Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نعمت‌الله ترکی امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی ساختار بودجه‌ای کشور تقریبا سنتی است و حتی می‌توان گفت بخشی از آن معیوب است.

وی افزود: درآمدها از استان‌ها جمع‌آوری و به خزانه کشور واریز و نهایتا دستگاه حاکمیتی تصمیمم می‌گیرد که چه میزان هزینه‌کرد به استان‌ها برگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا پیشنهاداتی تهیه شد و نهایتا پس از بحث و بررسی با دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار بودجه‌ای دستورات لازم به سازمان برنامه و بودجه داده شد تا برای سال آینده اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور در دستور کار قرار گیرد.

ترکی ادامه داد: از سال آینده بحث نظام درآمد هزینه برای استان‌ها اعمال خواهد شد و براساس هزینه‌کردی که اعلام می‌کنند بودجه‌ای به آن‌ها تخصیص داده می‌شود. امیدواریم این قانون از سال آینده اجرایی شود و نظام درآمد هزینه برای استان‌ها اعمال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سازمان برنامه و بودجه پیگیری پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها به عنوان یک محور قرار گرفت و مقرر شده که در هر یک از استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. در استان تهران سند توسعه تدوین و ابلاغ شده و از این رو از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ضریب بازگشت بودجه در استان تهران هفت درصد است و از ۶۸ هزار میلیارد تومان درآمدی که از استان تهران اخذ می‌شود تنها حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این استان برگردانده می‌شود که به این ترتیب تناسب مناسبی میان این دو وجود ندارد و امیدواریم از سال آینده با اعمال نظام بودجه‌ای درآمد هزینه‌ای این مشکل حل شود.

ترکی تأکید کرد: ‌مقرر شده در استان‌ها خزانه مستقل تشکیل شود و این کار از سال آینده انجام خواهد شد. در حال حاضر درآمدها به خزانه کشور واریز و دستگاه‌های حاکمیتی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی مشارکت‌های خصوصی و عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا پروژه‌های نیمه کاره به بخش خصوصی واگذار شود و برای تحقق این موضوع مقرر شده از سال آینده بودجه‌ای برای بخش نگهداشت این پروژه‌ها در نظر گرفته نشود تا دستگاه‌ها مجاب به واگذاری این پروژه‌ها شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران برنامه و بودجه قانون درآمد بودجه سازمان برنامه و بودجه بخش خصوصی سازمان برنامه و بودجه نظام بودجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان درآمد تبلیغات پخش مسابقات ورزشی در سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

بر این اساس درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ معادل ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 843974 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی بودجه کل کشور لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ می‌رسد
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ درصد می‌رسد
  • میزان درآمد تبلیغات پخش مسابقات ورزشی در سال ۱۴۰۳
  • بودجه مناطق تهران در سال جدید ۲ برابر شد | توزیع عادلانه بودجه در دستور کار شهرداری قرار گرفت