Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@18:11:22 GMT

روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان رضایت‌بخش نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۴۸۵۹

روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان رضایت‌بخش نیست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان را نامطلوب خواند و گفت: در صورت عدم به نتیجه رسیدن این پروژه، احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی امروز در نشستی با موضوع اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ع) برگزار شد اظهار داشت: روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان نامطلوب است و اگر وضعیت به همین نحو پیش رود احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از استخراج هزار و 25 مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه گروه علمی و پژوهشی به صورت جهادی در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان هستند در حالی‌که هیچ پشتیبانی مالی و اعتباری از این پروژه به عمل نمی‌آید.

بایرامی با بیان اینکه گیلان در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس خود هم‌اینک از بسیاری استان‌ها عقب مانده است بر ضرورت حمایت مسئولان ذیربط از این پروژه تأکید کرد و ابراز داشت: اساتید و دانشجویانی که برای تدوین دانشنامه در حال فعالیت هستند به علت عدم وجود اعتبارات از منابع مالی شخصی خود در این پروژه هزینه می‌کنند.

دانشنامه دفاع مقدس گیلان در 3 جلد تدوین می‌شودایجاد دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی در دستور کار استساخت موزه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی در اولویت است

وی وضعیت ساخت و ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را نیز تشریح کرد و با بیان اینکه کارهای عملیاتی این پروژه از اردیبهشت امسال آغاز شده است تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان در خلال فراهم آوردن مقدمات ستادی و اجرایی این طرح تاکنون مشارکت خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رویکرد این نهاد انقلابی در حوزه ساخت موزع دفاع مقدس استان را رویکردی جهادی و خارج از نگاه پیمانکاری اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ادامه همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و با تخصیص اعتبارات مالی بتوانیم سرعت این پروژه را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

بایرامی جلوگیری از به انحراف رفتن ارزش‌های دفاع مقدس را به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال در استان گیلان هفت کمیته مشخص را طراحی و تدوین کرده‌ایم که به هر کدام از آنان یک وظیفه و هدف مشخص سپرده شده است.

وی از تشکیل کمیته پیشکسوتان و ثمن‌ها با مدیریت و سازماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان اعم از یگان‌های جهادی، ارتشی، بسیجی و انتظامی سخن گفت و عنوان کرد: کمیته‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس، کمیته اجتماعی رسانه، کمیته مهندسی و یادمان‌ها و کمیته راهیان نور از جمله دیگر کمیته‌های تشکیل شده هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان آغاز به کار کمیته بانوان و دفاع مقدس، کمیته علمی و پژوهشی و اسناد دفاع مقدس با همکاری دانشگاه گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس گیلان بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح با شعار" ما پیروزیم" در استان برگزار می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه بیش از 2 هزار برنامه توسط دستگاه‌ها، نهادها و ادارات گیلان ویژه ایام هفته دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اعلام شده است افزود: برنامه‌های شاخص هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان گیلان به حدود 150 برنامه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف می‌رسد.

سخنگوی کمیته تحقیق و پژوهش دانشگاه گیلان برای برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان نیز در این نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دانشگاه گیلان در طول فعالیت خود 15 شهید در دوران دفاع مقدس و 3 مدرس شهید انقلاب اسلامی را به این نظام مقدس هدیه کرده است.

فاطمه کریمی خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه گیلان و زمینه‌سازی برای آشنایی دانشجویان با شهدای انقلاب اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس امسال دانشگاه گیلان نشست‌های تبیینی، اکران و نقد و بررسی فیلم و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • خارجی های تراکتور رضایت دادند؛ بازگشت قربان بردیف به تبریز!
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس