Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزانه ده ها زن به ادارات کار کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی مراجعه می کنند و می خواهند هنرهای دست خود را در خانه با خیال آسوده به عرصه ظهور بگذارند و در تامین مخارج خانواده سهیم باشند.

یکی از زنان یاسوجی که برای دریافت تسهیلات به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود گفت در رشته گلیم بافی مهارت دارم و می خواهم با دریافت وام علاوه بر خانه داری ،با گلیم بافی به افزایش درامد خانواده ام کمک کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود مقداری وام می خواهم تا بتوانم کسب و کار خود را در خانه راه اندازی کنم و توان باز پرداخت آن را هم داشته باشم.

کسب و کار های خانگی شامل فعالیت هایی همچون شیرینی پزی، هنرهای صنایع دستی، پرورش گلهای تزئینی، کاشت گیاهان دارویی و موارد بسیار دیگر است.

مهمترین مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی شامل گلیم بافی، معرق، سفال، گلدوزی، گبه بافی، البسه محلی و سوزن دوزی هستند.

دولت دوازدهم در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار از متقاضیان طرح مشاغل خانگی در استان های مختلف حمایت می کند و تسهیلات مطلوبی در این زمینه به آن ها ارائه می کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تولیدات خانگی به ویژه دست بافته های زنان در استان، گفت: استقبال زنان از تسهیلات اشتغالزای دولت به ویژه روستایی و مشاغل خانگی قابل توجه بوده و روزانه تولیدات آن ها در حوزه های مختلف در استان مشاهده می شود.

جعفر گوهرگانی افزود: تاکنون مشکلی در ارائه از سوی دستگاه های اجرایی متولی استان به متقاضیان این تسهیلات وجود نداشته و حتی بر اساس برخی ارزیابی ها و شاخص های این استان رتبه عالی کسب کرد.

وی با اشاره به نبود بازار مناسب برای عرضه تولیدات صنایع دستی زنان در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: زنان از این تسهیلات اشتغالزایی استفاده می کنند اما توان عرضه محصولات خود را به بازار ندارند و تاکنون چاره ای اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است.

گوهرگانی عنوان کرد: نیاز است دولت دریچه ای به سوی مناطقی که توان تولید دارند اما زیر ساخت مناسب ندارند باز کند و اعتبار ویژه ای برای ایجاد زیرساخت های لازم از جمله راه اندازی بازارچه در شهرستان های مختلف هر استان اختصاص دهد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد استقبال افراد به ویژه زنان از طرح های مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد به حدی بود که ۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی از سال گذشته تاکنون جذب شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: ظرف ۲ سال گذشته دولت برنامه ها و طرح های مطلوبی برای اشتغال زایی از جمله تسهیلات روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، مهارت آموزی، کارورزی و دیگر موارد داشته است.

پروانه نیک مرام افزود: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار افزون بر ۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در این استان، پرداخت شده که از این میزان ۵۷۰ میلیارد ریال آن به زنان ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث مشاغل خانگی در سال گذشته سهم کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ میلیارد ریال بود که تنها ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

نیک مرام تاکید کرد: سال گذشته تاکنون، ۱۰۰ درصد اعتبار سهم مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده و این مهم بی سابقه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۸۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد به زنان پرداخت شد.

وی با اشاره به سهم امسال استان از تسهیلات مشاغل خانگی،بیان کرد: سهم تسهیلات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تنها ۴۲ میلیارد ریال است که کمتر از نیمی از اعتبارات پارسال است و انتظار می رود دولتمردان برای افزایش سهم استان چاره اندیشی کنند.

نیک مرام عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیاری در حوزه نیروی انسانی و طبیعی دارد که می طلبد در راستای اشتغالزایی پایدار و تحقق رونق تولید توجه بیشتری به این پتانسیل ها شود.

بررسی ها نشان می دهد با توجه به استقبال مردم استان بویژه زنان از مشاغل خانگی،سهم اندک تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته در سال جاری به استان جوابگوی متقاضیان نیست و افزایش این سهم به میزان سال گذشته می تواند پاسخگوی بخشی از نیاز این همه متقاضی در کهگیلویه و بویراحمد باشد و می طلبد دولت چاره ای برای بهره مندی بیشتر افراد به ویژه زنان از تسهیلات مشاغل خانگی بیندیشد .

۹۸۶۸/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات یاسوج مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

طالب پور گفت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۳۹۲ نفر در اماکن اقامتی رسمی استان اسکان یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده باش ۷٠٠ تیم در کهگیلویه و بویراحمد/ ثبت بارش ۲٠٠ میلیمتری