Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دیوان عالی انگلیس روز چهارشنبه در حالی برای دومین روز پیایی تشکیل جلسه داد که مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به دولت انگلیس هشدار داد به انجام مذاکره وانمود نکند. تاریخ انتشار: 13:34 - 27 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۷۲۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ دیوان عالی انگلیس روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی برای بررسی پرونده تعلیق پارلمان این کشور تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، دیوان عالی انگلیس نیز برای استماع استدلال‌های حقوقی دولت و مخالفانش در مورد تصمیم «بوریس جانسون» نخست وزیر مبنی بر تعلیق پارلمان در آستانه خروج از اتحادیه اروپا تشکیل جلسه داد.
یکی از وکلای دولت انگلیس اعلام کرد جانسون در صورت شکست در این دادگاه، پارلمان را منحل و انتخابات زودتر از موعد را برگزار خواهد کرد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در هفته جاری از احترام به رای دیوان عالی خبر داده بود.
رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی سه روز به طول خواهد انجامید و حکم نهایی احتمالا پنجشنبه اعلام خواهد شد. البته امکان تعویق تاریخ اعلام حکم نیز وجود دارد.
جانسون ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) خواستار تعطیلی ۵ هفته‌ای پارلمان شد؛ اقدامی که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود. بر این اساس پارلمان در ۱۴ اکتبر و تنها ۲ هفته مانده به ضرب الاجل خروج در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) بازگشایی می‌شود.   مخالفان جانسون هدف وی از این اقدام را ممانعت از بروز بحث در مورد خروج بدون توافق به رغم اکثریت محافظه کار می‌دانند. به ویژه این که جانسون تاکید کرده انگلیس را با یا بی توافق در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.
جانسون که با مشاهده طیف گسترده معترضان، مذاکره با اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داده بود، در سفر به «لوکزامبورگ» و دیدار با «ژان کلود یانکر» رئیس کمیسیون اروپا نتیجه‌ای کسب نکرد.
یانکر روز چهارشنبه ضمن هشدار در مورد خطر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: "خروج بدون توافق شاید انتخاب انگلیس باشد، اما مورد تایید ما نیست."
«میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در موضوع برگزیت نیز به دولت انگلیس هشدار داد "تظاهر به مذاکره نکنید".
وی گفت جانسون پس از سه سال مذاکره انگلیس با اتحادیه اروپا در پی همه پرسی خروج "نباید وانمود کند که مذاکره می‌کند"، زیرا آن‌ها به پیشرفت واقعی در مذاکرات نیاز دارند.
بحران سیاسی در انگلیس در موضوع برگزیت در ماه‌های اخیر تشدید شده است. با نزدیک شدن به ضرب الاجل خروج نگرانی‌ها در مورد آینده انگلیس در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس برگزیت بوریس جانسون دیوان عالی تعلیق پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد