Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح جزئیات نشست اولیه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال جوانان، بر روی استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای رهایی جوانان از مشکلات بازپرداخت وام‌های اشتغالزایی تاکید کرد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست اولیه با محمد کبیری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توافق بین معاونت جوانان و وزارت تعاون طی چند روز آینده نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس با توجه به فعالیت‌های معاونت جوانان احساس کردیم که می‌توانیم از ظرفیت تعاونی‌ها در پیشبرد فعالیت‌هایمان در حوزه اشتغال جوانان استفاده کنیم.
وی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاداتی از معاون وزارت رفاه در خصوص فعالیت‌های استارتاپی و خلاقانه برای جوانان کشور، به طوریکه به شکل تعاونی روی این ایده‌ها سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: یعنی ما به عنوان دولت در وزارت ورزش و وزارت تعاون امکان ارتباط طرح‌های خلاقانه جوانانی که در دوه های ما شرکت می‌کنند، آموزش های تخصصی را می بینند، برای بازار کار آماده هستند و نیاز به سرمایه گذار دارند را با سرمایه گذاران فراهم کنیم. نکته اصلی در این پیشنها این است که این بار ما به عنوان دولت اصل سرمایه گذاری را هم ضمانت کنیم.

معاون امور جوانان ادامه داد: یعنی سرمایه گذار مربوطه علاوه براینکه وارد حوزه جوانان ‌می‌شود و از طرحی حمایت می‌کند، ما هم به عنوان دولت اصل سرمایه گذاری را تضمین کنیم تا حتی اگر سرمایه گذار شکست خورد ما اصل سرمایه را ضمانت کنیم. این پیشنهاد مورد استقبال معانت جوانان نیز قرار گرفت و فکر می‌کنیم این کار حتی از دادن وام به جوانان هم بهتر است چرا که در این حالت برای طرح‌های جوانان سرمایه گذار پیدا می شود و طرح وارد عرصه تولید و کار و اشتغال خواهد شد.


تندگویان با بیان اینکه از سوی دیگر در حوزه شبکه‌هایی مانند شبکه گردشگری سمن‌های کشور با مشکلاتی برخورد کرده‌ایم، تصریح کرد: از جمله اینکه وزارت کشور به راحتی برای تشکیل شبکه‌های ملی مجوز صادر نمی‌کند. از این رو ایجاد تعاونی ملی را یکی راه حل‌های این موضوع می‌دانیم و معتقدیم استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها عرصه‌های جدیدی را هم پیش روی جوانان باز خواهد کرد.


وی افزود: برای مثال اگر در حال حاضر حدود ۱۵۰ تشکل جوانان عضو شبکه گردشگری هستند وقتی به شکل تعاونی ملی ثبت شوند، همه سهام داران مساوی آن خواهند بود و از یک مدل امکانات و تسهیلات برای همه آنها در کشور می‌توان استفاده کرد. همچنین همه آنها در سطح هر استان هم می‌توانند یک تعاونی استانی داشته باشند. از سوی دیگر وزارت تعاون چون به تعانی‌های بین المللی مرتبط است، ‌با استفاده از این فضا می‌توان شبکه‌ای مانند شبکه گردشگری را به تعاونی‌های بین المللی حوزه گردشگری هم مرتبط کرد.
 
معاون امور جوانان با اشاره به اینکه از روز شنبه جلسات کارشناسی با حضور مدیرکل‌های هر دو مجموعه برگزار می شود تا به یک تفاهم کلی طی یک هفته آینده دست پیدا کنیم، گفت: از سوی دیگر قصد داریم تا بحث توانمندسازی و آموزش‌های مرتبط در خصوص ترویج مدل تعاونی را هم در دوره‌های آموزشی به عنوان یک سرفصل تعریف کنیم. برآیند این جلسه در مورد تشکل‌ها به ما کمک می‌کند تا شبکه‌های ما درآمد زا و خود کفا شوند به طوری که پیش بینی می‌کنم با یک تفاهم سه جانبه با جهاد دانشگاهی این طرح ها تبدیل به فعالیت کشوری نیز خواهند شد.


تندگویان با تاکید بر اینکه از مدل‌هایی که بتوانیم جایگزین وام دهی به جوانان کنیم و آنها را از مشکلات بازپرداخت رها شوند استقبال می کنیم، افزود: امیدواریم این مدل پیشنهادی عملیاتی شود. دنبال این هستم که یک تعاونی بزرگ ایجاد کنیم که از پروسه تولید تا خریداری محصولات هم با خود وزارت ورزش باشد، چراکه در وزارت ورزش وجوانان هرساله مبالغ زیادی کالای ورزشی خریداری می شود. به همین دلیل  صحبت کرده‌ایم تا لیست اقلامی که هرساله خریداری می شود را تهیه کنیم و این اقلام را با  همکاری یک شبکه تولیدی جوانان در اختیار وزارت خانه قرار دهیم به این ترتیب نگران آینده اشتغال و فروش محصولات نیز نیستیم.

وی ادامه داد: اگر بتواینم این کار را با مدل تعاونی انجام دهیم، موضوع وام هم کنار می‌رود و  اعتبارات هم ذخیره می‌شود. حتی اگر برخی کالاها استانداردهای خاص نیاز دارد می توانیم تولید کنندگان معتبر را پای کار بیاوریم تا در ازای تسهیلات، جوانان را به کار مشغول کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدمهدی تندگویان جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است

محمد نوروزی با اشاره به بارش های  اخیر سراسر کشور گفت: در نقاطی از استان های کشور مانند خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شاهد وقوع سیلاب، آبگرفتگی و رانش زمین بودیم که به شبکه توزیع برق آسیب رسانده و قطعی طولانی مدت برق منجر به مشکلات ارتباطی به صورت نقطه ای شده است که همکارانم بی وقفه در حال رفع مشکلات هستند.

وی افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم مانند افزایش پهنای باند در شهرهای زیارتی و سیاحتی و نقاط پر تجمع و گردشگرپذیر صورت گرفته و سایت های ثابت و سیار جدید جهت تکمیل پوشش ارتباطی استقرار یافته اند.

او ادامه داد: برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای ارائه خدمات مطلوب و پایدار ارتباطی با حضور شبانه‌روزی تیم‌های فنی و پشتیبانی شرکت ارتباطات زیرساخت برای رفع مشکلات انجام شده  تا مردم تعطیلات نوروز خوبی را سپری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد