Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای میان مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت امضاء شد. تفاهم‌نامه‌ای که اساس آن حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر داده‌های زیستی است، بر اساس آن فراخوانی منتشر شده تا سرعت این فعالیت شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال جاری فراخوان حمایت از کسب و کار داده‌های زیستی نخستین روز از خرداد ماه منتشر شد و فعالان این حوزه تا پایان تیر ماه مهلت داشتند تا طرح‌های خود را برای بررسی و ارزیابی ارسال کنند، در این فراخوان داده‌های نسل جدید توالی یابی و ریز آرایه‌ها مورد تاکید قرار گرفت. 

محققان و شرکت های فعال در این حوزه پس از انتشار فراخوان به میدان آمدند و طرح های خود را ارسال کردند و در نهایت پس از ارزیابی و داوری‌ها، ۱۰ طرح برای مرحله حضوری انتخاب شدند. پس از این مرحله طرح های برگزیده تیم‌های نوپا با دریافت کمک‌های مختلف همچون دوره‌های آموزشی و حمایت مادی برای تجاری‌سازی محصول خود حمایت می‌شوند تا کسب و کارشان شکل گیرد و به مسیر خود ادامه دهند، پس در این برنامه تیم‌های نوپا توسعه محصول خود و رونق کسب و کار را فرا می‌گیرند. 

بر اساس این گزارش، داده‌های زیستی دسته‌ای از کلان داده‌ها هستند که کاربردهای فراوانی دارند، با توجه به نوظهور بودن آن‌ها کسب و کارهای جدیدی بر اساس آن‌ها شکل گرفته است و در کشور ما نیز حرکت به سمت شکل گیری این کسب و کارها و رونق آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه زیست فناوری داده های زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در عصر حاضر از آنچه که به پزشکی مدرن تعبیر می‌شود، به سمت نوعی از پزشکی که اصطلاحا پزشکی شخصی‌سازی شده یا پزشکی دقیق نامیده می‌شود، پیش می‌رویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شقایق حق‌جو جوانمرد در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهان امروز متاثر از حوزه‌های مختلف فناوری مانند هوش مصنوعی و رباتیک است، بیان کرد: در حوزه سلامت نیز این فناوری‌ها در حال ورود کردن هستند و حوزه پزشکی مدرن را به سمت پزشکی شخصی‌سازی شده یا پزشکی دقیق پیش می‌برند.

وی افزود: بر خلاف پزشکی فعلی که بر اساس آمار و احتمالات است، در پزشکی شخصی‌سازی شده این استنباط جود دارد که هر بیماری یک موجود منحصر به فرد است و بر اساس بک‌گراند ژنتیکی و تمام محیطی که تجربه کرده برای او تصمیمات خاصی گرفته می‌شود؛ هرچند که کشور ما هنوز با چنین افقی فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد که مسیرهای دنیا به این سمت و سو پیش می‌رود و من دوست دارم که دانشجویان پزشکی ما این را بدانند و از هم اکنون راجع به آن فکر کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مثلاً ظرف یک چشم انداز 20 ساله ممکن است آن چیزی که پزشکی مدرن نامیده می‌شود مانند طب سنتی ما بشود و پزشکی شخصی‌سازی شده جای آن را بگیرد.

حق جو جوانمرد تصریح کرد: حوزه‌های مختلف فناوری مانند هوش مصنوعی و رباتیک و... قطعاً یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی را که تحت تاثیر قرار می‌دهد عرصه سلامت خواهد بود و دستیاران هوشمندی که این روزها در حال طراحی و معرفی هستند ممکن است بخشی از وظایف پزشکان را بر عهده بگیرند، لذا فرزندان عزیز ما باید با این تغییرات آشنا شوند و خود را برای آن آماده کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود
  • حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • جهان امروز نیازمند انجام کارهای عالی در حوزه طنز و کمدی است
  • تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی