Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان با سرمایه‌گذاری ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان، ۲۵ دستگاه آمبولانس تحویل گرفته شده و تعداد پایگاه‌های اورژانس نیز با ۲۵ درصد افزایش از ۴۲ به ۵۳ پایگاه ارتقا یافته است.

علیرضا پورشمس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین با نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۲۳پایگاه کانکسی از محل اعتبارات استانی و کمک خیران در استان بوشهر به ساختمان‌های ثابت منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در زمان حاضر هنوز ۹ پایگاه اورژانس کانکسی در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به حساسیت کار انتظار می‌رود با کمک خیران پایگاه‌های ثابت احداث شود.

پورشمس ادامه داد: مهمترین اقدام دولت یازدهم امدادرسانی به مصدومان در مناطق دورافتاده و در شرایط اضطراری استقرار اورژانس هوایی در مناطق مختلف کشور است که در این ارتباط این پایگاه در استان بوشهر فعال و ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان بابت این قرارگاه در استان هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ مورد انتقال مصدوم بدحال باه بالگرد اورژانس هوایی در استان بوشهر انجام شده است.

پورشمس اضافه کرد: کمبود نیرو در بخش اورژانس ۱۱۵ باعث افزایش تعداد شیفت‌های کاری و ایجاد فشار مضاعف بر نیروهای اورژانس می‌شود به‌همین  دلیل با توجه به مجوز استخدام سه هزار نیروی اورژانس ۱۱۵ در سطح کشور انتظار می‌رود استان استراتژیک و مهم بوشهر در این بخش به صورت ویژه دیده شود.

معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۹۸۲ ماموریت امدادی شامل ۱۱ هزار و ۹۸۳ ماموریت غیرتصادفی و ۶هزار و ۱۹۰ ماموریت تصادفی در استان انجام‌شده است.

وی افزود: از مجموع تصادف‌های ثبت شده در این مدت، سه هزار و ۴۴۳ مورد در نقاط شهری و ۲ هزار و ۷۴۷ مورد در نقاط جاده‌ای رخ‌داده است و بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی با چهار هزار و ۵۰۰ ماموریت مربوط به شهرستان بوشهر است.

پورشمس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ مادر باردار به بیمارستان منتقل شدند و تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر تاکنون هفت ماموریت کمک به مادر باردار در زایمان پیش از رسیدن به بیمارستان و ۱۴ مورد احیای موفق را ثبت کردند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ حادثه ویژه ترافیکی و ۷۲ حادثه غیرترافیکی در استان رخ داده که در این مدت ۱۲ هزار و ۱۱۵ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و پنج هزار و ۹۵۸ نفر به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

پورشمس، جمعیت استان بوشهر را حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانست و گفت: اورژانس ۱۱۵ این استان از ۱۹ پایگاه شهری، ۳۳ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۳۶۱ پرسنل برخوردار است.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر علوم پزشکی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی لو بااشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۷۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان برقرار و از این تعداد ۵۷ هزار و ۴۴۹ تماس به اعزام منجر شد، گفت: بر این اساس میزان کل تماس‌ها و تماس های منجر به اعزام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن به ترتیب یک و چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی مجموع مأموریت‌های شهری و جاده‌ای استان را طی سال گذشته ۶۴ هزار و ۲۲۳ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۰ هزار و ۲۹۷ مأموریت شهری و ۲۳ هزار و ۹۲۶ تماس جاده‌ای بود که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲ و پنج درصد افزایش دارد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در مدت یاد شده آمار ماموریت‌های ترافیکی شهری استان ۲۷ هزار و ۸۴۲ مورد با هفت هزار و ۸۳۰ مصدوم و ماموریت‌های غیرترافیکی شهری نیز ۱۲ هزار و ۴۵۵ مورد با ۲۹ هزار و ۳۴۷ مصدوم بوده است.

به گفته تقی لو ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای استان ۱۴ هزار و ۴۸۶ مورد با هشت هزار و ۵۳۶ مصدوم و ماموریت‌های غیرترافیکی جاده‌ای نیز ۹ هزار و ۴۴۰ مورد با ۱۵ هزار و ۳۱۲ مصدوم بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سراسر استان زنجان است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، گفت: هم اکنون مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده‌ای استان به طور میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده است.

دیگر خبرها

  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس