Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@06:36:25 GMT

وزیر صمت: خودروسازان فروش اموال مازاد را جدی گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۷۹۹

وزیر صمت: خودروسازان فروش اموال مازاد را جدی گرفته‌اند

به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صمت صبح امروز حاشیه  جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که اکنون کار اصلی‌مان این است که بیشتر به تولید داخل تکیه کنیم، گفت:به همین منظور نهضت ساخت داخل راه اندازی کردیم و تا سال ۱۴۰۰ برنامه داریم.

وی درخصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان، خاطرنشان کرد: ‌این موضوع به نقدینگی واحدهای تولیدکننده برمی گردد که باید از کانال های مختلف تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون خودروسازان فروش اموال مازاد و غیرمولد خود را جدی گرفته اند و با تکمیل خودروهای ناقص و تحویل آنها به مردم، نقدینگی وارد چرخه خودروساز خواهد شد.

رحمانی یادآور شد:‌ امسال امکانی برای تامین نقدینگی از نظام پولی و بانکی برای صنایع فراهم نشد و به محض تامین، اولویت با پرداخت مطالبات قطعه سازان خواهد بود.تا حدود سه ماه پیش، افزون بر ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات خودروسازی دپو شده بود که اکنون تعدادشان کاهش یافته است؛ این به معنای تامین قطعات و تکمیل خودروهاست.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از اینکه این خودروها چندین ماه زیر آفتاب، باران و غیره بوده و خاک خورده اند، گفت:‌ این طور نیست که الزاما این خودروها ۶ ماه زیر آفتاب باقی مانده باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  درخصوص همکاری خودروسازان با روس ها، بیان داشت: این موضوع در حد مذاکره افراد و شرکت های خودروسازی بوده و در سطح مذاکره دولت با دولت نبوده است. هر خودروساز بین‌المللی که بتواند منافع کشورمان را تامین کرده و محصولاتش از فناوری، قیمت تمام شده و کیفیت مناسبی برخوردار باشد، از همکاری با آن استقبال خواهیم کرد.

رحمانی اظهار داشت:‌ در گذشته، همکاری با خودروسازان اروپای غربی، کره ای و ژاپنی مد نظر بود، روس ها نیز در برخی خودروها پیشرفت های خوبی داشته اند، بنابراین همکاری با روس ها را رد یا تایید نمی کنیم و همه چیز وابسته به مذاکرات است.

وی درخصوص اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی نیز گفت: اجرای برخی از این استانداردها وابسته به تامین اقلامی است که به دلیل تحریم ها یا مشکلات ارزی، به سختی یافت می شوند.

رحمانی خاطر نشان‌ کرد:‌ هر چند قانون و تکالیف همچنان پابرجاست، اما به دلایل یاد شده خواستار تمدید مهلت اجرای آنها شده ایم.در برخی دیگر از اقلام و تجهیزات، امکان ساخت داخل وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تعیین تکلیف کالاهای باقی مانده در گمرک در هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: ‌دپو شدن کالا در گمرک یک امر رایج است که در مقطعی به دلیل تامین ارز، افزایش یافته بود، اما اکنون وضعیت بهبود یافته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند