Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری در جلسه مشترک کارگروه اجرایی طرح جهاد اجتماعی نجات و ستاد بازآفرینی استان، آسیب های اجتماعی را معضلی پیچیده و دراز مدت دانست که تلا‌ش‌ها برای برطرف کردن آن ها به مرور زمان به نتیجه می‌رسد.

وی به اقدامات انجام شده در حاشیه مشهد اشاره کرد و افزود: زحمات زیادی در این مناطق در تقابل با حاشیه نشینی کشیده شده است اما چون هدفمند نبوده به بسیاری از اهداف مدنظر نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از سکونتگاه‌های حاشیه شهر مشهد به دلیل عدم رعایت ضوابط طرح جامع شهری غیر مجاز محسوب می شوند، افزود: در صورت ساماندهی حاشیه مشهد 40 درصد از جرائمی که دغدغه در مورد آن وجود دارد کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به پیامدهای حاشیه نشینی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی، کالبدی، زیست محیطی و اقتصادی پرداخت و گفت: برای در امان ماندن از آثار سوء معضل حاشیه نشینی باید برنامه ریزی مبتنی بر اطلاعات جامع و دقیق صورت گیرد.

جعفری ادامه داد: جوانانی که باید در روستاها تولید کننده باشند با مهاجرت به شهرها باعث خالی شدن روستاها از نیروی تولیدکنند شده اند و این مسئله می تواند باعث افزایش مشاغل کاذب شود.

وی با بیان اینکه در چشم انداز طرح «نجات» موضوع مهاجرت معکوس مدنظر است، گفت: باید بتوانیم افرادی که در حاشیه مشهد ساکن شده اند را به مراکز مبدا آن ها برگردانیم تا با این کار ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی، جلوی خالی شدن روستاها را بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در فاز اول طرح نجات که هشت محله از 67 محله هدف حاشیه مشهد را در بر می گیرد نام محله هایی از جمله مهرآباد، عباس آباد، زرکش، امام هادی پورسینا، و اسماعیل آباد قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 320 هزار نفر را شامل می شود.

وی اذعان کرد: 75 درصد اطلاعات محلات در دستگاه های اجرایی موجود است که می تواند مبنای تصمیمات ما باشد و 25 درصد دیگر بوسیله دفاتر تسهیلگری جمع آوری می شود.

جعفری نقش دفاتر تسهیلگری را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: عمده وظیفه این دفاتر شناخت وضعیت موجود محله هدف است تا داده های لازم از جامعه هدف جمع آوری شده و در اختیار دستگاه های متولی قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی جامعه خراسان رضوی معاون سیاسی امنیتی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تقدیر از زحمات و تلاش‌های پرسنل دانشگاه در ایام نوروز، اظهار داشت: در سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان از جمله راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال استان، اختصاص اولین دستگاه رادیوتراپی درمان سرطان، تحویل یکدستگاه سی تی آنژیو به بیمارستان شهید مصطفی خمینی، راه‌اندازی دستگاه آندوسکوپی کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام و ورود اولین دستگاه اسکن هسته‌ای به استان ایلام و … صورت پذیرفت و امیدواریم با ادامه این روند رضایت مردم بیش از پیش حاصل آید.

وی با اشاره به حضور موسسه خیریه محکم در استان ایلام، تصریح کرد: حضور این موسسه در استان و انجام بیش از ۱۳۰۰ عمل جراحی رایگان نشان از ذات مومنانه و انسان دوستانه این موسسه دارد که به درمان بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت‌های پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ایام اربعین حسینی، گفت: همه ساله شاهد حضور خیل عظیم زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در استان ایلام هستیم و کادر سلامت استان به خوبی خدمات درمانی و بهداشتی را به مردم و مراجعین ارائه می‌دهند که اجر اخروی دارد.

کد خبر 6086579

دیگر خبرها

  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه