Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:44:53 GMT

۱۰ دهیار در اردبیل اخطاریه زیست محیطی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۴۰۲

۱۰ دهیار در اردبیل اخطاریه زیست محیطی گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، رامین جمشیدی ظهر چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل عنوان کرد: به منظور نظارت بر اجرای قوانین زیست محیطی از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ اخطاریه زیست محیطی به دهیاران روستاهای شهرستان اردبیل صادر شده است.

به گفته وی این اخطاریه‌ها به منظور نظارت بر اجرای قوانین زیست محیطی و مدیریت پسماند در مجتمع‌های رفاهی و خدماتی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل یادآور شد: دهیاران و بخشداران وظیفه مهمی در مدیریت پسماند روستاها داشته و بدین منظور در طول سال کارگاه‌های مختلف آموزشی برای مسئولان برای جمع آوری و دفع صحیح پسماندها برگزار می‌شود.

جمشیدی از پایش مستمر وضعیت زیست محیطی استان در روستاهای مختلف خبر داد و یادآور شد: افزایش تعامل دهیاران به عنوان راهکار اصلی صیانت از محیط زیست در روستاها محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تشریح مصوبات گذشته ستاد مدیریت پسماند در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پاکسازی حریم رودخانه بالیقلوچای اردبیل با مشارکت شهرداری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در دست پیگیری بوده و در این خصوص از شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تقاضای همکاری بیشتری وجود دارد.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل ادامه داد: زباله‌های تخلیه شده در محورهای مواصلاتی و حاشیه روستاها از دیگر دغدغه‌های مهمی بوده که علاوه بر توجه دهیاران برای پاکسازی محیط به فرهنگسازی برای عموم مردم و گردشگران برای صیانت از محیط زیست نیاز دارد.

وی در پایان از تشکیل گروه ویژه متشکل از بخشداران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط اجرایی برای مدیریت مناسب پسماند روستاهای اردبیل، بررسی شرایط دفع زباله و برخورد قانونی با خاطیان خبر داد.

کد خبر 4722140

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی زیست محیطی مدیریت پسماند محیط زیست اردبیل دهیاری ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نشست مشورتی شورای محیط زیست استان‌ها که به صورت وبینار و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد؛ به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهور برای مدیریت پسماند و پیگیری جدی کارگروه‌های مربوطه امیدواریم با کمک اعضای شوراهای اسلامی شهرها که ناظر بر عملکرد شهرداران هستند، تفکیک از مبدا زباله جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست درخواست‌های محیط زیست کردستان مطرح شده‌اند، گفت: توسعه کسب و کارهای مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد فضای سبز و اجرای پروژه‌های محیط زیستی از جمله درخواست‌های ما در این نشست است.

حمیدی به جولان سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از معضلات شهری اشاره کرد و افزود: افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به اجرا نشدن تفکیک از مبدا زباله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه زباله‌گردها به طور کاملاً غیر بهداشتی اقدام به تخلیه زباله از سطل‌های زباله می‌کنند، افزود: این مساله افزون براینکه به خوراک رسانه‌های معاند تبدیل شده عاملی برای انتقال بیماری و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۰ درصد جایگاه‌های پسماند در روستاهای استان دارای استاندارد و مورد تأیید است و از هزار و ۷۰۰ روستای استان ۸۰۰ روستا دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار هستند.

وی بیان کرد: جایگاه‌های زباله در استان بیشتر به محل تلنبار زباله تبدیل شده است و تا زمانی که مدیریت و ساماندهی این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداران قرار نگیرد این مشکل حل نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی در استان قابلیت بازیافت هستند و بازیافت زباله باید از منازل آغاز شود که این اقدام مستلزم ایجاد بسترهای لازم است.

گفتنی است؛ کردستان جزو منطقه ۲ محیط زیست کشور (شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، زنجان و قزوین) است و مباحث مهم هر استان جمع‌آوری شده و توسط رئیس منطقه در این وبینار بیان شد.

کد خبر 6086966

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند