Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط ملت یمن، گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی انها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

دریابان شمخانی با اشاره به سخنان برخی مقامات آمریکایی و تلاش برای ارتباط دادن حوادث رخ داده در عربستان به ایران تصریح کرد: سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحرانهای منطقه ای از طریق گفتگو است به همین دلیل با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است،با رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ابعاد مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر گسترش همکاربهای دو کشور در حوزه های انرژی ،ترانزیت و حمل ونقل تاکید کرد و افزود :موضوع مدیریت منابع  آبی نیز از موضوعات مهم در منطقه ما است و ضرورت دارد دو کشور در این رابطه همکاریهای مستمری داشته باشند .

امیر عبداللهیان دریای خزر را عرصه ای برای همکاریهای سازنده بین کشورهای ساحلی خواند و ارتباطات دو کشور در این دریا را در راستای منافع متقابل طرفها خواند و تداوم مذکرات در مورد مسائل حقوقی، امنیتی و اقتصادی دریای خزر را ضروری دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح نخست وزیران مطرح کرد.

حسین امیر عبداللهیان همچنین اقدامات برخی طرف های ثالث برای حضور نظامی در دریای خزر را برخلاف مصالح منطقه خواند.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت دوجانبه،  از دیدارهای مقامات ارشد دو کشور از جمله روسای جمهور و وزرای امور خارجه به عنوان نشانه ای از پیوندها و مناسبات قوی میان دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین بر تداوم همکاریهای دو کشور  در سازمانهای بین المللی تاکید کرد.

رشید مردوف نیز دریای خزر را  دریای صلح ، تفاهم و همکاری خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین بر افزایش همکاریهای اقتصادی در دریای خزر و افزایش حجم مبادلات دو جانبه  تاکید کرده و خطر زیست محیطی علیه دریای خزر را موضوعی جدی خواندند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دو طرف در این مذاکرات مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و تهدید گروههای افراطی و لزوم همکاری در خصوص آب‌های مرزی را حائز اهمیت دانستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • درگیری شدید بین بازیکنان فوتسال ایران و مراکش در تورنمنت چهار جانبه ویتنام / فیلم
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • روزه‌خواران برای فرمایشات شما تره خرد نمی‌کنند | پلیس با آنها برخورد کند | چه پاسخی در پیشگاه خدا دارید؟
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟