Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان به این کشورسپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنهادر چارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

شمخانی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن دربرابر تجاوزخارجی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.

شمخانی تاکید کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه ای از طریق گفتگو است لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظرداشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1300858

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی شمخانی یمن عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال استان لرستان بازیگران سینما و تلویزیون ایران خودرو ایران و آمریکا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرابکاری در حدی نبود که پاسخ فوری بدهیم | اقدام صهیونست ها بی پاسخ نمی ماند

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: شهریار حیدری در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه ریزپرونده‌ها از جمله ابزارهای اطلاعاتی – عملیاتی صهیونیست‌ها به‌شمار می‌رود که پیش از این نیز در نقاط مختلف از آنها استفاده کرده‌اند، اظهارکرد: اگرچه اسرائیلی‌ها به صورت رسمی انجام عملیات ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان و تبریز را برعهده نگرفته‌اند، اما برخی مقام‌های این رژیم تصریح کرده‌اند که این خرابکاری ناموفق کار رژیم صهیونیستی بوده‌است.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها به‌طور طبیعی باید تبعات ناشی از چنین اقدام‌های ضد امنیتی را بپذیرند، ادامه داد: برآوردهای اولیه انجام شده نشان می‌دهد این عملیات خرابکارانه خسارتی به‌همراه نداشته است و با اقدام به‌موقع سامانه‌های پدافندی، خرابکاری صهیونیست‌ها ناکام مانده است.

حیدری با اشاره به اینکه باید در انتظار برآوردهای تکمیلی مقام‌های مسئول دراین زمینه بود، تصریح کرد: معتقدم اینکه این اقدام خرابکارانه خسارتی به دنبال داشته یا نه در درجه دوم اهمیت قرار دارد. موضوع اصلی نفس انجام چنین اقدامی است که واکنش متناسب ایران را به‌ همراه خواهد داشت.

هدف صهیونیست‌ها از خرابکاری ناکام بامداد جمعه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد: مقام‌های رژیم صهیونیستی باید تاوان چنین شرارت‌هایی را بدهند. در جریان ترور مستشاران ایرانی در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، صهیونیست‌ها به عنوان متجاوز ازسوی ایران تنبیه شدند و اکنون باید به این درک واضح رسیده باشند که هدف‌گیری ایران «دقیق» است و در «زمان مناسب»، پاسخ متوازن دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به هدف صهیونیست‌ها از انجام چنین شرارت‌هایی اظهارکرد: به اذعان شخص نتانیاهو و دیگر مقام‌های اسرائیلی، کابینه این رژیم در شرایط نامطلوبی قرار دارد و فشارهای اجتماعی – سیاسی بر مقام‌های رژیم صهیونیستی در حال افزایش است. براین اساس در شرایط کنونی نتانیاهو بیش از هر چیز به دنبال کاهش فشارها است.

حیدری با تاکید بر اینکه خرابکاری ریزپرنده‌ها نیز اقدامی در راستای کاهش فشارها بر دولت نتانیاهو به حساب می‌آید، ادامه داد: به دنبال عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» صهیونیست‌ها به شدت تحت فشار بودند و اکنون با کاهش فشارهای روانی، دست به چنین شرارت‌های ناکامی می‌زنند. نتانیاهو به دلیل ناکارآمدی کابینه تحت فشارهای گسترده مردمی قرار دارد و در پی خلاصی از چنین وضعیتی است.

وی تصریح کرد: انجام چنین اقدامی ازسوی صهیونیست‌ها، به هر میزان ناچیز و ناکام هم که باشد، برای جمهوری‌اسلامی مهم است و پس از ارزیابی‌های امنیتی لازم، باید پاسخ مناسب را دریافت کند. اگرچه این خرابکاری در حدی نیست که صهیونیست‌ها از ما «پاسخ فوری» دریافت کنند، اما باید بدانند که شرارت‌هایشان هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ همچنان‌که تاکنون بی‌پاسخ نمانده است.

صهیونیست‌ها باید در انتظار پاسخ متناسب ما باشند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه پیش از این ما در جنگ اطلاعاتی با صهیونیست‌ها نیز پاسخ‌های محکمی به آنان داده‌ایم، عنوان کرد: توان اطلاعاتی – عملیاتی جمهوری‌اسلامی بسیار فراتر از آن چیزی است که صهیونیست‌ها گمان می‌کنند یا در جریان عملیات «وعده صادق» لمس کرده‌اند.

حیدری ادامه داد: با وجود اینکه خرابکاری اخیر آنها ناکام بوده و حرکتی شکست خورده به‌منظور برای فرار از تبعات شکست سنگین عملیات «وعده صادق» به حساب می‌آید، با این وجود اما ایران به چنین شرارت‌هایی در زمان مناسب، پاسخ متناسب خواهد داد.

کد خبر 845573 برچسب‌ها ایران و اسرائیل امنیت ترور خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل استان اصفهان

دیگر خبرها

  • خرابکاری در حدی نبود که پاسخ فوری بدهیم | اقدام صهیونست ها بی پاسخ نمی ماند
  • عملیات وعده صادق پاسخی قاطع به شرارت‌های رژیم اشغالگر بود
  • هرگونه تعرض اسرائیل، با پاسخ آنی، قاطع و تغییرناپذیر ایران مواجه می شود/ حمله ایران به اسرائیل 5 اصل مهم داشت
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع خواهد بود
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • پاسخ بعدی ایران به رژیم صهیونیستی قاطع‌تر است
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود