Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالیات باید بر اساس درآمد‌های واقعی مردم وصول شود، افزایش قیمت رسمی یورو و پوند، مصوبات جدید هیات مقررات زدایی، آخرین وضعیت سود مصوبه شرکت‌های سهام عدالت برای امسال، ایجاد شهرک‌های تخصصی کفش برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی ۲۷ شهریورماه به شرح زیر است:

مالیات باید بر اساس درآمد‌های واقعی مردم وصول شود

«نادر جنتی» شب گذشته (سه شنبه 26 شهریور) در برنامه پایش که به موضوع الزام پزشکان به نصب کارتخوان اختصاص داشت با اشاره به اینکه به موجب بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند، گفت: سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی باید به تکلیف خود  در این خصوص عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه همه صاحبان درآمد و فعالان اقتصادی بر این باورند مالیات حق دولت است، ادامه داد: با این وجود از این نکته شاکی هستند که مالیات‌ها عادلانه نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم مالیات عادلانه و واقعی باشد و بر اساس درآمد‌های واقعی مردم مالیات وصول شود، گفت: مالیات پزشکان باید دقیق، واقعی و شفاف حساب شود و تنها راه این است که از طریق این کارتخوان‌ها ریز درآمد مشخص شود. افرادی که کارتخوان دارند، اطلاعات درآمدی آنها در نظام مالیاتی ثبت و ضبط می‌شود و بعدا با اظهارنامه مالیاتی آن‌ها سنجیده می‌شود و اگر مطابق هم بودند دیگر بررسی نمی‌شود.

 

انتصاب محرمیان به عنوان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی/ حکیمی مشاور همتی شد

عبدالناصر همتی طی حکمی مهران محرمیان را به عنوان جایگزین ناصر حکیمی، به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی منصوب کرد.

همچنین در حکمی از سوی رئیس کل بانک مرکزی ناصر حکیمی به عنوان مشاور وی منصوب شد.

در بخشی از این حکم خطاب به معاون جدید فناوری‌های نوین بانک مرکزی آمده است:

با توجه به اهمیت تقویت، بروزرسانی و کارآمدسازی سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی و ایجاد شفافیت لازم اقتصادی بر اساس سیستم‌های فناوری اطلاعات در حوزه‌های ارزی و ریالی و نظارت و کنترل جدی بر شرکت‌های حوزه پرداخت الکترونیکی ضروری است برنامه ریزی لازم در افق‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای پیشبرد امور فوق الذکر انجام گیرد.

 

۴۰۷ هزار و ۹۰۰ تومان؛ قیمت هر گرم طلا/افزایش قیمت رسمی یورو و پوند

هر گرم طلای 18 عیار امروز (چهارشنبه 27 شهریور) 407 هزار و 900 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1505 دلار ارزشگذاری شده است. امروز همچنین سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 33 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 80 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 270 هزار تومان و سکه یک گرمی 850 هزار تومان است.

 

این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار روز گذشته (26 شهریور) 407 هزار و 681 تومان ارزشگذاری شده است و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1498 دلار معامله می شد. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 10 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 35 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 70 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 260 هزار تومان و سکه یک گرمی 850 هزار تومان بود.

 

بنابراین گزارش، در بازار آزاد امروز (چهارشنبه 27 شهریور) دلار 11 هزار و 390 تومان، یورو 12 هزار و 720 تومان، پوند 14 هزار و 300 تومان، درهم امارات 3125 تومانف لیر ترکیه 2020 تومان، یوان چین 1625 تومان، دلار کانادا 8680 تومان و دلار استرالیا 7860 تومان معامله می شود در حالی که روز گذشته (26 شهریور) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 470 تومان، یورو 12 هزار و 750 تومان، پوند 14 هزار و 400 تومان، درهم امارات 3125 تومان، لیر ترکیه 2030 تومان، یوان چین 1605 تومان، دلار کانادا 8750 تومان و دلار استرالیا 7920 تومان بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (27 شهریور) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۱۳ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۳ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

مصوبات جدید هیات مقررات زدایی

در اولین بخش از این نشست، مصوبه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص مالیات علی الحساب چهار درصد واردات کالا با اخذ رای اکثریت اعضای هیات به تصویب رسید.

 

گفتنی است طبق این مصوبه در راستای بهبود محیط کسب و کار " نیاز واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت معتبر، پروانه بهره برداری یا جواز تأسیس از مراجع قانونی ذیربط، دستگاههای اجرایی دارای ردیف بودجه در بودجه عمومی کشور، تعاونی های مرزنشینان، کالاهای موضوع ماده (۱۱۹) قانون امور گمرکی، کالاهای فاقد جنبه تجاری همراه مسافر یا وارده از طریق پست و کالاهای اساسی طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار، مشمول پرداخت مالیات علی الحساب واردات نیستند.

 

بر این اساس، همچنین، اشخاصی که طبق تصویب نامه مورخ چهارم دی ماه ۱۳۹۷ رتبه بندی اعتباری شده و  در دو سال اخیر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کرده اند، تا میزان مجاز طبق تصویب نامه اشاره شده نیازی به پرداخت مالیات علی الحساب واردات ندارند.

 

بر این مبنا، استفاده مجدد از سقف واردات مذکور در تصویب نامه مزبور، مستلزم پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی های قطعی مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات علی الحساب وارداتی است که قصد استفاده مجدد از آن وجود دارد.

 

آخرین وضعیت سود مصوبه شرکت‌های سهام عدالت برای امسال

طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ تا کنون در حال اجرا است که بر اساس آن از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت ۱۰ سال تسویه شده است. بر این اساس از سال ۹۶ و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است. بر این اساس در سالجاری نیز رفته رفته مجامع سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها در حال برگزاری است که پس از پایان این زمان، واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مشمولان آغاز خواهد شد. در این راستا نگاهی به مجامع برگزار شده شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت که ۴۹ شرکت را شامل می‌شود، نشان می‌دهد تا به امروز در مجموع ۴۷ هزار و ۳۴۳میلیارد ریال سود برای پرداخت به مشمولان در سالجاری مصوب شده است.

 

بر این اساس بررسی میزان سود تقسیمی میان دارندگان سهام عدالت به تفکیک شرکت عبارتست از: سیمان دشتستان ۱۶ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری رنا ۲ میلیارد ریال، مخابرات ایران ۴۸۰۰ میلیارد ریال، نیرو ترانس ۲۳ میلیارد ریال، پتروشیمی بوعلی سینا ۶۰۰میلیارد ریال، پتروشیمی فجر ۱۱۷۰ میلیارد ریال، پتروشیمی ارومیه ۵میلیارد ریال، فولاد خوزستان ۳۲۵۶میلیارد ریال، پارس سوییچ ۱۱۴ میلیارد ریال، پتروشیمی تبریز ۴ میلیارد ریال، پتروشیمی جم ۲۳۰۴ میلیارد ریال، شرکت چادرملو ۲۲۸۹میلیارد ریال، پتروشیمی مارون ۵۶۴۰ میلیارد ریال، گل گهر ۲۱۲۵ میلیارد ریال، سیمان داراب ۴۵میلیارد ریال، پتروشیمی بندر امام ۱۵۰۰میلیارد ریال، پالایش نفت بندرعباس ۱۵۱۸ میلیارد ریال، فولاد آلیاژی ایران ۲۶۸ میلیارد ریال، مهندسی حمل و نقل پتروشیمی یک میلیارد ریال، بیمه دانا ۱۶ میلیارد ریال، ملی صنایع مس ایران ۳۳۲۴ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان ۵۶۶۱ میلیارد ریال، پالایش نفت شیراز یک میلیارد ریال، پالایش نفت تهران ۱۴۵۶ میلیارد ریال، پالایش نفت اصفهان ۱۲۰۰ میلیارد ریال، مپنا ۴۶۰ میلیارد ریال، پالایش نفت لاوان ۲۱۷ میلیارد ریال، شهر صنعتی کاوه ۴۶ میلیارد ریال، پالایش نفت تبریز ۲۳۳ میلیارد ریال، ایارن خودرو یک میلیارد ریال، سابیر ۲ میلیارد ریال، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۸۶۰۰ میلیارد ریال، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۳۹۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری توسعه صمعتی ایران ۴۹ میلیارد ریال.

 

شهرک‌های تخصصی کفش ایجاد می‌شوند

«افسانه محرابی» در چهارمین جلسه کارگروه ملی صنعت کفش، افزود:‌ ساماندهی و متمرکز شدن واحدهای تولیدی در این صنعت با هدف کاهش قیمت تمام‌شده با تجمیع برخی هزینه‌ها در دستور کار دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی قرار گرفت.

 

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح وضعیت این صنعت و تاکید بر حفظ وضعیت موجود و رقابت سالم، بر اهمیت کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت محصولات و تولید صادرات محور تاکید کرد.

 

در ادامه این نشست، گزارش‌های متعددی از روند این صنعت در استان‌ها اعلام شد که از پیشرفت مناسب ساخت شهرک تخصصی کفش در استان‌های آذربایجان‌شرقی و قم حکایت داشت.

 

تقویت تامین مالی صنعت نفت در بورس انرژی

«سید علی حسینی» از عرضه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در معاملات امروز خبر داد و گفت: این اوراق امروز (۲۷ شهریور) و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان که از مجموعه شرکت های فرعی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت محسوب می شود، به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی در نمادهای «سمیعا ۹۹۱» عرضه خواهند شد.

 

مدیرعامل بورس انرژی افزود: در مجموع ۷۶۰ هزار و ۱۳۲ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه شش میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۰ ریال برای هر قرارداد، امروز چهار شنبه و در یک روز کاری عرضه اولیه می‌شوند. این عرضه اولیه بخشی از تامین مالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان است که در یکسال و در سه مرحله انجام خواهد شد.

 

به گفته وی، مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی یکساله یا به عبارتی یکسال پس از شروع دوره عرضه اولیه با نرخ سود روز شمار ۱۷.۵ درصد بوده و اوراق مذکور از طریق شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز معاملات سلف موازی استاندارد عرضه می شود.

 

حسینی تصریح کرد: دامنه نوسان قیمت روزانه این اوراق نامحدود بوده و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی ماه محرم فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد عزاداری محرم کانون های مساجد اصفهان سازمان اوقاف و امور خیریه اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده سرخابی‌ها آغاز شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام فرابورس؛ مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.   قرار است در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.   همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد