Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اتهامات آمریکا به ایران درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی ، جمهوری اسلامی ایران یک یادداشت سیاسی به طرف آمریکایی ارسال کرده است. 

اخبار سیاسی-  روز دوشنبه و در پی اتهامات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص دست داشتن ایران در حمله تلافی‌جویانه یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رسمی از طریق سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، به دولت ایالات متحده آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه ایران هشدار داده و هرگونه دخالت ایران در این قضیه را نیز رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت ضمن محکوم کردن ادعاهای مایک پامپئو وزریر خارجه آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران، اعلام شده که اگر حمله‌ای [ولو محدود] به ایران صورت بگیرد واکنش جمهوری اسلامی فوری و شدید است و به منشأ تهدید، محدود نخواهد شد و ممکن است دامنه وسیع‌تری از منشأ تهدید را نیز در بر بگیرد.

صبح شنبه ۲۳ شهریورماه، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله تلافی‌جویانه به تأسیسات نفتی عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که این اقدام در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن انجام شده است.

در این حمله، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت نفتی آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را هدف قرار داد و طبق گفته عربستان، تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که ایران پشت این حمله قرار دارد اما برای این ادعا هیچ مدرکی ارائه نکرده است. ائتلاف عربی ضد یمن نیز در بیانیه‌ای مدعی شده بود که سلاح استفاده شده ساخت ایران است. ریاض هم برای این ادعا، هنوز هیچ ادله یا شواهدی به افکار عمومی ارائه نکرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عربستان سعودی پامپئو آمریکا ایران دولت عربستان سعودی یمن آمریکا آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!

عربستان‌سعودی در بحبوحه بالا گرفتن احتمالات در خصوص آب‌رفتن نئوم، به سراغ سرمایه‌گذاران چینی رفته‌است تا توجه آن‌ها را به این پروژه جلب کند.

مسئولان نئوم در هفته گذشته از پکن، شانگ‌های و هنگ‌کنگ بازدید کردند تا توجه سرمایه‌گذاران چینی را به این پروژه جلب کنند. گفتنی است که هنوز هیچ خبری از معاملات انجام شده با چینی‌ها به رسانه‌ها درز نکرده‌است.

این ارتباط با سرمایه‌گذاران از طریق نمایشگاهی صورت گرفت که مسئولان پروژه نئوم برپا کردند. لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ کنگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه تاکنون بی‌طرفانه بوده‌است. من ممکن است برای تفریح به نئوم بروم، اما هیچگاه این شهر را برای اقامت دائم اتخاب نمی‌کنم.»

مسئولان این نمایشگاه و پروژه ساخت نئوم، توجهی به گزارش‌هایی که مبنی بر آب رفتن نئوم منتشر شده‌است، نشان نداده‌اند. گفتنی است که اوایل ماه جاری، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در این شهر خطی زندگی کنند، کاهش داد. در این گزارش آمده‌است که تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" از ۱.۵ میلیون تا سال ۲۰۳۰ به کمتر از ۳۰۰.۰۰۰ نفر کاهش یافته‌است.

طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت: «هدف جمعیتی ۹ میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد.»

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، مسئولان پروژه نئوم، به سوالات این خبرگزاری پاسخ نداده‌اند. با اینحال گزارش‌ها حاکی از آن است که نگرانی‌های گسترده‌تری برای سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد سعودی وجود دارد.

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، شروع به ایجاد نگرانی در دولت عربستان کرده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد، این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگا پروژه‌های ویژن ۲۰۳۰" کرده‌است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه نئوم همچنین قصد دارد برای اولین بار اوراق قرضه منتشر کند. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا ۱.۳ میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اعتبار جذب کند.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟