Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:34:40 GMT

رهبر انقلاب: راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۸۸۶

رهبر انقلاب: راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در هجدهمین روز از ماه محرم در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله در جمع موکب‌داران عراقی بیان کردند: از صمیم قلب خودم و ملت ایران تشکر می‌کنم؛ هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتها درجه می‌رسانید، هم از ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین عراق که امنیت و زمینه را فراهم کردند و بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع بزرگ عراق که فضای زیارت و برادری را بین آحاد مردم و دو ملت فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اظهار داشتند: آنچه برای ما نقل می‌شود از رفتار شما برادران عزیز در مواکب میان راه و رفتار کریمانه‌ شما با زائران حسینی، در دنیا نظیر ندارد؛ همچنان که راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد.

 شما موکب داران کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید؛ به عشق سیدالشهدا پای زائر را شستشو می‌دهید و بدن او را در خستگی شدید مالش می‌دهید و به او جای خواب می‌دهید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است و شبیه این را سراغ نداریم.

ایشان یادآور شدند: راه‌پیمایی اربعین حقیقتاً یک حادثه‌ بی‌نظیری است؛ نه فقط در دوران خودمان بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماع و حرکتی که هر سال گرم‌تر از سال قبل اتفاق بیفتد. این حرکت در گسترش معرفت به امام حسین نقش دارد. چشم‌های مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم. منطق حسین (علیه‌السلام) منطق دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است.

ایشان بیان کردند: پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. حرکت عظیم اربعین، دارد این پیام را منتشر می‌کند و روزبه‌روز این حرکت باید تقویت شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد و این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسینیه مقام معظم رهبری عراق امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899009

دیگر خبرها

  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!