Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی از اینکه برخی وکلا با ترفندها و شگردهای خاص باعث می شوند روند رسیدگی به پرونده ها طولانی شود، انتقاد کرد و خواستار ساماندهی وکلا شد و گفت: هرچند وکلا تحت نظارت مستقیم دستگاه قضا نیستند، اما مردم کار آنها را به پای قوه قضاییه می‌گذارند، بنابراین باید در این خصوص تدابیری اندیشید و نسبت به ساماندهی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مرجع تقلید صبح امروز (چهارشنبه)در دیدار رئیس کل دادگستری استان قم و معاونانش، با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه دینی، علمی و فرهنگی قم، خاطرنشان کرد: قم شهر اسلام، حرم اهل بیت(ع)، پایگاه بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و مرکز فقاهت و مرجعیت است.

مکارم شیرازی با بیان این که این ویژگی‌ها به قم صبغه جهانی بخشیده است، تصریح کرد: قم از جهات مختلف زیر ذره‌بین نگاه‌ها از داخل و خارج کشور است، بنابراین از جنبه‌های گوناگون باید مراقبت کرد.

وی اضافه کرد: شهر قم به دلیل مهاجر پذیر بودن از تنوع قومیتی و جمعیتی برخوردار است؛ باید ضمن برنامه ریزی مناسب برای بهره‌برداری مناسب از این تنوع مراقبت کرد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

این مرجع تقلید در ادامه برخورد قاطع با اشرار و برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی از مسؤولان قضایی قم را مطالبه مردم و شهروندان عنوان کرد و گفت: هرچند تعداد اینها کم است، اما باید با آنها برخورد کرد؛ ضمن این که باید مراقب بود تا به کسی ظلمی نشود.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مهمی خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان قم ارائه کرد و گفت: شما در کنار اقیانوس بیکرانی همچون حوزه‌های علمیه قرار دارید، از این ظرفیت برای حل مشکلات حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید.

وی همچنین به برخی مشکلات قضایی که از قدیم وجود داشته و اکنون در حال رفع شدن است، اشاره و تصریح کرد: در برخی از پرونده‌ها اولیای دم نه قصاص می کردند و نه گذشت؛ به همین دلیل فرد سال‌ها در زندان می‌ماند؛ ما گفتیم باید برنامه‌ای باشد که یا قاتل را قصاص کنند و یا این که با قرار وثیقه و کفالت آزاد شود. اینها را باید مراقبت کرد تا خدایی ناکرده کسی بی دلیل به زندان نرود.

این مفسر قرآن کریم همچنین به موضوع اطاله دادرسی در برخی پرونده ها اشاره و از این که برخی وکلا با ترفندها و شگردهای خاص باعث می شوند روند رسیدگی به پرونده ها طولانی شود، انتقاد کرد.

وی خواستار ساماندهی وکلا شد و گفت: هرچند وکلا تحت نظارت مستقیم دستگاه قضا نیستند، اما مردم کار آنها را به پای قوه قضاییه می گذارند، بنابراین باید در این خصوص تدابیری اندیشید و نسبت به ساماندهی آنها اقدام لازم را به عمل آورد.

مکارم شیرازی در پایان با آرزوی توفیق برای مسؤولان قضایی کشور و مدیران دادگستری قم، تصریح کرد: کار شما بسیار سنگین و حساس است، امیدواریم بتوانید منشاء آثار و برکات باشید و تحولی در این زمینه ایجاد کنید./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم

وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «الهباریه» در جنوب این کشور، اعلام کرد که پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی را به نهادهای بین‌المللی ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت لبنان ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام کرد: اصرار اسرائیل بر تکرار حملات خود به مراکز بهداشتی منجر به نادیده گرفتن این جنایات نخواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری العهد، در این بیانیه امده است: این حملات غیرقابل قبول قوانین و موازین بین‌المللی به ویژه کنوانسیون ژنو را نقض می کند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اضافه کرد: پرونده حملات دشمن اسرائیلی را در اختیار جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی قرار می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در شهرک الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب‌الله لبنان صبح امروز در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

حزب‌الله بلافاصله در واکنش اولیه به جنایت شهرک «الهباریه» شهرک «کریات شمونه» را موشک باران کرد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • صدای پای هوش مصنوعی در دادگاه‌ها/ سایه جعل نرم‌افزاری بر پرونده‌های حقوقی