Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:49:17 GMT

بوم منطقه ای و حتی شهرستانی باید درمسئله ازدواج لحاظ شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۹۶۲

بوم منطقه ای و حتی شهرستانی باید درمسئله ازدواج لحاظ شود

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی، ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی همکاری بین دستگاهی در مشاوره های هنگام ازدواج که در سالن پتروشیمی برگزار شد، ابراز داشت:متاسفانه در بحث آموزش در جامعه ایران با سیری کاذب مواجهیم عموم فکر می کنند همه چیز را می دانند و نیازی به آموزش ندارند.

 حجت الاسلام و المسلمین شعبانی افزود:بدترین ضربه به آموزش، ارائه بحث های تکراری است و باید بدانیم آموزش و سخنرانی پارامترهای خود را دارد و نباید با هم قاطی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غربی ها به صورت کمی به مسائل نگاه می کنند، ابراز داشت: اما ما در ایران به صورت کیفی صحبت می کنیم و مخاطب براساس فضای ذهنی  و روانی خود، آن را تفسیر می کند و این در آموزش ها اختلال ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: به عنوان مثال به زوجین می گوئیم که به یکدیگر عشق بورزید، اما زن یا مرد براساس روحیه خود، عشق را به گونه دیگری معنا می کنند، باید مفاهیم را به صورت درست تبیین کرده و به صورت کمی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه خانواده ها در بسیاری امور می تواند حالت بازدارندگی و آگاهی بخشی برای فرزندان داشته باشند ولی در بحث ازدواج نمی توانند جلوی بحران را بگیرند، گفت: خانواده ها در زمینه ازدواج، آموزش های لازم را ندیده اند و براین اساس نه تنها جلوی بحران را نمی گیرند بلکه گاها" مساله را در سراشیبی بحران قرار می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آمار بالای ۳۰ درصد طلاق جای تعجب ندارد، عنوان کرد: وقتی یک جوان در خیابان و فضای مجازی و دیگر جاهای غیر معمول  به دنبال انتخاب همسر است، نباید از آمار بالای طلاق در کشور تعجب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی همچنین اذعان داشت: اگر فرهنگ ملی را در حوزه ازدواج فراموش کنیم، مساله ازدواج بحرانی تر خواهد شد، ما باید در این قضیه بوم منطقه ای،استانی و شهرستانی را لحاظ کرده و پیرو سبک غربیها نباشیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: مربی،مشاور و یا مدرسی که دچار مشکل و آسیب بوده است نباید در مقام مشاور ظاهر شده و انتقال تجربه کند.

کد خبر 4721768

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج ازدواج و طلاق طلاق ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود: پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود