Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ بازدار در مراسم روز مزرعه که در محل روستای قنات آباد کمالوند حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد برگزار شد با اعلام این خبر ، اظهار کرد: یکی از اهداف جهاد کشاورزی در بحث تولید که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد آبیاری نوین در باغات و مزارع است.

اوافزود:  از مجموع  ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان لرستان  بالغ بر۵۱ هزار هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: این میزان از اراضی تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری معادل ۲۸ درصد اراضی کشاورزی آبی است.

بازدار بیان  کرد: در بین این سیستم‌ها به دنبال بهترین هستیم که بتوانیم با بهره‌وری بالا، مصرف کمتر و راندمان بالاتری تولید محصول داشته باشیم.

او گفت: یکی از روش‌هایی که در طی سال‌های گذشته در مزارع ذرت استان استفاده شد روش تیب یا نواری است.

بازدار سیستم نواری در سطح ۴ هزار هکتار اجرا شده که در این روش توانسته ایم  در ازای هر هکتار به طور متوسط 4000 مترمکعب مصرف آب را کاهش دهیم و تولید ذرت از ۱۰ تن به ۱۴ تن افزایش پیدا کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزی سیستم هکتار آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان مدیر امور اراضی لرستان از اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی استان خبر داد.

بهرام میر دریکوند امروز ۲۷ اسفندماه در سومین تور رسانه‌ای مدیریت امور اراضی جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم مدیریت امور اراضی اجرای پروژه کاداستر اراضی کشاورزی است که با اجرای این پروژه می‌توانیم اعمال مدیریت صحیح‌تری بر اراضی کشاورزی داشته باشیم که در نتیجه منجر کاهش هزینه در واحد سطح، املاک کشاورزان را تثبیت و شناسنامه‌دار کنیم و نظارت دقیق‌تری بر اراضی کشاورزی داشته باشیم که لازمه این کار می‌تواند اجرای پروژه رفع تداخلات باشد.

مدیر امور اراضی لرستان با تأکید بر رفع تداخلات اراضی بین کشاورزان و دولت اضافه کرد: این پروژه موجب کاهش حجم پروژه‌های قضایی، تثبیت مالکیت کشاورزان و برنامه و مدیریت دقیق زمین می‌شود که خوشبختانه این پروژه در سال ۱۴۰۲ پیشرفت خوبی داشته است تا جایی که منجر اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی صورت گرفته است.

میردریکوند بیان کرد: خوشبختانه با اجرای پروژه رفع تداخلات تا به امروز در سطح یک هزار و ۸۵ پلاک به مساحت کل یک‌میلیون و ۵۰۶ هزار هکتار انجام شده که در نتیجه کمیسیون رفع تداخلات استان بیش از ۴۵ هزار و ۱۳۱ هکتار رفع تداخل و تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: میزان سه هزار و ۴۵ هکتار از اراضی مستثنیات که قابلیت کشت و کار ندارند به اراضی ملی برگردانیده و بیش از ۴۱۱ هزار هکتار به عنوان غیرملی تثبیت شده است.

مدیر امور اراضی لرستان بیان کرد: بعد از کاداستر اراضی کشاورزی دنبال یکپارچه سازی اراضی زراعی و باغی می‌رویم که خوشبختانه استان لرستان با مساحتی حدود ۲۸.۳۰۸ هزار کیلومترمربع حدود ۱.۷ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که با حدود ۲.۸۴ درصد زمین‌های قابل‌کشت با تولیدی بالغ‌بر ۲.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی سهم چشمگیری در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

میردریکوند اظهار کرد: استان لرستان در اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغی جز استان‌های پیشرو کشور است که در سال جاری در ۴ پلاک حدود ۱۲۰۰ هکتار از اراضی خرد را به‌صورت یکپارچه انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اجرای عملیات زیر بنایی آب‌وخاک (اجرای سیستم سامانه‌های نوین آبیاری)، توسعه و نوسازی باغات، احداث جاده بین مزارع، بیمه محصولات کشاورزی، صدور سند مالکیت تجمیع اراضی بدون اخذ هرگونه وجهی از طریق اداره ثبت‌اسناد و املاک، اعطای تسهیلات حمایتی ارزان‌قیمت، تأمین ماشین‌آلات کشاورزی مورد نیاز و...اشاره کرد.

مدیر امور اراضی لرستان تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان لرستان این آمادگی را دارد در هر نقطه از استان در صورت رغبت کشاورزان و باغداران این طرح را اجرا کند.

بهرام میر دریکوند بیان کرد: اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغی باعث امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری تولید و درنتیجه کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار، استانداردسازی فرایند انجام کار و پرهیز از کار سلیقه‌ای، حمایت حداکثری دولت از کشاورزان پیشرو در امر یکپارچه‌سازی و تجمیع اراضی، افزایش راندمان تولید در اثر ارتقای کیفیت مدیریت در اراضی کشاورزی می‌شود.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز، اظهار کرد: پروژه رفع تداخلات از سال ۱۳۹۴ شروع شده که تا قبل از دولت سیزدهم ۲۰۰ پلاک رفع تداخل شده بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۹۰۰ پلاک رفع تداخل شده که حدود ۶۰۰ پلاک در سال ۱۴۰۲ محقق شده است که برابر با ۵۴ درصد کل پلاک‌هایی که در کل رفع تداخل شده است و این اقدام شاخصی در دولت سیزدهم از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و لزوم تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی لازم و ضروری است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۱۲ هزار هکتار اراضی استان تثبیت صورت گرفته و آماده صدور سند شده است و از مردم عزیز تقاضا داریم پلاک‌های که رفع تداخل شده است می‌توانند به اداره ثبت‌اسناد و املاک مراجعه و سند تک‌برگ اراضی را دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • رتبه اول نیشابور در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه
  • سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور
  • تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی