Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:54:02 GMT

مبارزه با ستمکاران، ظالمان و طاغوت از شروط طلبگی است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۴۰۳

مبارزه با ستمکاران، ظالمان و طاغوت از شروط طلبگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله نوری همدانی امروز در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که در مصلی بزرگ آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: علما در جامعه اسلامی به علم و تقوا شناخته شده بودند که تربیت دینی مردم بر عهده آنها بود.

وی درباره شرایط و اصول طلبگی طلاب، ابراز کرد: اگر طلاب طبق اصول طلبگی رفتار کنند می‌توانند به درجه فقاهت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید اخلاص را یکی از شرایط طلبگی دانسته و عنوان کرد: کسب علوم حوزوی برای طلاب باید با اخلاص همراه باشد، از دیگر شروط طلبگی همت بلند است که به هر مقدار همت بلند باشد به همان میزان رشد و پیشرفت علمی و عملی وجود خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: داشتن اخلاص، همت، جدیت و نظم همه از شروط طلبگی است که طلاب را در پیشرفت علمی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه علم فقه بسیار اهمیت و ارزش دارد، گفت: علم فقه همه ابعاد زندگی انسان را از نظر اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی، جهادی و غیره در برمی‌گیرد بر همین اساس باید یک فقیه در این مسائل علم بسیار داشته باشد و پاسخگوی مردم باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رسیدن به درجه فقاهت شرایط بسیار سختی دارد و به سادگی ممکن نیست، اظهار کرد: یک فقیه افزون بر کسب علم باید به تهذیب نفس و اخلاق هم آراسته باشد، بر همین اساس حوزه‌های علمیه همواره بر تهذیب و اخلاق تاکید و توصیه دارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مثال‌هایی از علمای گذشته، بیان کرد: آیت‌الله حق‌شناس فقهی بسیار عالم، برجسته و وارسته بودند ایشان همواره در بین مردم بودند و همه ابعاد به آنها خدمت می‌کردند، در دروان دفاع مقدس با تشویق جوانان برای حضور در جبهه خود نیز شرکت می‌کردند، همچنین شیخ مرتضی زاهد از جمله علما و عرفایی بودند که به تقوا، اخلاق و دینداری مشهور و همواره در خدمت مردم بودند.

وی با بیان اینکه علما و بزرگان همواره بر تهجد، شب‌زنده‌داری و نماز شب تاکید و سفارش فراوان داشتند، گفت: نماز شب بسیار بر پیشرفت انسان تاثیر دارد بر همین اساس در گذشته برخی از علما طلابی را که به نماز شب تقید نداشتند نمی‌پذیرفتند.

این مرجع تقلید درباره جایگاه علما نزد پیامبر(ص) بیان کرد: روز قیامت پیامبر(ص) برای علما جوایزی خاص هدیه می‌دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شرط دیگر طلبگی عنوان کرد: مبارزه با ستمکاران، ظالمان و طاغوت از دیگر شروط طلبگی است که طلاب باید در این زمینه بسیار جلوتر و مقدم بر سایر مسلمانان باشند. پس از انقلاب دشمنان با همه امکانات خود بر علیه اسلام تاختند اما به یاری خداوند علما و روحانیون همواره با حضور در صحنه مقابل دشمن ایستادگی کردند، در دوران دفاع مقدس بیشترین آمار شهید را قشر روحانی به انقلاب اسلامی هدیه کرده است.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خاطرنشان کرد: آمریکا طی چهل سال اخیر مقابل قدرت اسلام به جنگ برخواسته و حال امروز از مذاکره دم می زند؛ آمریکا بداند ما آنها مذاکره نمی‌کنیم و اگر کسی با آمریکا مذاکره کند خیانکار یا جاهل است.

کد خبر 4722150

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله حسین نوری همدانی طلاب حوزه علمیه دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی منصور غلامی ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور حسین توکلی مجتبی صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در این نشست گفت: شهیدان با جانفشانی خود مقابل ظلم ایستادگی کردند و میهن را با فدا کردن جان خود حفظ کردند.
جمع آوری آثار شهدای روحانی و ارسال به کمیته جمع آوری، برنامه ریزی جهت حضور طلاب در کنگره شهدای شهرستان و تبلیغ از طریق تریبون مساجد از مصوبات این نشست بود.

دیگر خبرها

  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود