Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای خطاب به معاون بررسی‌های دفتر مقام معظم رهبری از او خواست جهت پاسخگویی در خصوص عملکرد صدا و سیما در جمع دانشجویان حضور یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی نامه ای خطاب به معاون بررسی‌های دفتر مقام معظم رهبری از او خواست جهت پاسخگویی در خصوص عملکرد صدا و سیما در جمع دانشجویان حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است:    بسم الله الرحمن الرحیم
«از مطالب دیگری که گفته شد مسئله حضور مسئولان در دانشگاه است این اشکال کاملا وارد است من عقیده ام این است که مسئولان باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ روسای سه قوه، مسئولان میانی، رئیس صدا و سیما، مسئولان سپاه و نیرو‌های مسلح؛ این‌ها بروند با دانشجو‌ها جلسه بگذارند و حرفه‌های گفتنی دانشجو‌ها را بشنوند.»
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان رمضان ۱۳۹۱

جناب آقای حسین محمدی
معاون بررسی‌های دفتر مقام معظم رهبری
صدا و سیما به عنوان نهادی انقلابی که قرار بوده است دانشگاه باشد و رئیس آن نیز توسط مقام معظم رهبری مشخص می‌شود همچنین دارای اعتبارات و امکانات فراوان می‌باشد و می‌تواند تاثیرات شگرفی بر روی فرهنگ جامعه داشته باشد، مدت هاست که به اعتقاد بسیاری از دلسوزان مسیر درستی را طی نمی‌کند و متاسفانه بعضا اقدامات تامل برانگیزی به خصوص در سال‌های اخیر در کارنامه خود داشته است. ترویج روحیه اشرافی گری و مصرف گرایی، مملو شدن رسانه ملی از ستاره مربع‌ها و دست آخر نیز ترویج فرهنگ بخت آزمایی و یک شبه پولدار شدن از جمله مواردی است که به ذهن می‌رسد که مورد اخیر حتی موجب اعتراض علنی مقام معظم رهبری نیز گشته است.

اما تاکنون از سوی مسئولان صدا و سیما هیچ تلاشی برای پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص عملکرد خود در طی نزدیک به سه دهه صورت نگرفته است. گویی که این مسئولان به دلیل انتساب به رهبری معظم، خودشان را از پاسخ گویی نسبت به عملکردشان بری می‌دانند و حقی برای مردم، این، ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب قائل نیستند. در صورتی که پاسخ گویی مسئولان به مردم از کمترین حقوق مردم نسبت به آن‌ها است و طبق نظر صریح رهبری معظم نیز هیچ تفاوتی در این امر بین مسئولان انتخابی و انتصابی وجود ندارد. هیچ کس به یاد ندارد که در نزدیک به سه دهه گذشته حتی یکی از مسئولان رده میانی صدا و سیما خارج از نشست‌های خبری کم تعداد و بعضا هدایت شده و دستوری، و یا جلسات هم اندیشی پشت در‌های بسته و با مدعوین اختصاصی در نشستی عمومی به سوالات صریح مردم، خبرنگاران و دلسوزان پاسخ دهند.

با توجه به اینکه این روز‌ها موضوع نقد صدا و سیما و نقد عملکرد مدیران آن و بعضا برخی چهره‌های در سایه این سازمان در کشور مطرح شده است، فرصت خوبی است که مدیران صدا و سیما ضمن شفاف سازی و پاسخ به ابهامات، بستری برای پاسخگویی خود به مردم و سازوکاری دقیق برای نقد این مجموعه فراهم سازند. به همین منظور بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی این را دارد در هر زمانی که مقدور باشد، از جنابعالی دعوت به عمل آورده و میزبان تان باشد تا در دانشگاه حضور پیدا کرده و در فضایی صریح و صمیمی پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های دانشجویان بوده و در میزگردی تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران این عرصه حضور به هم رسانید.

بدیهی است که این سکوت و پاسخ ندادن مستقیم مسئولان سانسور این موضوع در رسانه‌هایی که از بیت المال ارتزاق می‌کنند و پاسخ دادن برخی چهره‌های معلوم الحال و قلم به دست و توجیهات شگفت انگیز این افراد قطعا نمی‌تواند پاسخگوی ابهامات باشد که دوره توجیه دستوری و سانسور گذشته است و این فرضیه را تقویت می‌کند که انتقاداتی که مطرح شده است به عملکرد مسئولان وارد است. همچنین این مجموعه قصد دارد در صورتی که این دعوت از سوی جنابعالی رد شود، برنامه‌ای برای نقد صدا و سیما با حضور کارشناسان و منتقدان برگزار کند. و السلام من اتبع الهدی
رونوشت به آقای علی عسگری، ریاست صدا و سیما
رونوشت به آقای میرباقری، معاون سیما
رونوشت به آقای ضرغامی، ریاست پیشین صدا و سیما

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: این روز‌ها گزارش‌هایی از برخورد با بی‌حجابی می‌رسد که عوامل نیروی انتظامی و برخی لباس‌شخصی‌ها رفتار‌های تند و خارج از قاعده‌ای انجام می‌دهند که تصویر برخی از آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و تکذیب‌نشدنش توسط فراجا عملا بر صحت آن‌ها دلالت دارد. طبق این گزارش‌ها برخورد‌های تند حتی به صورت پیچیدن بی‌حجاب‌ها در پتو و انتقال‌شان به ون‌های جدید، بصورت مکرر مشاهده شده است.   ظاهرا مسئولان (و در راس آن‌ها شخص وزیرمحترم کشور) گمان کرده‌اند اگر اسم "گشت ارشاد" را به "طرح‌نور" تبدیل کنند قضیه تغییر ماهیت می‌دهد. این فقط نوعی خودفریبی است و افکارعمومی به دستور یا خواسته مسئولان، از طرح‌نور همان را می‌فهمد که از گشت‌ارشاد. بواقع همان شیوه مندرس گذشته در حال تکرار است با این تفاوت که ون‌های کهنه سبز رنگ به خودرو‌های مدرن مشکی تبدیل شده.   یکسال و نیم است که موضوع حجاب و عفاف در صدر مسائل کشور جاخوش کرده، اما برای مواجهه با آن هیچ و هیچ روشی جز برخورد پلیسی و انتظامی صورت نگرفته. این همه سازمان‌های تبلیغی و رسانه‌ای بخصوص صداوسیما با وجود بودجه‌های کلان حتی یک کار تاثیرگذار انجام نداده‌اند.   گویا مسئولان محترم وزارت‌کشور و پلیس، اشاره رهبر معظم انقلاب در فروردین امسال را مبنی بر اینکه "رعایت حجاب تکلیف قانونی است و حتی اگر کسی به آن اعتقاد ندارد باید رعایت کند" مستمسک قرار داده و دوباره در چرخه کار تکراری بگیر و ببند افتاده‌اند. حال آنکه آنچه رهبری گفته‌اند باید توسط کارگزاران به تدابیر و راه حل‌های عاقلانه، کم آسیب و ثمر ده ترجمه شود. اما وزیر محترم کشور در حال هزینه‌تراشی برای رهبری و رفع تکلیف از خود است.   هزینه دیگری که برخورد‌های اخیر ایجاد می‌کند مستقیما متوجه معتقدین و رعایت‌کنندگان حجاب است. به این معنا که این تلقی در جامعه ایجاد می‌شود که باحجاب‌ها مدافع برخورد‌های تند با بی‌حجاب‌ها هستند و به این ترتیب یک دوقطبی مبتنی بر نفرت پدیدار می‌شود که نتیجه اش از چشم افتادن محجبه هاست. این احساس را با یک پژوهش میدانی به‌سادگی می‌توان کشف کرد.   اگر قبول دارید که برای گسترش بی حجابی، دست‌های پنهان بیگانه در کار است به طریق اولی باید بپذیرید، رفتار‌های خشن بهترین دستمایه برای دشمن است تا با نفوذ در این مقوله، فاجعه‌ای را (مثلا تلفات جانی) خلق کند و تا مدت‌ها از آن بهره برداری کند. به همین دلیل باید رفتار‌های بی ضابطه اخیر را کلا جمع کرد و به طراحان آن به دیده شک و تردید نگریست. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • هفته ۲۴ لیگ برتر| ترکیب استقلال و شمس آذر اعلام شد
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد