Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : بررسی حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات غذایی از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و اکنون با جدیت دنبال می‌شود.

او گفت : در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات، مایکوتوکسین‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بررسی می‌شود.

نیاری با بیان اینکه برای محصولاتی که حد مجاز آلاینده آنها کمتر از میزان استاندارد تعریف شده باشد پروانه استاندارد صادر خواهد شد، افزود: اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها، شهریور ماه امسال و برای محصول آلبالو مربوط به يك واحد باغی پنج هکتاری در شهرستان صحنه صادر شد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه یکی از الزامات صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها را انتخاب مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده برای واحدهای زراعی و باغی دانست که پس از دریافت آموزش‌های لازم، مسئولیت نظارت بر محصولات واحدهای باغی و زراعی را تا زمان برداشت محصول برعهده دارند.

او با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی همواره از مطالبات مردم و دغدغه مسئولین بوده، افزود: مردم می‌خواهند بدانند محصول غذایی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه می‌کنند و همچنین ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است .

 

 

انتهای پیام/د

صدور پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عیدانه نوروزی تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در نوروز طرح عیدانه استاندارد اجرا می‌شود، گفت: این طرح از پانزدهم اسفند تا پانزدهم فروردین ادامه‌دار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی قهرمانی، امروز_ یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی افزود: در نظام بین‌المللی زمانی که صاحب رتبه می‌شویم در کشورهای هدف با اطمینان بیشتری محصولات کشورمان پذیرفته می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد چهار وظیفه اساسی دارد، تصریح کرد: باید ابتدا استانداردسازی را داشته باشیم به عبارتی باید استانداردهایی را تعیین کنیم تا مورد استفاده تمام دستگاه‌ها قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تنها مرجع رسمی صادر کننده نشان حلال اداره کل استاندارد است، گفت: تا دو سال قبل اداره کل استاندارد فقط روی محصول فعال بود اما در حال حاضر بر روی خدمات نیز ورود یافته است‌.

قهرمانی با اشاره به اینکه استانداردسازی در ۱۰ حوزه مرکز اقامتی پست و سایر مراکز نیز انجام شده است، گفت: سازمان استاندارد عهده‌دار سیاست‌گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد است.

وی با بیان اینکه استاندارد در سه نوع اجباری، اختیاری و تشویقی صادر می‌شود، بیان کرد: اگر استاندارد رعایت نشود تخلف محسوب شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در نوروز طرح عیدانه استاندارد اجرا می‌شود، گفت: این طرح از پانزدهم اسفند تا پانزدهم فروردین ادامه‌دار است.

وی با اشاره به محورهای ارزیابی طرح عیدانه گفت: هتل‌ها، خدمات فرودگاهی، مجتمع‌های اقامتی بین‌راهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، خشکبار و عرصه شیرینی، میادین میوه و تره‌بار و خدمات قالی‌شویی از جمله این‌ها هستند.

قهرمانی با بیان اینکه هر طرحی که اجرا می‌شود، بیشتر شیوه‌های اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان کرد: سه شیوه ارتباط با مردم وجود دارد، به طوری که تلفن ۱۵۱۷ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز آماده دریافت شکایات و پیشنهادات است.

وی با اشاره به اقدامات در خصوص نرخ کیفیت نیز بیان کرد: برخی از تولیدکنندگان در عین حفظ قیمت محصول، حجم محصول را پایین آوردند، اما در قالب طرح سنجش ارزیابی‌ها، در واحد تولیدی انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در ابتدای سال میزان انحراف در کم‌فروشی ۴۲ درصد بود اما با نظارت انجام شده به این رقم به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه در حوزه دانش‌بنیان، شرکتی‌هایی که قصد تجاری‌سازی یا استانداردسازی محصول خود را داشته باشند به اداره کل استاندارد مراجعه کنند، افزود: به این محصولات نشان دانش‌نماد و نانو نماد ارائه می‌شود، با این حال در سال گذشته دو دانش‌نماد در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به موضوع آرد کامل نان کامل گفت: با همکاری بین بخشی استاندارد نان کامل و آرد کامل تدوین و به دستگاه‌های ذیربط ارسال شد و این طرح ابتدا در فاز صنعتی قابل اجرا است.

کد خبر 737040

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • رتبه اول نیشابور در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی
  • صدور ۱۱۲ پروانه نشان حلال در فارس
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • آمادگی کامل گشت‌های حفاظتی اراضی کشاورزی لرستان در تعطیلات نوروزی
  • طرح عیدانه نوروزی تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود
  • سولفات آمونیوم ذوب آهن اصفهان پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرد
  • صدورنخستین پروانه اجرای سایبان در شهرستان یزد