Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز به کار گروه هزمت و تیم غواصی آتش نشانی بجنورد برای اولین بار، هرچند خبر خوش مدیرعامل این سازمان بود ولی عدم تجهیز لوازم و امکانات آن از سال ۸۵ به بعد، غصه ای است که به قصه نداشتن بالابر و خودرو پشتیبان آب آتش نشانی بجنورد، اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مجید گریوانی، امروز چهارشنبه (27 شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح فعالیت های این سازمان از  474 مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و با مقایسه آن با آمار سال گذشته در مدت زمان مشابه که 395 مورد بوده، دلیل آن را افزایش بارندگی ها و رشد علف های هرز در فضاهای سبز و زمین های کشاورزی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بجنورد، آمار حوادث امسال را هم 559 مورد و در مدت مشابه سال قبل را 515 مورد ذکر کرد و با بیان اینکه بیشترین حوادث در خصوص حیوانات مزاحم با 169 مورد بوده، افزود: با توجه به آموزش های ارائه شده و ارتقای آگاهی عمومی در خصوص خدمات آتش نشانی، مردم بیشتر در این حوزه با آتش نشانی تماس گرفته اند.

 

وی با اشاره به بارگیری روزانه 7 تا 9 تانکر آمونیاک و عبور 24 تانکر بنزین در شبانه روز از جاده ها به ضرورت ایجاد گروه مقابله با حوادث شیمیایی و خطرناک در آتش نشانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این مهم در سال 97 گروه هزمت (گروه مقابله با حوادث شیمیایی) برای نخستین بار در استان فعال شد.

 

گریوانی با بیان اینکه این گروه پنج نفره هرچند از لحاظ آموزش کامل است اما از لحاظ امکانات به روز نیست و برای تجهیز لباس این گروه به 250 میلیون تومان اعتبار و در مجموع تجهیز کامل  لوازم و امکانات گروه هزمت به 500 تا یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بجنورد، با بیان اینکه ما از لحاظ امکان وقوع خطر در رده دهم کشوری پس از استان های صنعتی هستیم ولی از لحاظ امکانات در رده بیستم کشوری قرار داریم، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات ما از سال 85 به بعد به روز نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان خودرویی، يكي از مشكلات مهم براي خدمات رساني به حادثه هاي آتش سوزي است، گفت: عمر ناوگان خودرويي اين سازمان، 15 سال به بالاست و اين وضعيت سبب شده تا اعتبارات زيادي براي تعمير اين دستگاه ها هزينه شود که طی امسال 100 میلیون تومان خسارت به ناوگان خودرویی وارد شده است.

 

گریوانی، با تأکید بر اینکه آتش نشانی بجنورد همچنان از نداشتن بالابر آتش نشانی که قیمت آن یک میلیون و 350 هزار یورو است و خودرو پشتیبان آب، رنج می برد؛ اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و به روز رسانی خودروهای فرسوده را بین سه تا پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

 

وی از شروع به کار تیم غواصی با حضور 13 آتش نشان برای اولین بار در استان خبر داد و مجدد به تجهیز نبودن لوازم و تجهیزات غواصی گریزی زد و گفت: تمام لوازم و تجهیزات غواصی ما مربوط به قبل از سال 85 می شود.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی با 17 دستگاه ماشین آتش نشانی و 90 آتش نشان در شهر بجنورد فعال است که به گفته گریوانی این تعداد ایستگاه با توجه به نیازمندی هر 50هزار نفر جمعیت به یک ایستگاه، بر اساس استاندارد است.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی شیراز کانون های مساجد ماه محرم کانون های مساجد فارس عزاداری محرم استان همدان محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد بالابر آتش نشانی آتش نشانی بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۵ مورد مهم برای بهبود خواب در شب (فیلم) بلایی که کم خوابی برای بدن به وجود می آورد (فیلم) فرمول معجون خانگی در درمان بی خوابی (فیلم)

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک