Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، وحید مرندی مقدم در نشستی با اصحاب رسانه در استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص بهبود وضعیت بنزین و استاندارد سازی آن در چند سال گذشته حرکات خوبی صورت گرفته و استانداردهای بنزین از یورو ۲ به یورو ۴ ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت، توزیع بنزین یورو چهار ابتدا در 8 کلان‌شهر انجام شد که اراک هم یکی از این شهرها بود و در مرحله دوم توزیع، کلانشهرها به ۱۵ شهر افزایش پیدا کردند و امسال برای مرحله سوم و نهایی باید برای ۸۰ درصد جمعیت کشور این بنزین تامین شود، افزود: در صورت گذر از این مرحله با موفقیت امکان ارتقا به یورو ۵ نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استاندارد مصالح ساختمانی تصریح کرد: یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های استاندارد، مصالح ساختمانی است. برخی محصولات در حوزه مصالح ساختمانی شامل استانداردهای اجباری هستند که در این خصوص مشکلی وجود ندارد، اما در سایر مصالح نیاز است سازمان نظام مهندسی نظارت و توجه ویژه داشته و کنترل لازم را در این خصوص انجام دهد.

مرندی مقدم در خصوص طرح طاها بیان کرد: کنترل بازار هر سال در کشور در چارچوب «طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)» انجام می‌شود. در طرح طاها بازرسان سازمان یا شرکت‌های بازرسی ذیصلاح از کلیه مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و فروش کالاها و خدماتی که دارای پروانه کاربرد استاندارد هستند و محصولاتی که تولید و توزیع آنها مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است، در بازارها و برخی مراکز مصرف بازدید و بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده کالاهای مشمول اجرای اجباری غیراستاندارد و فاقد پروانه برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: امسال برای این طرح ۴۰ میلیارد ابلاغ و تاکنون حدود ۸ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد سازی ایران گفت: از دو سال پیش تاکنون استانداردهای خودرو از ۵۵ استاندارد به ۸۵ ارتقا یافته است.

مرندی‌مقدم در خصوص استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از هزار قلم کالا شامل استاندارد اجباری هستند، پیش از صادرات کالا نظارت‌های لازم بر آنها انجام می‌شود و در واردات علاوه بر این کالاها، کالاهای دیگری نیز مشمول کنترل و نظارت هستند که الزامات آنها در گمرک باید رعایت شود.

وی تجهیزات شهربازی ها را مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: تجهیزات شهربازی‌ها از ابتدای طراحی و در طول ساخت، کنترل و نظارت می‌شوند و در حال حاضر تمام شهربازی‌ها تحت کنترل هستند.

معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: آسانسورها نیز همانند شهربازی در مراحل نصب و ساخت کنترل می‌شوند و در این خصوص بازرسی‌های اولیه و ادواری وجود دارد.

مرندی مقدم با اشاره به منع قانونی برای ورود به ساختمان های خصوصی و منازل شخصی بیان کرد: آسانسورهای منازل و خصوصی  مشمول بازرسی ادواری هستند، متاسفانه بازرسی های ادواری انجام نمی‌شود ، از مردم می خواهیم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

مرندی‌مقدم با بیان اینکه یک پنجم محصولات تولیدی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند، بیان کرد: اظهاریه انطباق یک روش ارزیابی انطباق جدید است که بر مبنای آن استانداردسازی از روش جاری و قدیمی که به صورت اجباری انجام می شد خارج شده و به سمت استانداردهای خوداظهاری با مسئولیت واحدهای تولیدی می‌رویم که این روند در یک فاز کوچک آغاز شده است که به رشد کیفیت در حوزه تولید کمک می‌کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: همچنین در سطح کشور در حال طراحی مدلی برای مصوب کردن نرخ استانداردسازی هستیم که بتوانیم سالانه تصوری از وضعیت استانداردسازی در سطح کشور بر اساس این نرخ داشته باشیم که این بررسی و اجرای این طرح برای اولین بار در کشور آغاز شده است. 

مرندی مقدم در رابطه با برنامه های سازمان ادامه داد: برنامه های روتین این سازمان در سال جاری نظارت بر فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، تدوین استاندارد، تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و شرکت های بازرسی است که هرساله تغییرات کمی خواهند داشت‌.

وی افزود: سیاست تدوین استاندارد در گذشته افزایش کمی استاندارد بوده اما در سال جاری شیب آن کمی کاهش پیدا کرده و به سمت بازنگری استانداردها در حرکت هستیم چراکه با توجه به رشد تکنولوژی بازنگری در این خصوص لازم و ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد ایران بنزین خودرو یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد