Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@05:25:55 GMT

تکمیل رینگ کمربندی قزوین نیازمند بازخوانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۷۹۹

تکمیل رینگ کمربندی قزوین نیازمند بازخوانی است

تین‌نیوز | 

 سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: تکمیل رینگ کمربندی شهر قزوین نیازمند بازخوانی و بررسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حمید ضیائی اظهار کرد: کمربندی در جنوب شهر قزوین احداث شده که در تکمیل رینگ این پروژه باید باغ‌های سنتی از بین می‌رفت.

وی بیان کرد: مسؤولان شهرداری و اعضای شورا دغدغه جلوگیری از نابودی باغ‌های سنتی را داشتند به همین دلیل تکمیل رینگ یاد شده از این باغ‌ها بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین ابراز کرد: با توجه به این دغدغه مهم، در حال حاضر پروژه متوقف شده و مشاور طرح گزینه‌های دیگری را برای تکمیل آن پیشنهاد می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با اجرایی کردن یکی از پیشنهادهای مشاور طرح کمربندی جنوب شهر قزوین، می‌توان رینگ کامل این پروژه را به اتمام رساند.

حمید ضیائی با بیان این‌که اجرای طرح شهید انصاری با مشکلاتی مواجه است که برای رفع آن‌ها جلسه‌های بسیاری تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات طرح یاد شده بافت تاریخی بودن آن است که باعث شده اجرای پروژه به نحو مطلوبی انجام نشود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین بیان کرد: 50 تا 60 هکتار بافت تاریخی در منطقه یک و دو شهرداری قزوین بوده که شورای عالی معماری و شهرسازی برای اجرای طرح‌ها در این بافت‌ها محدودیت و ضوابطی را تعریف کرده است.

وی ادامه داد: مجوز ساخت سه و چهار طبقه در منطقه یک و دو شهرداری قزوین داده می‌شد ولی با محدودیت شورای عالی شهرسازی و معماری، این طبقه‌ها به دو و سه کاهش پیدا کرده است.

ضیائی بیان کرد: سازمان شهرسازی و معماری با اداره کل راه و شهرسازی و استانداری مکاتباتی انجام داده تا نحوه ساخت و ساز در منطقه‌های یک و دو مجدد بررسی شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اظهار کرد: محدوده‌های تاریخی و میراثی حریمی دارند که این محدوده‌ها را با طرح تفصیلی جامع می‌توان مشخص کرد.

این مسؤول با اشاره به طرح جامع تفصیلی شهر قزوین اظهار کرد: این طرح در منطقه یک شهرداری ابهاماتی در بافت تاریخی و میراثی به‌ویژه محدوده‌های بلاغی و خامنه‌ای وجود دارد که در حال رفع شدن است.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی منطقه دو شهرداری نیز مشکلاتی از جمله در بافت تاریخی وجود دارد که اطلاعات آن در حال جمع‌آوری و پیگیری است تا این طرح تهیه شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین ادامه داد: هم‌چنین طرح تفصیلی سایر مناطق شهرداری قزوین با رفع مشکلات و بعد از ابلاغ و تصویب قابلیت اجرایی دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم