Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:55:40 GMT

زمان پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۸۵۷

زمان پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق  رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمان بندی ثبت نام و پرداخت تسهیلات رفاهی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را اعلام و از دانشگاه ها درخواست کرد، اطلاع رسانی شود تا دانشجویان در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت اطلاعات در سامانه فاز ۲ اقدام کرده و لیست ها به موقع به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضای دانشجویان تا پایان نیمسال تحصیلی فعال است ضروری است تمام متقاضیان نسبت به تقاضای خود در سامانه اقدام کنند دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، و علمی و کاربردی جهت دریافت وام شهریه به بانک طرف تعهد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه و وام شهریه دریافت کنند. امسال وام شهریه در تمام مقاطع تحصیلی افزایش داشت.

ردیف نوع وام تاریخ فعال شدن سامانه فاز ۲ (ثبت تقاضای وام) تاریخ بسته شدن سامانه فاز ۲ زمان تائید معاونت ۱ تحصیلی

۹۸.۰۷.۲۰

۹۸.۰۸.۳۰ ۲ سایر وام‌ها (ضروری، مسکن، ودیعه، زیارت، ازدواج و...) ۹۸.۰۷.۲۰ ۹۸.۰۸.۳۰

۱- مبلغ وام ضروری به یک میلیون تومان افزایش یافت.

۲- وام زیارت: افرادی که از طریق ستاد عتبات عالیات مشرف شوند باید نسبت به ارائه معرفی نامه ستاد عتبات دانشگاهیان، فرم ثبت تقاضا ممهور به مهر معاونت دانشجویی و ستاد عتبات، اسکن صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور (گذرنامه) اقدام کنند. (مبلع وام برای دانشجویان مجرد یک میلیون تومان و برای دانشجویان متأهل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.)

برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می‌شوند، ارائه وام  عتبات و صفحه ممهور به مهر خروج از کشور (گذرنامه) الزامی است. (برای این دسته دانشجویان مبلغ وام ۷۰۰ هزار تومان است.)

۳ شهریه (دانشگاه‌های دولتی و پیام نور) ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۹.۳۰ مبالغ وام شهریه در تمامی مقاطع تحصیلی افزایش یافته است. ۴ تحصیلی ویژه دکتری صندوق ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸۰۹.۳۰

دانشجویانی که در بانک طرف قرارداد صندوق تشکیل پرونده داده‌اند و برای یکبار از آن بانک وام دریافت کرده‌اند می‌توانند از وام تحصیلی ویژه دکتری بانک استفاده کنند.  

وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان طی یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شش ماه دوم (پاییز و زمستان) سال ۹۸ امکان پذیر است.  

۵ تحصیلی ویژه دکتری ۹۸.۰۹.۰۲ ۹۸.۰۹.۳۰ پرداخت وام ضروری ویژه دکتری یک مرحله در طول تحصیل دکتری و با ارائه فاکتور خرید بیش از سه میلیون تومان امکان پذیر است. ۶ تحصیلی ویژه دکتری (بانک طرف قرارداد با صندوق رفاه دانشجویان) ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۹.۳۰ دانشجویانی که در گذشته به بانک معرفی شده و از تسهیلات آن استفاده کرده‌اند می‌توانند از وام بانک طرف قرارداد استفاده کنند. وام تحصیلی ویژه دکتری بانک طرف قرار داد طی دو لیست به مبلغ دو میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان برای ۶ماه دوم (پاییز و زمستان) سال جاری امکان پذیر است. ۷ شهریه، بانک طرف قرارداد صندوق رفاه دانشجویان (دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و غیرانتفاعی ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۸.۳۰

ثبت نام متقاضیان در پرتال و تأیید آن از سوی دانشگاه انجام و طی لیست به صندوق ارسال خواهد شد و پس از تأیید لیست توسط صندوق، دانشجویان برای تشکیل پرونده حداکثر یک ماه فرصت دارند به بانک طرف قرارداد مراجعه کنند.

ثبت سقف وام شهریه طرف قرارداد  برای تمامی مقاطع تحصیلی الزام است.

دانشجویانی که در دو نیمسال گذشته به بانک معرفی شده و تشکیل پرونده داده‌اند نیازی به مراجعه مجدد به شعب بانک ندارند و صرفا درخواست خود را به دانشگاه ارائه کنند.

مبالغ وام شهریه در تمامی مقاطع تحصیلی  افزایش یافته است.

۸ بنیاد علوی ۹۸.۰۷.۰۱ ۹۸.۰۷.۳۰ تأیید و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاه‌های دولتی، آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های پیام نور در زمان تعیین شده (مجرد  ۶۰۰هزار تومان و متأهل  ۸۰۰هزار تومان)

کد خبر 4721909 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی منصور غلامی ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور حسین توکلی مجتبی صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه ما در دانشگاه گفتگوی موثر درقالب کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد نداریم. دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز گفت: بعضی از ارکان جنبش دانشجویی نسبت به دفاع از انقلاب دچار لکنت شده است!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: پس از مهمترین دیدار دانشجویان سال دانشجویان که در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، سخنرانان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در برنامه شانزده آذر، به تحلیل و تبیین متن و حواشی این دیدار مهم و بیانات رهبری پرداختند.

قسمت ۴۴ شانزده آذر با حضور محمدمهدی احمدی، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و فاطمه سادات هوشمند میرحسینی، دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برگزار شد.

 

مطالعه، مباحثه و میدان

احمدی با اشاره به اینکه کار تشکل دانشجویی در سه کلمه «مطالعه، مباحثه و میدان» است، گفت: متاسفانه ما در دانشگاه  گفتگوی موثر درقالب کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد نداریم. گاهی تقصیر از ماست و گاهی از مسئولین محافظه‌کار یا از بیرون دانشگاه.

 

وی ادامه داد: تشکل باید با دانشجویان تخاطب کند نه اینکه صرفا یک جا بنشیند و بیانیه صادر کند اما کاری نداشته باشد بیانیه به گوش دانشجو میرسد یا نه. ما نباید واقعیت‌گرا باشیم، بلکه باید واقعیت را ببینیم و به سمت آرمان حرکت کنیم. تاکید بر تقویت مبانی است اما مبنایی که وارد فضای میدان نشود اصلا به درد نمی‌خورد.

 

لکنت تشکیلاتی!

فاطمه سادات هوشمند میرحسینی با بیان اینکه بعضی از ارکان جنبش دانشجویی نسبت به دفاع از انقلاب دچار لکنت شده است، گفت: وقتی مبنا تقویت شود می‌توان نگاه درستی به مسائل کشور داشت. وقتی ساختارمند به این فضا نگاه کنیم، جریان دانشجویی فهم می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: نباید صفر و صدی نگاه کرد که مثلا آقا فقط گفتند مبانی خود را تقویت کنید. باید واقع‌گرایانه به صحنه نگاه کنیم و نباید صرفا با شعار این را تلقی کنیم که انقلابی هستیم.

 

حذف کارگزاران بی‌عرضه از دانشگاه

احمدی در جواب اینکه چگونه به دانشگاه برگردیم؟! توضیح داد: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند. رسانه‌ها باعث می‌شوند حواشی بر متن دیدار با رهبری غلبه کند. رسانه به جای ذائقه‌سازی دارد با ذائقه مخاطب بازی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

وی افزود: دانشگاهی که متناسب با نیازهای جامعه حرفی ندارد ما را به این وضعیت رسانده که مقالات و پایان‌نامه ما هیچ تناسبی با نیاز الان جامعه ما ندارد. رهبری می‌فرماید دانشجو به مسائل اصلی بپردازد اما رسانه ما را به سمت حاشیه می‌برد. باید صحنه را خوب دید تا برای مسئله فکر کرد.

 

پدیده اساتید خجالتی!

دبیر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه  اساتید خجالتی داریم که حتی سر کلاس درس «انقلاب اسلامی» نمی‌توانند از انقلاب دفاع کنند، گفت: اساتیدی داریم که هر حرفی دوست دارند در کلاس میزنند و عمر طولانی هم در دانشگاه دارند. مسئولین نباید از فضای دیدار با رهبری سوء استفاده کنند و از این به بعد بگویند خودتان دانشجوها باید بروید و مشکلات را حل کنید و عمق نگاه رهبری را بهتر بفهمند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عموم اساتید خجالتی در فضای کلاس درس وارد گفتگو نمی‌شوند اما وقتی می‌خواهند در نظام کرسی بگیرند اساتید انقلابی محسوب می‌شوند اما آنجایی که باید دین خود را به انقلاب ادا کنند از زیر کار در می‌روند.

 

دانشگاه صحنه جنگ است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه نیروی تشکیلاتی باید جلوی امام خودش شرمنده شود؛ گفت: چرا باید امام جامعه به نیروی تشکیلاتی بگوید خیلی از حرف‌های من روی زمین مانده، شما کتاب نمی‌خوانید و امام جامعه بر نهضت کتاب‌خوانی و کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کند؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

وی افزود: دچار یک زیست تشکیلاتی آکواریومی و بسته شده‌ایم و با باقی دانشجوها ارتباط نداریم. باید هسته‌های مقاومت بر سه مبنای معرفت، اخلاق و بصیرت تشکیل شود و گسترش پیدا کند. به قول حاج حسین یکتا؛ ما رفتیم جبهه و برای ما دانشگاه شد، حالا شما آمدید دانشگاه و برای شما جنگ است. دشمن دارد روی ذهن‌ها و دل‌ها کار می‌کند. در برابر این هجمه شدید باید مقاومت کرد و زنجیره تواصی به صبر و حق در دانشگاه پیاده شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلم کامل برنامه

از آپارات

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم