Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدقاسم جاسمی، حملات پهپادی یمن به تأسیسات آرامکو در بقیق عربستان را طبق قوانین بین المللی دانست و گفت: ماده 51 منشور سازمان ملل بر این امر تأکید دارد که حمله یمن به عربستان، حمله ای مشروع طبق قانون و طبق عرف است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه یمن هیچگونه هدف غیرنظامی را هدف قرار نداده و منجر به کشته شدن حتی یک کودک یا زن نشده است، عنوان کرد: این در حالی است که عربستان در تمامی حملات ناجوانمردانه خود به غیرنظامیان یمن باعث شده است تا کنون 7هزار کودک به شهادت رسیده و به شکل غیرمستقیم 85 هزار کودک نیز به خاطر محاصره غذایی و دارویی مورد حمله واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان مسئول نسل کشی در یمن است

وی ادامه داد: عربستان هیچگاه اجازه نداده است کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان یمن برسد و همین امر باعث شده کودکان و زنان دچار سوءتغذیه شوند و به دلیل عدم رسیدن دارو جان خود را از دست بدهند که این اتفاق ناخوشایند منجر به نسل کشی در یمن شده است.

جاسمی همچنین تأکید کرد: یمنی ها صرفا در حال دفاع از سرزمین خود هستند و از این طریق سعی دارند مانع حملات بیشتر سعودی ها شده و جان کودکان خود را حفظ کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین جمهوری اسلامی نیز موظف است از حقوق مستضعفان و آزادیخواهان دنیا دفاع کرده و بر اساس بیانیه حقوق بشر اسلامی از کرامت انسانی حفظ کرده و حامی حقوق تمامی مسلمانان دنیا باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان کمیسیون امنیت ملی مجلس یمن آل سعود تاسیسات نفتی آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی

 نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • عملیات «وعده صادق» مطالبه آحاد ملت ایران بود
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی ضرورتی انکارناپذیر و قانونی بود
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند