Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو برای ارتقای سامانه دفاع هوایی این کشور، از کره جنوبی درخواست کمک کرد.

محمد بن سلمان روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، به گفت‌وگو درباره پیامد‌های حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو پرداخت و برای ارتقای توان دفاعی عربستان از سئول درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، دو طرف بر اهمیت واکنش جهانی متحد به این حمله تاکید کردند.

مون جائه این به ولیعهد عربستان گفت: حمله به تاسیسات نفتی سعودی نه تنها امنیت کره جنوبی بلکه امنیت کل جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه بین المللی باید با قاطعیت به این مسئله واکنش نشان دهد.

رئیس جمهور کره جنوبی افزود، عربستان منبع اصلی تامین نفت کره جنوبی است و ۳۰ درصد از کل واردات نفت این کشور از عربستان انجام می‌شود.

ولیعهد عربستان نیز در پاسخ، از کره جنوبی خواست به ارتقای توان دفاع هوایی این کشور کمک کند. از این رو دو طرف توافق کردند در این باره مشورت‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان یمن آسیا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران