Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@11:03:55 GMT

شمخانی: برای پاسخ قاطع به هر شرارتی آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۱۳۳

شمخانی تاکید کرد: سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشور‌های دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشور‌های غربی است.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان به این کشورسپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنهادر چارچوب گفتگو‌های یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شمخانی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن دربرابر تجاوزخارجی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آن‌ها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

وی گفت: سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشور‌های دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشور‌های غربی است.
شمخانی تاکید کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظرداشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل شمخانی تابناک شرارت آرامکو عربستان هپکو اراک پگاه آهنگرانی انتخابات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

 

بین الملل تابناک: هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا، اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ، حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن، مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه و هشدار روسیه به ارمنستان درباره همراهی با غرب از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا

دونالد ترامپ مدعی است که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز نشود، پایان دموکراسی آمریکا فرا خواهد رسید.

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از کسب آرای لازم درون‌حزبی رسما به عنوان نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» روز شنبه در جریان گفت‌وگو با حامیانش در ایالت اوهایو مجددا به ادعای خود مبنی بر «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» اشاره کرد و گفت: «اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز نشوم، به معنای پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش افزود: «اگر ما در انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم انتخابات دیگری در این کشور داشته باشیم.»

ترامپ سخنان خود را در شهر دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد که در حال حاضر به دلیل شورش کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برند؛ طرفدارانی که در راستای ادعای ترامپ، به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند و این رئیس‌جمهور سابق آمریکا آنها را «میهن‌پرست و گروگان» می‌خواند.

نظرسنجی جدید وبگاه یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از «جو بایدن» پیشی گرفته است. این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ترامپ جمهوری‌خواه با ۴۰ درصد از بایدن دموکرات با ۳۸ درصد پیشی گرفته است و این بیانگر آن است که این ۲ نامزد انتخابات آمریکا که از طرف حزب‌های متبوع خودشان نامزد انتخابات پنجم نوامبر شدند، رقابت بسیار نزدیکی خواهند داشت.

دونالد ترامپ در میانه بخشی از سخنان خود درباره وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی و رقابت خارجی برای صنعت خودروسازی آمریکا تاکید کرد: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد.»

«جیمز سینگر» سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر «حمام خون»، ابتدا «افراط‌گرایی» این رئیس‌جمهور سابق و سپس «عطش او برای انتقام و خشونت سیاسی‌» را محکوم کرد.

اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور در رزمایش نیروهای هوابرد این کشور و نظارت بر عملکرد آنها، خواستار آمادگی کامل ارتش کره شمالی برای هرگونه درگیری احتمالی شد.

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، رهبر کره شمالی به همراه دختر خود در رزمایش نیروهای هوابرد و عملیات چتربازان این کشور حاضر شد تا بر تمرین‌های شبیه‌سازی شده آنها برای نفوذ به کره جنوبی نظارت کند.

کیم در این دیدار با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی ارتش کره شمالی آمادگی برای جنگ است، دستور داد تا نیروهای هوابرد این کشور برای اجرای انواع طرح‌های عملیاتی غافلگیرکننده جنگی آماده باشند.

رهبر کره شمالی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نیروهای ما باید آماده باشند تا در صورت وقوع جنگ، با اراده‌ای قوی با دشمن روبرو شده و مسیر تاریخ را تغییر دهند.

حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

ائتلاف آمریکا و انگلیس شنبه شب چهار بار مناطقی در استان «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند.

 ائتلاف متجاوز آمریکایی و انگلیسی در حمله‌ای دیگر به خاک یمن، این بار منطقه «الطایف» واقع در شهرستان الدریهمی استان الحدیده را هدف حمله هوایی قرار داد.

بر پایه این گزارش، شبکه خبری «المسیره» گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس ۴ حمله به منطقه «الطائف» در شهرستان «الدریهمی» واقع در استان «الحدیده» انجام داده است.

آمریکا و انگلیس شنبه شب بار دیگر منطقه‌ای در شهرستان الدریهمی استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، این ائتلاف متجاوز در تازه‌ترین تجاوز خود، منطقه «الطایف» واقع در شهرستان الدریهمی طی ۴ نوبت بمباران کرد.

مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از اقبال گسترده مردم این کشور در دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

پایگاه خبری اسپوتنیک شنبه شب به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد در دومین روز رأی‌گیری سراسری انتخابات تا ساعت ۲۰.۱۹ به وقت محلی، ۵۷.۱۱ درصد از شهروندان روسیه آرا آنلاین و دستی خود را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به صندوق‌های ریخته‌اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که تا این لحظه مشارکت مردم در انتخابات به ۵۷.۱۱ درصد رسیده است.

بنا به بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ۱۶۰ هزار مورد حمله در جایگاه‌های رأی‌گیری الکترونیکی از آغاز رأی‌گیری روسیه تاکنون به ثبت رسیده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که ۸ تلاش عمدی برای آتش‌سوزی در مراکز رأی‌گیری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته است.

فرایند رأی‌گیری روز یکشنبه (۱۷ مارس) به پایان خواهد رسید. بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

از بین ۴ نامزد نهایی انتخابات، ولادیمیر پوتین، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوماً از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوماً و رئیس حزب لیبرال دمکراتِ، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می‌کنند.

این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری روسیه است که فرایند اخذ رأی در ۳ روز انجام می‌شود.

هشدار روسیه به ارمنستان درباره همراهی با غرب

وزارت امور خارجه روسیه گفت که با ایروان درباره همراهی آن با سیاست‌های ضد روسی آمریکا و «غرب جمعی» در حال مذاکره است تا به آن هشدار بدهد.

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو در حال گفت‌وگو با ارمنستان درباره نقش داشتن در سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به منظور هشدار دادن درباره خطرات آن است و برخی از استدلال‌های آن مورد قبول ایروان بوده است.

روز پنج‌شنبه، «آرارات میزوریان» وزیر امور خارجه ارمنستان از راهکار پارلمان اروپا استقبال کرد که خواستار تقویت روابط دوجانبه میان بروکسل و ایروان و دعوت از ارمنستان برای بررسی وضعیت نامزد در اتحادیه اروپا شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که زاخارووا در این باره گفت: «متاسفانه، مدت زیادی است که شاهد این جریان(ضد روسی) بوده‌ایم و در حال گفت‌وگو دربار آن هستیم. ما با همکاران و شرکای ارمنستانی خود، از جمله به طور غیرعلنی، مذاکره می‌کنیم که تنها هدف آن هشدار دادن است».

او با اشاره به این که برخی از استدلال‌های روسیه مورد قبول ایروان بوده است، گفت که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که آمریکا و غرب جمعی، دهه‌ها یا حتی قرن‌هاست که از تاکتیک‌های رفتار ابزاری با افراد و کشورها استفاده کرده و در عین حال، پشت مقاصد خوب خود را پنهان کرده‌اند. اگر چنین مثال‌هایی در منطقه ما مشهود نبود، لابد فکر می‌کردیم که آمریکا و غرب جمعی قرار نیست از این تاکتیک در قبال صلح پسا-شوروی استفاده کنند».

در اوایل ماه جاری میلادی، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت که کشورش مسیر گوناگون‌سازی اقتصادی، سیاسی و امنیتی را دنبال می‌کند و در حال پیدا کردن شرکایی نه‌تنها در غرب، بلکه در آسیا است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در اوایل مارس گفته بود که روسیه منتظر تصمیم‌گیری نهایی ارمنستان درباره عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی است.

او گفت حاکمیت ارمنستان تصمیم گرفته روی کشورهای خارج از منطقه شرط‌بندی کند؛ کشورهایی که «ایروان را تحریک می‌کنند و به آن وعده می‌دهند اگر روابط با روسیه و سازمان‌های یک‌پارچه‌ای را قطع کند که در منطقه ایجاد شده‌اند، در حل‌وفصل تمامی مشکلاتش به آن کمک می‌کنند».

 

دیگر خبرها

  • چه کشورهایی همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند؟
  • آماده پاسخ به هرگونه اقدام تجاوزکارانه هستیم
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • شمار دستگاه های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید
  • پیشتازی قاطع پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • حمله روسیه به کارگاه تعمیر ادوات نظامی در اوکراین
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • کسری بودجه، هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را سردرگم کرد