Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اکبری صبح امروز در مجمع عمومی تعاونی کشاورزی دامداران شرکت تعاونی روستای مهریز اظهار داشت: این شرکت تعاونی با فعالیت های ارزنده در سال جاری توانسته است ۶۵۰ میلیون تومان به سرمایه شرکت تعاونی کشاورزی دامدارن در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اضافه کند.

وی با اشاره به برگزاری دو مجمع عمومی در سالن شهید کشاورزی مهریز عنوان کرد: مجمع عمومی فوق العاده با دستور کار تغییر و اصلاح بند پنجم اساس نامه و تصویب شیوه نامه داوری و رفع اختلاف تعاونی ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تعاونی های روستایی و کشاورزی به عنوان یک نهاد مردمی نقش مهمی در توسعه روستا دارند.

به گزارش مهر، انتخابات هئیت مدیره تعاونی کشاورزان و دامداران مهریز بعد از سه سال انجام گرفت که مجید زارع با اخذ ۷۶ رأی، حجت زارع با ۵۹ رأی، رضا جهازی با ۵۷ رأی، عادل دبیری با ۳۷ رأی و ایوب زارعین با ۲۳ رأی و سید رسول حیدری با ۱۸ رأی برای سه سال مالی به عنوان اعضای هئیت مدیره انتخاب شدند.

این هئیت مدیره بعد از تأیید انتخابات و ثبت اسناد و اخذ آگهی تغییرات کار خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۰ شرکت تعاونی روستایی، تولید و کشاورزی تحت نظارت تعاون روستایی مهریز در حال فعالیت هستند.

کد خبر 4722112

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مهریز یزد تعاون روستایی استان یزد ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سهراب سهرابی در برنامه سلام خبرنگار به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت: همان طور که می‌دانید گندم در ایران و جهان یک غله بسیار مهم و استراتژیک است و در کشور ما بیش از ۴۰ درصد از انرژی و پروتئین مردم ایران از گندم تأمین می‌شود، گندم یکی از مهمترین محصولات زراعی در چرخه تناوبی است و برنامه‌های راهبردی و خوبی برای گندم کشور داریم. مهمترین اقدامات عبارتند از: تولید و ساماندهی بذور اصلاح شده، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت‌های مکانیزه شامل کشت روی پشته، کشت کف جوی و کشت مستقیم در بقایای گیاهی، مدیریت بهینه آفات، کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و کاهش ضایعات برداشت محصولات کشاورزی، این اقدامات را از گذشته شروع کردیم و با توجه به شعار سال با مشارکت کشاورزان انجام می‌دهیم.
مجری طرح گندم گفت: تقریباً صد درصد از برنامه تولید در گندم کشور توسط کشاورزان عزیزمان انجام می‌شود. در همین راستا دو برنامه مهم هم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است که اولین آن طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مشارکت کشاورزان دیم کار کشور از چهار سال گذشته شروع کرده و امسال سال چهارم آن است، در سطح ۵/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است، اقدام بعدی بحث کشت قراردادی است که با مشارکت کشاورزان این کار در سطح ۳/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: اقدام دیگری که با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد شروع کردیم تولید نان کامل است، تعریف نان کامل به زبان ساده این است که حداکثر ۴ درصد از سبوس دانه استخراج می‌شود همه اجزای دانه شامل پوسته بیرونی که داخل آن فیبر، جوانه گندم که حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان و نشاسته که کربوهیدرات‌ها را تأمین می‌کند در آن هست. این اقدام می‌تواند هم جهش تولیدی در تأمین نیاز گندم کشور داشته باشد و سلامت جامعه را به دنبال دارد که انتظار داریم مجموعه نخبگان از شبکه و مردم ایران از این طرح استقبال کنند، این کار را به شکل پایلوت در استان‌ها شروع کردیم.
سهرابی افزود: در فرهنگ عمومی جامعه نان‌های سفید مشتری و تقاضای بیشتری دارد در صورتی که از لحاظ سلامت جامعه، از لحاظ تأمین انرژی و پروتئین نان‌های سبوس دار بسیار مقوی‌تر هستند و سلامت جامعه را تضمین خواهند کرد. البته استارت این کار دو سال قبل شروع شده، و آن زمان میزان خرید تضمینی گندم ۷/۵ میلیون تن بود، در سال گذشته این عدد به ۱۰/۵ میلیون تن رسید و برنامه داریم در یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار در محصول گندم برسیم و وابسته به بیگانگان نباشیم.
وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی دنیا گندم ابزار قدرت و ابزار امتیازگیری است ما باید بتوانیم غذای اصلی را در داخل کشور توسط کشاورزان خودمان تولید کنیم و این کار با توجه به دانش بخش تحقیقات، دانش و توانمندی که کشاورزان دارند قطعاً شدنی است و حمایت‌هایی که دولت در این خصوص دارد به نظر می‌رسد که عملیاتی شود.
مجری طرح گندم افزود: با توجه به اتفاقات و بارش‌هایی که در کشور افتاده و پیش بینی که سازمان هواشناسی کشور دارد برآوردمان این است که امسال میزان تولید گندم حدود ۱۳/۵ میلیون تن باشد و میزان خرید هم قطعاً از ۱۰/۵ میلیون تن عبور خواهد کرد و این قطعاً چیزی نیست جز لطف و عنایت خداوند متعال، برنامه مجموعه دست اندرکاران و مشارکت بسیار خوب کشاورزان است.

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم