا معتقد است مبدا حمله به تاسیسات نفتی سعودی در شرق این کشور از جنوب غربی ایران بوده است.

هنوز هیچ مقام رسمی آمریکا چنین چیزی را اعلام نکرده است.

رویترز ادامه داد: احتمالا تلاش ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد موفقیت آمیز نخواهد بود زیرا مقامات آمریکایی می گویند که روسیه و چین به عنوان دو قدرت دارای حق وتو احتمالا در شورای امنیت از ایران حمایت خواهند کرد.

روسیه نیز ضمن محکومیت حمله به تاسیسات آرامکو از پیش داوری درباره عامل حملات هشدار داده بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند در بیانیه ای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی را محکوم کند اما این اقدام نیز نیازمند اجماع (موافقت یا عدم مخالفت) نظر همه 15 عضو دائمی و غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا

جمهوری خلق چین به دنبال افشای ساخت صدها ماهواره جاسوسی برای ایالات متحده، هشدار داد که آمریکا در حال تهدید امنیت جهانی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش و رسانه دولتی چین چند روز پس از گزارش رویترز مبنی بر اینکه شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا است، هشدار دادند که واشنگتن امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

رویترز روز جمعه به نقل از 5 منبع آگاه گزارش داد که واحد استارشیلد شرکت اسپیس ایکس ذیل یک قرارداد 1.8 میلیارد دلاری با «دفتر ملی شناسایی» آمریکا در حال ساخت شبکه ماهواره‌ای است. 

رویترز: ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است

حساب شبکه اجتماعی ارتش خلق چین اعلام کرد که برنامه اسپیس ایکس «بی‌شرمی و استانداردهای دوگانه» آمریکا را نشان داد درحالیکه واشنگتن شرکت‌های فناوری چین را متهم به تهدید امنیت ایالات متحده می‌کنند.

حساب وابسته به ارتش چین در «ویبو» که 1.1 میلیون دنبال کننده دارد، نوشت: ما از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهیم به یک شرور برای انجام شرارت کمک نکنند.

در این پست آمده است: تمام کشورهای جهان باید در مقابل تهدیدهای امنیتی جدید و حتی بزرگتر از سوی دولت آمریکا هوشیار باشند.

وانگ یانان سردبیر یک نشریه وابسته به حزب کمونیست چین تاکید کرد که پروژه ماهواره‌ای اسپیس ایکس یک چالش برای امنیت و ثبات جهانی است.

وی در مصاحبه‌ای به گلوبال تایمز گفت: تجسس اطلاعاتی برجسته ایالات متحده از کشورها یا مناطقی که نگران آن هستند، ناگزیر باعث حساس شدن یا حتی تشدید برخی مسائل مورد توجه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد
  • رأی شورای امنیت علیه عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • حملات متوالی آمریکا و انگلیس به جنوب الحدیده یمن
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟