Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار رئیس کل دادگستری استان قم و معاونان، با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه دینی، علمی و فرهنگی قم، یادآوری کرد: قم شهر اسلام، حرم اهل بیت(ع)، پایگاه بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و مرکز فقاهت و مرجعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که این ویژگی‌ها به قم صبغه جهانی بخشیده است، تصریح کرد: قم از جهات مختلف زیر ذره‌بین نگاه‌ها از داخل و خارج کشور است، بنابراین از جنبه‌های گوناگون باید مراقبت کرد.   وی اضافه کرد: شهر قم به دلیل مهاجر پذیر بودن از تنوع قومیتی و جمعیتی برخوردار است؛ باید ضمن برنامه ریزی مناسب برای بهره‌برداری مناسب از این تنوع مراقبت کرد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.   این مرجع تقلید در ادامه برخورد قاطع با اشرار و برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی از مسؤولان قضایی قم را مطالبه مردم و شهروندان عنوان کرد و گفت: هرچند تعداد این‌ها کم است، اما باید با آن‌ها برخورد کرد؛ ضمن این که باید مراقب بود تا به کسی ظلمی نشود.   آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مهمی خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان قم ارائه کرد و گفت: شما در کنار اقیانوس بیکرانی همچون حوزه‌های علمیه قرار دارید، از این ظرفیت برای حل مشکلات حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید.   وی همچنین به برخی مشکلات قضایی که از قدیم وجود داشته و اکنون در حال رفع شدن است، اشاره و تصریح کرد: در برخی از پرونده‌ها اولیای دم نه قصاص می کردند و نه گذشت؛ به همین دلیل فرد سال‌ها در زندان می‌ماند؛ ما گفتیم باید برنامه‌ای باشد که یا قاتل را قصاص کنند و یا این که با قرار وثیقه و کفالت آزاد شود. اینها را باید مراقبت کرد تا خدایی ناکرده کسی بی دلیل به زندان نرود.   این مفسر قرآن کریم همچنین به موضوع اطاله دادرسی در برخی پرونده ها اشاره و از این که برخی وکلا با ترفندها و شگردهای خاص باعث می شوند روند رسیدگی به پرونده ها طولانی شود، انتقاد کرد.   وی خواستار ساماندهی وکلا شد و گفت: هرچند وکلا تحت نظارت مستقیم دستگاه قضا نیستند، اما مردم کار آنها را به پای قوه قضاییه می گذارند، بنابراین باید در این خصوص تدابیری اندیشید و نسبت به ساماندهی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.   آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسؤولان قضایی کشور و مدیران دادگستری قم، تصریح کرد: کار شما بسیار سنگین و حساس است، امیدواریم بتوانید منشا آثار و برکات باشید و تحولی در این زمینه ایجاد کنید.  
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم آیت الله مکارم شیرازی رئیس دادگستری قم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در آستانه سال ۱۴۰۳ گفت: ایجاد بستر و  ایجاد سازوکار‌های تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه‌مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی برای ما بسیار حائز اهمیت است و مطمئن هستیم این مهم با استفاده از نیروی توانمند و شبکه قوی و خوب جهاددانشگاهی در سراسر کشور میسر است.

وی بر تعامل و همکاری واحد‌های جهاددانشگاهی و مدیران ستاد و صف این نهاد در حوزه آموزش، مهارت و اشتغال تاکید کرد و گفت: همه زیرساخت ها، کارگروه‌ها و نشست‌ها و نیز شورا‌های مختلف برای توسعه مهارت و آمورش‌های منجر به اشتغال باید در جهاددانشگاهی فعال‌تر شود؛ چرا که یکی از عوامل موفقیت آموزش‌های جهاددانشگاهی نیز آموزش‌های منجر به شغل است که در طول سال‌ها در این نهاد وجود داشته و دارد.

غفوریان تصریح کرد: ماهیت آموزش‌های جهاددانشگاهی این است که منجر به شغل شود و یکی از عوامل استقبال از آموزش‌های جهاددانشگاهی در طول سال‌های گذشته این همین توجه به آموزش‌های مهارت محور و شغلی است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر همکاری‌های خوب حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها با بدنه دولت و دستگاه‌های مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...، تجارب خوبی را برای جهاددانشگاهی رقم زده است و باید تلاش کنیم در حوزه آموزش، اشتغال  و مهارت و کارآفرینی به مرجعیت برسیم تا دستگاه‌های مختلف بخش دولتی و خصوصی به جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

وی بر همکاری جهاددانشگاهی با نهاد‌ها و سازمان‌های غیر دولتی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در نهاد‌ها و دستگاه‌های غیر دولتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها مثل کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام ره، شهرداری‌ها و ... برای توسعه اهداف مورد نظر در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد که تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها از طریق اداره کل کارآفرینی و اشتغال این نهاد دنبال شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با تصریح اینکه بازارکار با حدود ۲۴ سال سابقه فعالیت یک برند و سرمایه خوب برای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی است تصریح کرد:  بازارکار جهاددانشگاهی می‌تواند به محل رجوع سیاستگذاران، صاحب نظران، کارشناسان و تصمیم گیران تبدیل شود.  

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی ساختاری است که بر مبنای رابطه دینی و تقوا ایجاد شده است، گفت: این نهاد در مقام مقایسه با بقیه نهاد‌ها همواره منشا خیر و برکت بوده است و موضوع اشتغال نیز بر همین مبنا دنبال شده است. جهاددانشگاهی علی رغم همه امکانات کم توانسته به نسبت خدمترسانی خوبی انجام دهد. ما نیز خوشحالیم که توفیق خدمت به مردم را داشته ایم.  

غفوریان ادامه داد: تغییر و تحول بخشی از طبیعت هر سیستمی است و من نیز تلاش میکنم تا بتوانم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم و از زحمات دیگر همکاران نیز تشکر میکنم. چیزی که مبناست این است که مسئولیت‌ها به درستی انجام شوند. در جهاد تلاطم‌ها تغییری در روحیه نیرو‌ها ایجاد نمی‌کند. امیدواریم از این به بعد نیز همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف جهاد و شبکه‌ای که ایجاد شده است برقرار شود تا کار‌ها بهتر و بیشتر پیش بروند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به سازمان جوانان حقوق بشر
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال
  • آیت الله کاظم صدیقی استعفا کرد
  • بررسی حقوقی حواشی مربوط به حوزه علمیه امام خمینی (ره)
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور
  • پنج سؤال از آیت‌الله صدیقی؛ مومنین منتظرند
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور
  • حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • دستگاه‌های نظارتی با تمام توان بازار البرز را رصد کنند