Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان از وجود 800 نوع بیماری شناخته شده مشترک انسان و دام خبر داد و گفت: در فصل پاییز بیشتر بیماریهای انگلی شیوع پیدا می کند که باید از آن پیشگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده است، گفت: 60 درصد این بیماریها عفونی هستند که اهمیت این امر را در جوامع انسانی دوچندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیماری تب مالت که از آن به عنوان بیماری هزار چهره یاد می کنند، را یکی از بیماری های مشترک انسان و دام دانست و افزود: بیماری دیگر مشترک بین انسان و دام بیماری هاری است که جزو بیماریهای مخاطره آمیز بوده و برای انسان ها کشنده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: در فصل پاییز بیشتر بیماریهای انگلی شایع می شود که باید با اقدامات پیشگیرانه از شیوع آن جلوگیری کنیم.

حسینی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را از دیگر بیماریهای مشترک انسان و دام دانست که با کاهش دما شایع می شود، و اظهار کرد: معمولا اقدامات مراقبتی را درشش ماهه دوم سال تقویت می کنیم.

وی ادامه داد: از سال 96 الی 98 استان سمنان، استان پاکی از نظر این بیماری بوده و مشکل خاصی از این بیماری گزارشی نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه هر سال در شهریوماه اقدامات پیشگیرانه را برای شش ماهه دوم سال انجام می دهیم، افزود: برنامه آموزشی و ترویجی را در برنامه کاری خود داریم که بهره برداران با نحوه پیشگیری از بیماری ها آشنا می شوند.

حسینی پیشگیری انگلی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه بیماری مشترک بین انسان و دام در فصل پاییز دانست و تصریح کرد: حمام ضد کنه را در این فصل به دامداران به ویژه عشایری که از ییلاقات خارج استان برمی گردند، توصیه می کنیم.

وی بیان کرد: دام های عشایر که به مراتع ییلاقی خارج از استان کوچ کرده بودند، در شش ماهه دوم سال به استان سمنان برمی گردند که واکسیناسیون این دام در قشلاقات برای ما حائر اهمیت است و برنامه ریزی منسجم تری برای مدیریت این دام ها در دستور کار داریم تا جامعه انسانی به مخاطره نیفتد.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان، آموزش و پیشگیری را مهمترین محورهای فعالیت اقدامات پیشگیرانه مطرح کرد و گفت: برنامه ریزی کردیم تا پایان سال، قریب به 16 هزار نفر از افرادی که با دام سروکار دارند را آموزش دهیم تا با بیماریهای مشترک انسان و دام آشنا شوند.

حسینی واکسیناسیون دام ها در برابر بیماری ها را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 50 درصد دام های سبک و 60 درصد دام های سنگین در برابر بیماری ها واکسینه شدند.

وی برخی از فراورده های پروتئینی را در انتقال بیماری دام به انسان موثر دانست و اظهار کرد: شیر یکی از این فراورده ها است که امکان انتقال بیماری از این طریق وجود دارد که توصیه می کنیم شهروندان از مراکز عرضه مجاز، شیر را تهیه کنند و حتما هم قبل از مصرف حدود 20 دقیقه جوشانده شود.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه به وسیله داروهای دامی، گفت: استان سمنان رتبه دوم تولید داروهای دامی را در کشور داراست و قطب دارو به شمار می رود.

حسینی خاطر نشان کرد: از نظر تامین انواع دارو و واکسن دامی در سطح استان مشکل جدی وجود ندارد و فقط برخی داروها برند آن با کمبود مواجه است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور