Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار خبری مبنی بر کلاهبرداری فردی با عنوان دانشجوی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در پذیرش دانشجو در مقاطع عمومی به صورت مستقیم نقشی ندارد، گفت: طی نامه‌ای از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده در پیشگیری از تخلفات در این زمینه تلاش کنند و موارد احتمالی را جهت پیگیری‌های بیشتر به حوزه معاونت آموزشی منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اخباری در خصوص حضور فردی در کلاس‌های یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون دارا بودن شرایط دانشجویی و کلاهبرداری با این عنوان گفت: این موضوع موجبات نگرانی های جامعه دانشگاهی و همچنین مسئولین وزارت بهداشت را فراهم کرده است.

لاریجانی ضمن تاکید بر حساسیت این موضوع گفت: تمامی سعی همکاران ما در ستاد وزارت بهداشت و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد امنیت و جلوگیری از تخلف در آزمون ها و سایر امور آموزشی حوزه علوم پزشکی است.

وی اذعان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های عمومی و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این مقاطع از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرد و ضروری است تا تدابیر جدی برای پیشگیری از این قبیل تخلفات توسط مراجع ذیربط صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از تخلفات در آزمون ها اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه تنها متولی برگزاری آزمون و ورود دانشجو در مقاطع تکمیلی است و تدابیر جدی برای برگزاری مناسب و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها در این حوزه اتخاذ شده است.

وی به نقش مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی در پیشگیری از این تخلفات اشاره و عنوان کرد: طی نامه ای از دانشگاه ذیربط خواسته شده تا گزارش این مورد به وزارت بهداشت ارسال شود و متعاقبا اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

لاریجانی اظهار کرد: حضور افراد علاقمند در کلاسهای درسی دانشگاهی و بهره مندی از محضر اساتید با هماهنگی ایشان از زمانهای گذشته مرسوم بوده، ولیکن سوءاستفاده از این مسأله و تقلب و خدشه دار کردن جایگاه دانشجو و دانشگاه از این مجرا اصلا پذیرفته شده نبوده و با این موضوع برخورد می شود. 

وی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای صیانت از جایگاه دانشجو و دانشگاه گفت: بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال دانشجویان از خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل تابع قوانین و مقررات خاص خود است، گفت: در سال گذشته به منظور ارتقای کیفیت انتقالی، از متقاضیان مصاحبه حضوری به عمل آمد و این روال ادامه دارد. لذا تمامی تلاش برای پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت پذیرفته و پذیرش صرفا از مجرای مصاحبه و پس از احراز شرایط عمومی امکان پذیر است. البته تاکنون موارد نادری از تخلفات به این حوزه گزارش شده، که پس از بررسی های اولیه، مراتب به مراجع ذی ربط جهت طی مراحل قانونی ارجاع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ورود به رشته های علوم پزشکی در تمامی مقاطع تنها از طریق مبادی تعیین شده در قانون، که عمدتا از طریق برگزاری کنکور است، صورت می پذیرد و از مردم عزیز کشور خواهشمندیم چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده کردند با گزارش آن به حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در برخورد با این موارد همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فساد آموزشی دانشجوی قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حوریه محمدی با اعلام این خبر افزود: بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی، هفدهمین جشنواره شهید مطهری و ششمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به همکاری دانشگاه های کلان منطقه یک در این رویداد گفت: این جشنواره با شعار «آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه» و با محوریت پاسخگویی اجتماعی و کاربردی کردن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی، شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری و همچنین تقدیر از افرادی که برای ارتقای کمی و کیفی آموزش در دانشگاه ها تلاش می کنند، برشمرد و اضافه کرد: امسال از پژوهشگران برتر دانشجویی، مقالات برگزیده و پایان نامه های آموزش پزشکی برگزیده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جانبی تقدیر خواهد شد.

محمدی، به اهمیت پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد و آن را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: توسعه و بازنگری در کوریکلوم های آموزشی بر اساس نیاز جامعه، کیفیت آموزش بالینی، آموزش دانشجو محور، اخلاق حرفه ای و استفاده از فناوری های نوین آموزشی از جمله محورهای این همایش خواند که موجب افزایش کیفیت آموزش می شوند تا فراگیران بتوانند مهارت های لازم را برای ارائه خدمت به کشور به دست بیاورند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی تر دانشگاه ها در این رویداد تاکید کرد و یادآور شد: حضور جدی تر دانشگاه ها می تواند به رونق جشنواره بیافزاید. این همایش همچنین از امتیاز آموزش مداوم برخوردار بوده و محتوای برنامه ها به گونه ای تنظیم شده که برای اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی و تمامی دانشجویان علوم پزشکی در تمامی مقاطع قابل استفاده خواهد بود. همچنین بخش دانشجویی این جشنواره به صورت موازی در کنار رویداد اصلی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085286

دیگر خبرها

  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران