Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: مادران شهدا با حماسه سازی‌هایی که خلق کردند راه حضرت زینب(س) را احیاء کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان امروز در اجلاسیه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در قرآن کریم داریم که الگوی هر انسان یا خداوند متعال است یا شیطان رجیم و لذا برای شناخت هر انسان باید الگوی آن را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانی اظهار کرد: امروز جهان استکبار به این نتیجه رسیده که بهترین شیوه مدیریت و تربیت مدل‌سازی، الگوسازی و تعریف رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نظام استکباری امروز با شگردهای مختلف برای جوان ایرانی الگو تعریف می کند ادامه داد: جوانان در شبکه‌های اجتماعی شب موضوعی را مشاهده می کند و فردا همان را رفتار می کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیان کرد: این شعار مهمی است که دنیا برای آیندگان ما برنامه ریزی دقیقی کرده و با همه توان به میدان آمده است.

کرمانی اضافه کرد: امروز همه سیاست گذاران غربی توان خود را بر روی بازیگران، هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران گذاشتند و از طریق اینها می خواهند برای انسان ها و به خصوص کشورهایی همچون ایران الگوهایی را تعریف کنند.

وی ادامه داد: هیچ انسانی بی الگو و بی رهبر نیست و لذا این الگو بسیار مهم است تا جایی که خداوند متعال بهترین و کامل ترین الگو را پیامبر گرامی اسلام معرفی می کنند و تاکید دارند که این الگو نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه قابل استفاده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اضافه کرد: همین پیامبر که خودشان الگوی برتر همه هستند حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی زنان معرفی می کنند.

وی افزود: زنان انقلاب اسلامی با تأسی از فاطمه زهرا(س) امروز به عنوان الگوهای برتر نسل جدید شناخته شده اند چراکه حماسه های بزرگی در طول این چهل سال آفریده اند.

کرمانی با بیان اینکه بازخوانی حدیث ولایت برای نسل جوان امروز یک ضرورت است ادامه داد: چرا که اسلام بر پایه ۵ پایه نماز، روزه، حج و ولایت بنا شده و اینها کلیدی دارند که نامش ولایت است و اگر ولایت نباشد همه چبز بی معنی است.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر اینکه ولی به عنوان گره گشای همه مشکلات است و هرکس ولی را گم کند به بیراهه رفته است گفت: ولی نوری است که بر همه نعمت ها و اشیاء می تابد و در واقع ولی چراغ هدایت است.

وی ادامه داد: در این ایام یادی کنیم از سفینه النجاه امام حسین(ع) که راه اصلی ولایت هستند. امام حسین(ع) از ۵ رکن اسلام یکی از آنها را که نماز بود را در آن معرکه جنگ و شهادت اقامه می کنند و این موضوع اهمیت اقامه نماز را نشان می دهد.

کرمانی اضافه کرد:حضرت زینب(س) در روز عاشورا سوخت و ساخت،اما ساختن به معنی کنار آمدن نیست بلکه خودشان را ساختند و به جایی رساندن که در مقابله با یزیدیان حماسه آفریدند.

وی با اشاره به اینکه جمله «ما رأیتُ الّا جمیلاً» حضرت زینب(س( بعد از قیام عاشورا حاوی دنیایی از نکات است که همین جمله تاریخ را به حیرت درآورده است بیان کرد: مادران و همسران شهدا زینب گونه رفتار کردند و اگر زینب معلم اول است مادران شهدا معلمان ثانی هستند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر اینکه مادران شهدا با حماسه سازی هایی که خلق کردند راه حضرت زینب(س)  را احیاء کردند گفت: امروز دشمن به دنبال تحریف حماسه سازی های اهل بیت(ع) است.

کرمانی اضافه کرد: در واقع دشمن امروز از همه طریق می خواهد مجاهدت های اهل بیت(ع) را زیر سوال ببرد و در این راستا دنبال شبهه انگیزی است.

وی ادامه داد: دشمن در طول این چهل سال کارهای بزرگی برای فراموشی اهل بیت(س) انجام داده ولی با یک محرم و صفر همه توطئه ها نقش برآب شدند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر اینکه دشمن در برابر حماسه محرم و صفر عاجز مانده است اظهار کرد: شیعه با پرچم خون امام حسین(ع) راه خود را تا برافراشته شدن پرچم راه حضرت مهدی(عج) ادامه می دهد و لذا در ادامه راه امام حسین(ع) مسئولیت سنگینی به دوش داریم.

کرمانی افزود: امروز آنچیزی که باید به عنوان سلاح به کار ببریم بصیرت است که مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر این موضوع دارند. مادران و همسران شهدا نمونه های عملیاتی بصیرت هستند چراکه به موقع عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا کنون هرچه خسارت دیدیم از بی بصیرت ها بوده و این باید برای ما درس عبرت باشد افزود: در این چهل سال انقلاب با گرگان، شیران و موریانه های زیادی روبه رو بودیم و در افتادیم ولی توانستیم در مقابل همه آنها مقتدرانه ایستادگی کنیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر اینکه موریانه های داخلی برخی اوقات ضربه های بیشتری به ارزش های انقلاب زده اند، باید حواسمان بیشتر به موریانه های داخل باشد بیان کرد: دشمنان خارجی هم در طول این چهل سال با راه انداختن ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ فرهنگی، امنیتی و فتنه های مختلف و امروز هم جنگ افتصادی نتوانسته اند راه به جایی ببرند.

کرمانی بیان کرد: امروز به برکت هوشمندی های مقام معظم رهبری به نقطه ای رسیده ایم که دشمن جرأت تجاوز در هیچ نقطه ای را ندارد.

وی با بیان اینکه امروز مقابله در جنگ نرم باید همراه با بصیرت و هوشمندی باشد چراکه این جنگ به مراتب سخت تر از گذشته است گفت: اگر دشمن تاکنون نتوانسته ضربه مهلکی به نظام اسلامی وارد کند به خاطر این است که مادران و همسران شهدا و رزمندگان شیرمردانی تربیت کرده اند که در برابر توطئه ها ایستادگی می کنند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان خاطرنشان کرد: نسل جوان باید راه مادران و همسران شهدا را ادامه دهد و باید همه برای تقویت این راه که راه زینب(س)‌ است تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،لیلا سپهری  به شاخص ترین کتاب منتشره شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: کتاب یا دانشنامه نقش زنان دردفاع مقدس از شاخص ترین و مهمترین کتاب های حوزه مشارکت زنان بود که در سه جلد تهیه شده و ۲ جلد آن در آستانه تمام شدن است.

وی اظهارکرد: این کتاب پیرامون نقش زنان در پشت جبهه، پایگاه ها، فعالیت های پشت جبهه، اسامی تمامی زنان شهیده و همچنین زنان نویسنده حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش آماری این کتاب نیز به صورت فصل جداگانه و شامل آماری کامل از زنان شهیده و جانبازان است که منتشر خواهد شد.

مسوول نشر آثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: کلاه پشمی (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، عینک مهندس درمورد شهید امینی و "قهرمان من" درخصوص سرگذشت شهید یونس صفاری از جمله کتابهای منتشر شده در بخش کودکان در سال جاری است.

سپهری ادامه داد: همچنین ۲۰ جلد کتاب صوتی در حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی امسال تولید شده است.

وی به رونمایی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب تاریخ شفاهی به شرط شفاعت خاطرات همسر شهید حسنی ( سپیده دهقانپور) و نوشته لیلا سپهری از جمله کتابهایی است که امسال رونمایی شد.

مسوول نشرآثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: همچنین درسال جاری "ستاره ثریا" اثر "ویدا شهند" خواهر شهید شهند نیز چاپ و منتشر و رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • این زن ساقی آب آهوان جزیره قشم است
  • تولید تله‌فیلم «حارس» در آذربایجان غربی با محوریت شهدا
  • امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • عباس عبدی: حباب یکدست شدن حاکمیت ترکید
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • تقدیر فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان
  • استان تهران در تکاپوی برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید
  • حجاب؛ نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی
  • ‌کتاب «زیست بوم نوآوری هوش مصنوعی» منتشر شد