Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی سینما با نمایش چهار فیلم وارد اکران پاییزی می‌شود که این روزها رقابت کم رونقی میان فیلم های در حال نمایش در جریان است و باید دید با تنوع ژانری آثار جدید آیا تنور رقابت گرم تر خواهد شد یا خیر.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که در هفته‌های پایانی تابستان و مصادف شدن آن با ایام محرم سینماها رونق ماه‌های اخیر را ندارند از امروز ۴ فیلم به گردونه اکران اضافه می‌شود و باید منتظر ماند و دید آیا فیلم‌های جدید می‌توانند تنور رقابت را گرم تر کنند و علاقمندان را به سالن های سینما بکشانند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس از امروز ۲۷ شهریورماه سینماها میزبان فیلم «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای فیلم «برمودا»، «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به جای فیلم «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به جای «قصر شیرین» هستند.

از فهرست فیلم‌های جدید «مردی بدون سایه» در جشنواره سی و هفتم فجر حضور داشت و دیگر فیلم ها نخستین نمایش خود را در اکران عمومی تجربه خواهند کرد. «مردی بدون سایه» ادامه ای بر سه‌گانه عاشقانه رئیسیان پس از «چهل سالگی» و «دوران عاشقی» است. تازه ترین ساخته این کارگردان جشنواره را بدون حواشی پشت سر گذاشت و نتوانست نظر منتقدان را آنچنان که باید به خود جلب کند اما باید دید مخاطبان از فیلم چگونه استقبال خواهند کرد.

«شاه کش» نیز از فیلم هایی است که در ژانر معمایی و اجتماعی و در لوکیشنی متفاوت ساخته شده و به نظر می آید فضای آن به نسبت دیگر فیلم های اجتماعی متفاوت تر باشد. این فیلم در رده بندی سنی سینمایی رده ۱۲+ را به خود اختصاص داده است. همچنین فیلم «کلوپ همسران» نیز که داستان زندگی سه مرد موفق و درگیر شدن با یک گروگانگیری را روایت می‌کند و در رده بندی سنی سینمایی رده ۱۵+ را به خود اختصاص داده است. «کروکدیل» نیز یک فیلم حادثه‌ای است و داستان چند جوان را روایت می‌کند که می خواهند از مسیری سریع اما پر خطر همه چیز را یک شبه بدست بیاورند، اما با اتفاقاتی روبرو می شوند.

نگاهی به فروش فیلم های روی پرده

اما آخرین آمار فروش فیلم ها حکایت از این دارد که «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پس از هفته های متوالی همچنان در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد و در پنجمین هفته اکران خود نیز توانسته با فروش ۲۶۳ میلیونی در ۱۲۲ سالن به جایگاه نخست دست یابد و فروش کلی را به ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان برساند.

این در حالی است که «قسم» ساخته محسن تنابنده نیز در ششمین هفته اکرانش فروش ۲۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و فروش کلی فیلم به ۲ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان رسید.

اما نکته جالب در مورد سومین فیلم جدول فروش است که به «سرخ پوست» اختصاص دارد. فیلمی که مدت هاست از سرگروهی اکران خارج شده و در سالن و سائنس های محدودی به اکرانش ادامه می دهد اما همچنان می فروشد و این هفته نیز رقم ۱۶۱ میلیون تومان را ثبت کرده است و در حالی که تنها در ۴۲ سالن اکران می شود اما تفاوت فروش هفتگی اش با فیلم صدر جدول ۱۰۰ میلیون تومان است. «سرخ پوست» تا امروز ۱۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان فروش کلی را ثبت کرده است.

این اتفاق تقریباً به شکل مشابهی برای فیلم آبیار هم رخ داده و «شبی که ماه کامل شد» نسبت به هفته های گذشته به یک جایگاه بالاتر صعود کرده و طی هفته گذشته فروش ۱۲۵ میلیونی و در مجموع فروش کلی ۱۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است.

اما «قصر شیرین» میرکریمی نسبت به هفته های گذشته با افت فروش مواجه شده و به جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی راضی شده است. این فیلم در هفتمین هفته اکران و در ۹۰ سالن فروشی معادل ۱۱۴ میلیون تومان و فروش کلی ۳ میلیارد ۵۳ میلیون تومان را به ثبت رسانده است.

نکته جالب در مورد فیلم های اول تا پنجم جدول فروش اینجاست که در این بازه زمانی اکران فیلمی هفته هاست در صدر جدول قرار دارد که به نسبت ماه های گذشته فروش چشمگیری ندارد و شاید آنچه باعث شده «ایده اصلی» همچنان در صدر لیست باقی بماند کم فروغی دیگر فیلم هاست که در همین اندازه هم توان رقابت با فیلم صدرنشین را ندارند. نکته ای که این روزها باعث نگرانی های بسیاری شده کند شدن چرخه فعال نمایش و گرم نبودن تنور فیلم های در حال اکران است و نگاهی به آمار فروش دیگر فیلم ها نشان می دهد اکران فیلم های تازه ای که آمار فروششان در ادامه آماده نه تنها این فضا را پررونق نکرده که رقم فروش برخی از آنها عجیب و غیرقابل باور است.

«روسی» ساخته امیرحسین ثقفی نیز در سومین هفته اکران و با در اختیار داشتن ۷۸ سالن، رقمی معادل ۸۷ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان را ثبت کرده و در جایگاه ششم جدول قرار گرفته است؛ فروش کلی این فیلم تا امروز ۶۸۳ میلیون بوده است.

«چاقی» نیز در دومین هفته اکران ۶۳ میلیون تومان و فروش کلی ۲۵۰ میلیون تومان را ثبت کرده است. همچنین فیلم های «شکستن همزمان بیست استخوان» ۸۶ میلیون تومان، «سرکوب» ۹۳۸ میلیون تومان، «جانان» ۳۵۲ میلیون تومان، «برمودا» ۳۰ میلیون، «صدای منو می شنوید» ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان فروش داشته  اند.

چه فیلم‌هایی در آینده اکران خواهند شد؟

علاوه بر این، قرارداد فیلم‌های «منطقه پرواز ممنوع» برای اکران در گروه استقلال بعد از فیلم «سال دوم دانشکده من»، «معکوس» در گروه آستارا بعد از فیلم «مسخره باز»، «چشم و گوش بسته» در گروه باغ کتاب بعد از «درخونگاه»، «لابیرنت» در گروه زندگی بعد از اکران «پیلوت»، «سمفونی نهم» در گروه فرهنگ بعد از «مردی بدون سایه» و «جاندار» در گروه آزادی بعد از فیلم «ماجرای نیمروز ۲» ثبت شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اکران پاییزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین

فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» در صدر گیشه سینمای چین قرار گرفت در حالی که فروش انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» در این کشور آسیایی از ۱۰۰ میلیون فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، فیلم اکشن فانتزی «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» در جدیدترین هفته اکران خود رتبه اول گیشه سینمای چین را از انیمیشن برنده اسکار «پسر و مرغ ماهیخوار» ساخته هایائو میازاکی گرفت.

طبق داده‌های شرکت «Artisan Gateway»، فیلم «گودزیلا و کونگ» در فاصله زمانی بین جمعه تا یکشنبه درآمدی معادل ۷.۳ میلیون دلار ثبت کرد و در چهارمین هفته اکران خود به جایگاه اول جدول گیشه چین بازگشت و در این روند از انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» پیشی گرفت.

«گودزیلا و کونگ» پس از ۲۴ روز اکران مجموعاً ۱۲۱ میلیون دلار در چین به دست آورده که این بالاترین فروش سینمای چین برای فیلم‌های خارجی در سال ۲۰۲۴ است.

انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» نیز ۶.۳ میلیون دلار در چین به فروش خود افزود و از زمان اکران در ۳ آوریل، این فیلم مجموعا طی ۱۹ روز نمایش ۱۰۴ میلیون دلار در گیشه چین به دست آورده است. این رقم بالاتر از ۹۳ میلیون دلاری است که سال گذشته انیمیشن «اولین اسلم‌دانک» به دست آورد، اما کمتر از ۱۱۴ میلیون دلاری است که انیمیشن «سوزومه» کسب کرد و به نظر می رسد انیمه‌های ژاپنی محبوبیت فراوانی در میان تماشاگران چینی دارند.

استقبال از انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» در چین در حالی شکل گرفته است که این انیمه اخیرا با موجی از تفسیرهای ملی گرایانه چینی و ضد میازاکی در رسانه های اجتماعی چین رو به رو شده است. به طور خاص، انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» که در حال و هوای در جنگ جهانی دوم ساخته شده، به دلیل به تصویر کشیدن پدر پسر در حالی که برای یک شرکت مهمات سازی ژاپنی کار می‌کرد و به خاطر نمایش مردم ژاپن به عنوان افرادی که از اثرات جنگ رنج می برند، مورد انتقاد قرار گرفته است. ملی گرایان چینی به اشغال بخش هایی از چین توسط ژاپن در دهه ۱۹۳۰ و خشونت ارتش این کشور علیه غیرنظامیان چینی در جنگ دوم چین و ژاپن و جنگ جهانی دوم اشاره می‌کنند.

با همه این تفاسیر، عملکرد«پسر و مرغ ماهیخوار» در چین بالاترین عملکرد آن در سراسر جهان است و بیش از دو برابر ۴۶ میلیون دلاری است که در آمریکای شمالی به دست آورده است و بسیار بیشتر از ۶۰.۷ میلیون دلاری است که در کشور خودش ژاپن فروخته است.

نسخه دوبله شده این انیمیشن در آمریکای شمالی دارای صداپیشگانی از جمله «کریستین بیل»، «دیو باوتیستا»، «جما چان»، «ویلم دفو»، «کارن فوکوهارا»، «مارک همیل»، «رابرت پتینسون» و «فلورنس پو» است.

موفقیت «پسر و مرغ ماهیخوار»، میازاکی را به مسن‌ترین کارگردانی تبدیل کرد که تا به حال برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند شده است و این تنها دومین انیمیشنی بود که با طراحی دست، موفق به کسب اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. مورد اول نیز انیمیشن «شهر اشباح» ساخته میازاکی در سال ۲۰۲۳ بود.

«پسر ومرغ ماهیخوار» انیمه برگرفته از رمانی از «جنزابورو یوشینو» در سال ۱۹۳۷ با عنوان «چگونه زندگی می‌کنی» است که میازاکی آن را در کودکی خوانده و روایتگر داستان سفر ماهیتو ماکی ۱۱ ساله است که مادرش را در طول جنگ جهانی دوم از دست می‌دهد و وارد یک دنیای جادویی می‌شود. این فیلم همچنین از احساس میازاکی پس از جنگ و مقابله با از دست دادن مادرش، الهام گرفته شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رشد گیشه سینمای ژاپن به لطف انیمه‌ها بهترین فیلم‌های ژاپنی سال 2024 تا امروز (+عکس)

دیگر خبرها

  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آنونس رسمی «مست عشق» رونمایی شد
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است