Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:50:24 GMT

طرح مناسب سازی مدارس دخترانه در تهران اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۰۳۲

طرح مناسب سازی مدارس دخترانه در تهران اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری، امروزه ضرورت اختصاص فضای پرنشاط و آرامش بخش در کشور که دختران در آن بتوانند آزادانه به فعالیت و تحصیل بپردازند بیش از پیش احساس می شود، مدارس به عنوان مکان هایی امن برای آموزش و پرورش نوجوانان که بیشترین ساعات روز را در آن سپری می کنند بهترین گزینه برای تبدیل به محیطی شاداب و جذاب است تا دختران ایران زمین در فضایی پرنشاط و آرامش بخش به تحصیل علم و دانش پرداخته و زمینه پرورش نیازهای روحی و معنوی خود را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در سایه فراهم کردن فضایی جذاب و متفاوت برای دختران می توان انتظار داشت زمینه رشد و پیشرفت علمی آنها نیز فراهم شود، از این رو بحث مناسب سازی مدارس دخترانه مطرح شد تا نشاط اجتماعی دختران در مدارس را افزایش داده و فضایی مناسب تر برای رشد و پیشرفت تحصیلی را در اختیار آن ها قرار دهد.

آمار نشان می دهد ۷۶ درصد از دختران ایرانی از کمبود ویتامین D رنج می برند اتفاقی که می توان تنها با ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب از آن پیشگیری کرد، مناسب سازی مدارس دخترانه کمک می کند تا دانش آموزان دختر نیز ساعت هایی را در طول روز به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار گرفته و کلسیم و ویتامین D مورد نیاز خود را تامین کنند.

علاوه بر این ایجاد فضای مناسب برای دختران در مدارس موجب می شود تا هیجانات روحی مادران آینده ایران اسلامی در محیطی امن تخلیه شده و با افزایش احساس امنیت روانی در بین دختران سلامت روحی آنها را ارتقا دهد تا در نهایت شاهد جامعه سالم تر در آینده باشیم.

مناسب سازی مدارس دخترانه همچنین موجب می شود زنگ ورزش به دلیل فراهم نبودن امکانات لازم برای انجام برخی ورزش ها برای دختران به زنگ تفریح و استراحت تبدیل نشود تا دختران نیز در محیطی امن و آزاد به ورزش پرداخته و در فضایی کاملا شاد و دخترانه علاوه بر تحصیل، سلامت جسمی خود را نیز تقویت کنند.

پیگیری طرح مناسب سازی مدارس دختران

مناسب سازی مدارس دخترانه با ورود معاون زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و در نهایت ۱۷ شهریور ۹۸ به تصویب شورای شهر تهران رسید و مقرر شد از اول مهر ماه به صورت آزمایشی در برخی مدارس دخترانه اجرایی شود.

معصومه ابتکار، معاون زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری در این خصوص بیان کرد: دختران ایرانی حق دارند در فضای مناسب در مدرسه ورزش کنند، همه ما برای رسیدن به این حق آنان باید تلاش کنیم، از شهردار و شورای شهر پنجم تهران و وزارت آموزش و پرورش بابت این همراهی سپاسگزارم. منتظر اقدام شهرهای دیگر هم هستیم.

ناهید خداکرمی، دیگر عضو شورای شهر در این باره اظهار داشت: بسیاری از مدارس غیرانتفاعی شرایطی برای مدارس دخترانه ایجاد کردند که در محیطی باز و مناسب به ورزش بپردازند اما در بسیاری از مدارس دخترانه دولتی به دلیل مشرف بودن ساختمان‌های اطراف نمی‌توان زمینه مناسبی را برای در معرض آفتاب قرار دادن دختران ایجاد کرد.

در نهایت شهردار تهران در توئیتی نوشت: طرح مناسب سازی فضای مدارس دخترانه دولتی تهران با اختصاص ۲۰ درصد از بودجه حمایت از توسعه و تجهیز مدارس توسط اعضای محترم شورای شهر تهران دنبال می شود، شهرداری تهران ضمن اعلام حمایت از این طرح در آستانه مهر ماه مناسب سازی مدارس را مطابق با نیاز های دانش آموزان پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 4722177

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش مدرسه مدارس دخترانه شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی دادگاه محسن هاشمی دستگیری سارق سیدابراهیم رئیسی شهر تهران عملیات امداد و نجات محسن حاجی میرزایی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه المپیک برای اولین‌بار/تاریخ‌سازی دختران قایقرانی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قایقرانی ایران برای اولین‌بار دست به رکوردشکنی‌های ویژه در کسب سهمیه‌های تاریخی برای المپیک ٢٠٢٤ پاریس در دو بخش آب‌های آرام توسط قایق‌های کایاک، کانو کانادایی و روئینگ دختران زد تا مرزهای بسیاری را جابه‌جا کند و تابو شکنی چشم‌گیری را به نمایش بگذارد.در گزارش ورزش سه آمده است:

اتفاق اول: تعداد سهمیه‌ها رکورد شکست

کسب چهار سهمیه المپیک ٢٠٢٤ پاریس دختران و پسران با حضور پنج قایقران از ایران در سه رشته همزمان برای اولین‌بار است که در تاریخ ورزش ایران رقم می‌خورد.

پیش از این قایقرانی ایران در المپیک ٢٠١٢ لندن با چهار قایقران تک نفره متشکل از دو زن و دو مرد سهمیه بزرگترین جشنواره ورزشی جهان را به خود اختصاص داده بود اما اکنون پنج قایقران کشورمان در چهار قایق متشکل از سه ماده ورزشی کایاک، کانو کانادایی و روئینگ توانستند به سهمیه المپیک ٢٠٢٤ پاریس دست پیدا کنند.

در حقیقت برای اولین‌بار پنج قایقران زن و مرد ایرانی به المپیک راه پیدا کردند که بیشترین تعداد حضور قایقرانی در یک دوره از بازی‌های المپیک در ٢٠٢٤ پاریس خواهد بود.

•اتفاق دوم: اولین سهمیه تاریخی قایق دو نفره

قایقرانی ایران برای اولین‌بار در تاریخ توانست سهمیه قایق دو نفره یا به اصطلاح تیمی را برای المپیک ٢٠٢٤ پاریس توسط مهسا جاور و زینب نوروزی کسب کند.

تا پیش از این در پنج المپیکی که قایقرانی ایران قایقران داشت هیچگاه سهمیه تیمی یا قایق دو نفره کسب نشده بود تا از این حیث دختران روئینگ کشورمان دست به تاریخ‌سازی ویژه بزنند.

بدین ترتیب قایقرانی کشورمان در کنار شمشیربازی توانستند جای خالی سهمیه‌های تیمی المپیک را طبق پیش‌بینی چند ماه اخیر ورزش سه به‌عنوان تنها رسانه‌ای که این موضوع مهم را پیش‌بینی کرده بود محقق کنند.

•اتفاق سوم: المپیکی شدن برای اولین‌بار در سه ماده

قایقرانی ایران در المپیک ٢٠٠٠ سیدنی در ماده کایاک با یک قایقران، در ٢٠٠٨ پکن با دو قایقران زن و مرد در ماده روئینگ، در المپیک ٢٠١٢ با چهار ورزشکار زن و مرد در دو ماده کایاک و روئینگ، در المپیک ٢٠١٦ ریو با کانو و روئینگ، در المپیک ٢٠٢٠ در روئینگ و کایاک حضور یافته بود.

حال برای اولین‌بار در تاریخ قایقرانی ایران برای المپیک ٢٠٢٤ پاریس همزمان در سه ماده کانو، کایاک و روئینگ توسط سه زن قایقران و دو مرد حضور خواهد داشت.

•اتفاق چهارم: سه دختر قایقران در المپیک

در المپیک ٢٠٢٤ پاریس یک دختر قایقران ایرانی و دو مرد به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

از این حیث نیز قایقرانی با پنج نفر و چهار سهمیه بیشترین تعداد ورزشکار تمام شش المپیکی که قایقرانان ایرانی به این بازی‌ها راه یافتند را در ٢٠٢٤ پاریس رقم زده است.

جالب اینکه فاطمه مجلل ٢١ ساله، محمدنبی رضایی و زینب نوروزی ٢٣ ساله هستند که نشان از جوان بودن قایقرانان راه یافته به المپیک دارد.

•حال مهسا جاور کاپیتان قایقرانی در المپیک است

در کاروان پنج نفره قایقرانانی که در سه ماده مختلف به المپیک ٢٠٢٤ پاریس راه یافتند مهسا جاور با ٣٠ سال سن با تجربه‌ترین قایقران یا به اصطلاح کاپیتان تیم اعزامی نام خواهد گرفت که توانست به دومین المپیک زندگی خود راه یابد.

البته علی آقامیرزایی هم با ٢٨ سال سن به‌مانند مهسا جاور دومین المپیک خود را در پاریس تجربه می‌کند.

پیش از این محسن شادی در روئینگ تنها قایقران دو المپیکی ایران محسوب می‌شد که حال مهسا جاور در روئینگ و علی آقا میرزایی در کایاک هم به رکورد شادی رسیدند.

•سهرابیان: دخترها و پسران قایقرانی غیرت کردند

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی و نایب رئیس کانوئینگ آسیا که به‌عنوان عضو هیئت ژوری کسب سهمیه قاره‌ای آب‌های آرام المپیک در توکیو حضور داشت به "ورزش سه" گفت: اتفاق‌های تاریخی در قایقرانی فقط با غیرت مثال زدنی قایقرانان زن و مرد این رشته ورزشی رقم خورد و عزیزانم در فدراسیون خون دل‌ها خوردند تا باعث سرافرازی این رشته سخت در ورزش ایران شوند که به نفر به نفر آنها افتخار می‌کنم.

•قایقرانی یک طلا، یک نقره، سه برنز و نمره بیست

قایقرانان ایرانی در قهرمانی همزمان آسیا و کسب سهمیه آب‌های آرام در ژاپن و روئینگ در کره جنوبی توانستند پنج مدال در چهار ماده المپیکی و یک ماده غیر المپیکی کسب کنند.

محمد نبی‌رضایی در ماده المپیکی هزار متر کانو مدال طلا گرفت، علی آقامیرزایی در هزار متر المپیکی کایاک و ٢٠٠ متر غیر المپیکی این ماده دو برنز به گردن آویخت، فاطمه مجلل در روئینگ المپیکی سنگین وزن دو هزار متر برنز و مهسا جاور در کنار زینب نوروزی در قایق دو نفره المپیکی سبک وزن دو هزار متر دختران آسیا مدال نقره را به خود اختصاص دادند.

•حال ٢٦ سهمیه انفرادی داریم و ٢ سهمیه تیمی

ورزش ایران بدون احتساب دو فرصت امروز کشتی فرنگی تاکنون ٢٦ سهمیه انفرادی در رشته‌های کشتی آزاد، تکواندو، کشتی فرنگی، تیراندازی، شمشیربازی، وزنه‌برداری، قایقرانی و یک سهمیه هم بر اساس رنکینگ در دوچرخه‌سواری جاده در کنار دو سهمیه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر مردان و قایق دو نفره روئینگ دختران المپیک ٢٠٢٤ پاریس را به خود اختصاص داده که از بین آن‌ها، شش سهمیه انفرادی توسط دختران ورزشکار کشورمان و ٢٠ سهمیه انفرادی مردان در کنار دو سهمیه تیمی توسط مردان شمشیربازی و زنان قایقرانی به دست آمده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897756

دیگر خبرها

  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • ۱۸ دختر برتر استان قم در جشنواره شمیم ریحان تجلیل می‌شوند
  • تاریخ‌سازی دختران قایقران در راه المپیک؛ سهمیه پشت سهمیه!
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • سهمیه المپیک برای اولین‌بار/تاریخ‌سازی دختران قایقرانی ایران