Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مسعود آسیابی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد سوخت ماشین‌آلات کشاورزی استان افزود: در صورت مراجعه مالکان ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک برای تشکیل پرونده شماره‌گذاری هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت آنها اعمال نخواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس قرارداد همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، از نیمه دوم سال جاری دفاتر و نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان با همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و در صورت درخواست کشاورز نسبت به پیگیری مراحل اخذ حواله سوخت تخصیصی برای ماشین‌های کشاورزی اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین بر اساس تکلیف سازمان جهاد کشاورزی برای همکاری با نیروی انتظامی در پیگیری شماره‌گذاری تمام ماشین‌های کشاورزی فعال استان و محدودیت در تخصیص سوخت به ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک انتظامی، از اول مهرماه سال جاری اعطای سوخت به آن دسته از ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک انتظامی که نسبت به تشکیل پرونده برای شماره‌گذاری اقدام نکرده‌اند، به میزان ۲۰ در صد کاهش می‌یابد.

به گفته وی ، این روند کاهش ۲۰ درصدی سوخت بصورت پلکانی و در مقاطع سه ماهه برای ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک انتظامی تا شماره‌گذاری تمام ماشین‌های کشاورزی استان اجرا خواهد شد.

نوسازی ناوگان مکانیزاسیون استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود و مسئولان جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند از بکارگیری تراکتورها بویژه کمباین‌های فرسوده و قدیمی و از رده خارج شده که میزان ریزش بالایی در برداشت محصول دارند، پرهیز کرده و به جای آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با عاملیت بانک کشاورزی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بروز و مجهز را جایگزین کنند.
استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می‌کند.
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب‌زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مكانيزاسيون توسعه اقتصادی نرخ سوخت کشاورزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل