Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@08:44:41 GMT

بازدید از ۴۴ مسجد در روز میراث در آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۴۵۴

بازدید از ۴۴ مسجد در روز میراث در آفریقای جنوبی

امسال در روز میراث، که یک روز ملی در آفریقای جنوبی است، کمپین بازدید از مساجد در ۴۴ مسجد ۶ استان آفریقای جنوبی برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان:به نقل از risingsunchatsworth، در روز میراث، کمپین ملی بازدید از مساجد آفریقای جنوبی، مسلمانان و رسانه ها از مردم عادی دعوت کرده اند تا ضمن ملاقات از مساجد و مراکز اسلامی محلی، در تور بازدید از این اماکن شرکت کرده، گفتگویی درباره اسلام و مسلمانان داشته باشند و برای پرسش هایشان در خصوص دین پاسخ های به جا و حقیقی به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین راستا، شبکه مسلمانان آفریقای جنوبی  از تمامی مردم برای شرکت در مراسم درهای باز 44 مسجد مختلف در روز میراث دعوت به عمل آورده است. این نشست ها قرار است از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر برپا باشند.

 

گفتنی است در سال 2018، کمپین ملی روز درهای باز مساجد میزبان تقریبا 800 بازدیدکننده از تقریبا 20 مسجد مختلف در چهار منطقه آفریقای جنوبی بود. بازدیدکنندگان از مساجد این حرکت را اقدامی در راستای درک بهتر از اسلام و آشنایی بیشتر با جامعه مسلمانان با به دست آوردن اطلاعات دقیق اعلام کرده اند.

 

امسال همانطور که انتظار می رفت تعداد مساجد شرکت کننده در 6 منطقه مختلف افزایش یافته و به 44 مسجد رسیده است.

 

دکتر فیصل سلیمان مدیر مرکز مسلمانان آفریقای جنوبی در این رابطه گفت: ما در روز میراث درباره فرهنگ های دیگر می آموزیم و تاریخمان را جشن می گیریم و بر این امر تاکید داریم که چطور جامعه ای منسجم با تفاوت های فرهنگی دینی هستیم.

 

وی افزود: روز ملی بازدید از مساجد سکویی فراهم می آورد تا بتوانید به مساجدتان سربزنید و درباره اسلام از زبان یک مسلمان واقعی اطلاعات به دست بیاورید و شاید هم حتی بفهمید که چرا زنان مسلمان حجاب به سر می کنند.

 

منبع: خبرگزاری حوزه

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم شیراز مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی محرم اصفهان آفریقای جنوبی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه

علمای اهل سنت خراسان جنوبی از پاسخ قاطع و مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی حمایت و قدردانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه دلاور مردان نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی طی عملیات وعده صادق با رمز مقدس یا رسول الله (ص) با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند و دل مسلمانان جهان را شاد کردند.

در این راستا جامعه روحانیون اهل سنت خراسان جنوبی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سرداران ایرانی، این اقدام را تاریخی و موجب رعب و وحشت گسترده استکبار جهانی و دیگر جیره خوارانش دانسته و به خادمان محرومان و ستمدیدگان جهان خداقوت گفتند.

.

مشکل فلسطین مشکل همه مسلمانان جهان است

مولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند ضمن قدردانی از اقدام به موقع و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به جنایات وحشیانه اسرائیل با مردم غزه و همچنین حمله به کنسولگری ایران لازم بود تنبیهی برای این جنایتکار در نظر گرفته شود.

وی افزود: آرزوی همه مسلمانان و به ویژه مردم ایران این بود تا اسرائیل تنبیه شود و پاسخی به جنایاتش داده شود.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان کرد: خوشبختانه با اقدام قاطع و پیروزمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این تنبیه انجام شد و الحمدالله ضربه‌ای به اسرائیل وارد شد.

عبداللهی تصریح کرد: امروز مشکل فلسطین مشکل همه مسلمانان جهان و عامل وحدت مسلمین است و مسلمانان از این اقدام مقتدرانه سپاه استقبال کرده و خوشحال می‌شوند.

دل جهان اسلام از حمله سپاه شاد شد/ رژیم صهیونیستی مستحق تنبیه بود

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در حمله به رژیم خبیث صهیونیستی اظهار داشت: امروز ملت شریف ایران و همه مسلمین جهان آگاه هستند و می‌دانند که استکبار جهانی ظلم و جنایت‌های بسیاری در غزه انجام می‌دهد و متاسفانه از غفلت مسلمین سوء استفاده کرده است.

مولوی سیدمحمد حسینی، افزود: خوشبختانه امروز ملت شریف ایران آگاه هستند و با بصیرت حرکات دشمنان ایران و آمریکا را رصد می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بیان کرد: از آنجایی که دشمن به کنسولگری ایران و سفارت جمهوری که خاک وطن ما است حمله کرده است مردم ایران و مسلمانان خواستار پاسخی کوبنده به دشمنان بودند.

حسینی تصریح کرد: در این راستا با توجه به درخواست ملت ایران و نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر پاسخ دادن به این اقدام دشمن،  خوشبختانه پاسخ خوبی به دشمنان داده شد و دل ملت ایران که خواهان اینچنین پاسخ کوبنده‌ای بودند، شاد شد.

وی افزود: این اقدام مقتدرانه سپاه را به همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و امید است خداوند متعال شر دشمنان اسلام را از سر مسلمانان جهان کم کرده شاهد نابودی دشمنان اسلام باشیم.

سپاه پاسداران با اقتدار دل مظلومان عالم را شاد کرد

امام جمعه اهل سنت گزیک در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از اقدام به موقع سپاه در حمله به رژیم خبیث صهیونیستی اظهار داشت: قرآن می‌فرماید دشمن اصلی مسلمانان، آل یهود است.

مولوی سید فضل‌الله فاضلی افزود: امروز شاهد آن هستیم که آل یهود ماه‌ها است در غزه چگونه به جان مسلمانان افتاده و جنایات بسیاری انجام می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت گزیک بیان کرد: آل یهود مسلمانان را در غزه قتل عام کرده و خون مظلومان را بر زمین می‌ریزد و به مرد، زن و کودک و خردسال رحمی ندارد.

فاضلی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم که با اقدام مقتدرانه خود جواب محکمی به دشمنان جهان داد.

وی با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران با اقتدار دل مظلومان عالم را شاد کرد خاطرنشان کرد: امید است دشمنان اسلام همیشه خار و ذلیل باشد. 

انتهای پیام/255/.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه
  • ۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • قلعه نادری قشم در معرض نابودی/ میراث فرهنگی کجاست!+ عکس
  • حمله ایران تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان بود!
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی