Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@07:00:20 GMT

اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۵۳۷

اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری، با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

به گزارش  ایسنا، بر اساس این تصمیم، مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به وزارت راه و شهرسازی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صدور مجوز پروانه بهره برداری تعدادی از شهرک های صنعتی صنفی غیردولتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

دولت به منظور ساماندهی فعالیت های مستقر خارج از محدوده های شهری مستقر در شمال شرق تهران، مصوب کرد کارگروهی با مسئولیت وزیر کشور نسبت به هدایت، ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای فرآیندهای زیر اقدام نمایند:

- جمع آوری و انتقال واحدهای مشمول انتقال قطعی به شهرک­ها و نواحی صنعتی مجاز؛

- رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی؛

- تعیین تکلیف واحدهای مشمول استقرار مشروط با رعایت دستورالعمل های چهارگانه مربوط که توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تدوین و در کارگروه موضوع این ماده تصویب می ­شود؛

- مسلوب المنفعه نمودن چاه‌­های غیر مجاز و تخصیص آب از محل تعادل بخشی توسط وزارت نیرو؛

- اتخاذ تدابیر لازم به منظور تضمین جلوگیری از تشدید و توقف قطعی توسعه وضعیت موجود؛

- تعیین و اخذ حقوق دولتی مربوط از جمله عوارض تغییر کاربری اراضی کشاورزی؛

- تامین سرانه‌های خدماتی شهرک صنعتی.

 موافقت دولت با دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع کشور سلطنت عمان به جمهوری اسلامی ایران، با توجه به پایان مهلت یکساله آن موافقت کرد.

دولت این تصمیم را با توجه به فضای دوستانه حاکم بر روابط دو کشور و در جهت اقدام متقابل درخصوص تسهیل ورود اتباع ایرانی به کشور عمان اتخاذ کرد.

تصویب آیین نامه «حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه‏های اجرایی»

دولت با توجه به ضرورت حمایت قضایی از مأموران و کارکنان دستگاه‏های اجرایی و به منظور پیش‏ بینی سازوکارهای حمایتی لازم برای حمایت حقوقی و قضایی از آنان، آیین نامه حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه های اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب ‏دیده از اقدامات دولت‏ها و مراجع داخلی و خارجی را به تصویب رساند.

عضویت رئیس سازمان غذا و دارو در کارگروه تنظیم بازار

با تصویب دولت، رئیس سازمان غذا و دارو به ترکیب اعضای کارگروه تنظیم بازار اضافه شد.

این تصمیم با هدف امکان سیاستگذاری جامع و اثرگذار در ابعاد مختلف تصمیم ­گیری در کارگروه تنظیم بازار از قبیل تولید، توزیع، واردات، روان‌سازی، تأمین و ایجاد ذخیره مطمئن و استراتژیک، تعرفه­ گذاری، توزیع ارز و اعتبار کالاهای سلامت محور و همچنین پاسخگویی مناسب به مراجع قانونی و دستگاه‏های نظارتی و مطالبات مردمی در زمینه تأمین امنیت این کالاها، اتخاذ شد.

 تصمیم گیری دولت درخصوص نحوه بررسی لایحه مربوط به قانون مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه و در اجرای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مصوب کرد لایحه الحاق یک تبصره به یکی از مواد قانون مبارزه با پولشویی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به موجب این تبصره، دستگاه های مندرج در قانون مبارزه با پولشویی موظف شدند در صورت شناسایی تخلف یا جرم توسط اشخاص مشمول، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدام نمایند.

 اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

 تصمیمات دولت برای اجرایی شدن ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها

هیئت وزیران با توجه به اهمیت زیست محیطی درخصوص ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها اعم از صیادی و تفریحی و لزوم تعویض این موتورها با موتورهای چهارزمانه، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد از تاریخ ابلاغ این مصوبه به منظور شناسایی قایق های تفریحی و صیادی با موتورهای دو زمانه گواهینامه ثبت شش ماهه صادر نماید تا مالکان قایق های مذکور طی سه سال نسبت به جایگزینی موتورهای چهارزمانه بنزینی با موتورهای دوزمانه اقدام کنند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد ثبت سفارش واردات موتورهای دوزمانه را از تاریخ ابلاغ این مصوبه ممنوع نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز

اقدامات بهداشتی در سیل چابهار و نبود هیچ گونه گزارشی از اسهال‌های شایع، نحوه فعالیت مطب‌ها در نوروز و همچنین آمار پزشکان فعال در نوروز از جمله مباحثی بود که در نشست خبری طرح سلامت نوروزی مطرح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری طرح «سلامت نوروزی» که صبح امروز، شنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار شد، با بیان اینکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای «نوروز» و «ماه رمضان» همواره برنامه ویژه دارد، توضیح داد: شرایط در سال جاری متفاوت است به نحوی که تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان متقارن شده است. با توجه به اینکه نوروز با ماه رمضان مصادف شده، برنامه‌های وزارت بهداشت افزایش می‌یابد. 

فرشیدی با بیان اینکه معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت در کنار یکدیگر در جهت اقدامات گام برمی‌دارند، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بهداشتی، گفت: اگر وزارت بهداشت هیچ اقدامی نداشته باشد، بیمارستان‌ها مملو از جمعیت بیمار می‌شود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره اقدامات این معاونت گفت: ما در سیل چابهار اقدامات فراوانی داشته‌ایم؛ به نحوی که با وجود آلوده شدن آب‌ها هیچ موردی درباره اسهال شایع ثبت نشده است. 

وی ادامه داد: مراقبت و سنجش روزانه آب را در منطقه چابهار انجام می‌دهیم و مشکل آلودگی آب را شناسایی کرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: هنگامی که مردم درگیر یک مشکل می‌شوند از منظر روانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. موضوع سلامت روان را در کانون توجه قرار داده‌ایم. 

فرشیدی ادامه داد: همچنین نسبت به موضوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا نیز اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌ایم و این بیماری را کنترل کرده‌ایم. نکته مهم و اساسی این است که حوزه بهداشت و درمان تعطیلی ندارد. 

توضیح معاون درمان درباره خدمات درمانی نوروزی

دکتر سعیدی کریمی معاون درمان نیز در این نشست درباره شیفت‌بندی بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروزی گفت: ۱۰ هزار پزشک عمومی در ۴ هزار درمانگاه به ارائه خدمات سلامت می‌پردازند. همچنین ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق‌تخصص در مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروزی به مردم خدمت می‌کنند. 

وی دریاره خدمات دندانپزشکی گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای یک مرکز دندانپزشکی دولتی هستند و این مراکز باید در تعطیلات نوروزی به ارائه خدمات بپردازند. همچنین ۲ مرکز خصوصی دندانپزشکی در کلان‌شهرها باید در کنار مراکز دولتی برای خدمات به مردم در ایام تعطیلات نوروز فعال باشند. 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۲۰ مرکز دندانپزشکی به ارائه خدمات می‌پردازند که از این تعداد ۱۰۱ مرکز شبانه روزی هستند. 

وی درباره تعداد خدمات درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۲۶ هزار عمل جراحی در نوروز سال گذشته انجام شد. این تعداد عمل جراحی بیانگر این است که حجم کار در تعطیلات نوروزی بسیار زیاد است. 

کریمی با اشاره به مراجعات مردمی به مراکز درمانی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۶ میلیون مراجعه به مراکز درمانی ثبت شده که از این تعداد یک میلیون نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین ۷۲ هزار نفر در تخت‌های ویژه بستری شدند. 

وی درباره نحوه فعالیت مطب‌های پزشکان در ایام نوروز گفت: به منظور نظارت بر چگونگی فعالیت مطب‌ها در تعطیلات نوروزی با سازمان نظام پزشکی مکاتباتی داشتیم و از سازمان نظام پزشکی خواسته‌ایم که در حد توان خود اقدامات خوبی در زمینه فعالیت مطب‌ها در تعطیلات نوروزی داشته باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پل بزرگ شیله در مسیر زابل زاهدان ‌زیر بار ترافیک رفت‌
  • تشکیل ۲۴ پرونده علیه مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند
  • تحقق صد درصدی تعهدات اشتغال چهارمحال و بختیاری
  • اعتبارات مالی کسب شده از طرح مولدسازی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قم هزینه می‌شود
  • جایگاه‌های عرضه سوخت با کارت آزاد تعیین شد
  • اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • تاکید رییس دستگاه قضایی کرمان بر پاسداشت زبان فارسی
  • اختصاص 5 میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • پایش مداوم سلامت آب در سیل سیستان و بلوچستان/ مشکلی در درمان بیماران وجود ندارد
  • تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز