Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری کنفرانس همکاری های تجاری دوجانبه بین ایران و آلمان طی روزهای آینده در شهر برلین انتقاد «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان را به دنبال داشت.
وی در پیامی توییتری با اشاره به برگزاری این کنفرانس در روزهای پنج شنبه و جمعه در برلین مدعی شد که حمایت از تجارت با ایران گام خطرناکی است که منجر به تامین مالی تروریسم و بی اثر کردن تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرنل در این پیام که شب گذشته در صفحه توییتر رسمی سفارت آمریکا در برلین منتشر شد بار دیگر ادعاهای بی اساس مقامات آمریکایی مانند نقض حقوق بشر در ایران، طراحی و اجرای حملات تروریستی در خاک اروپا و حمایت از جنایات جنگی رژیم سوریه را تکرار کرد.
سفیر آمریکا در برلین که کشورش با اعمال تحریم های شدید اقتصادی، مانع رسیدن داروهای حیاتی به مردم ایران می شود مدعی شد انجام تجارت با ایران به منزله هزینه کرد از جیب مردم ایران است.
کنفرانس همکاری های تجاری دو جانبه قرار است فردا و پس فردا در هتلی در پایتخت آلمان برگزار شود. به گفته برگزارکنندگان این کنفرانس، در این رویداد تجاری نمایندگان بخش اقتصادی وزارت خارجه آلمان و کمیسیون اقتصادی پارلمان این کشور نیز حضور خواهند داشت.

گرنل که از دیپلمات های نزدیک به «دونالد ترامپ» به شمار می رود، پیش از این نیز با اظهار نظرهای خود در مورد مسائل داخلی آلمان خشم مقامات این کشور را برانگیخته است.

وی ماه گذشته پس از اینکه هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به صراحت با مشارکت در عملیات مداخله جویانه آمریکا در تنگه هرمز مخالفت کرد، این موضع برلین را به باد انتقاد گرفت.

اینگونه موضع گیری ها به واکنش برخی گروه های سیاسی در آلمان منجر شده به طوری که فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) اخراج سفیر آمریکا در این کشور را در دستورکار خود قرار داده است.
این فراکسیون اوایل سال با ارائه درخواستی به دولت اعلام کرد: 'ریچارد گرنل' بار دیگر فراتر از وظایف دیپلماتیک خود در امور داخلی دولت فدرال آلمان مداخله کرده و رفتار و اظهاراتش مغایر با ماده ۳ توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ میلادی در خصوص مناسبات دیپلماتیک دوستانه بین آلمان و آمریکا است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آلمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان