Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها راه حل بحران یمن؛ پایان بخشیدن به جنگ، آمادگی نیروی هوایی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، توسعه همکاری‌های کشاورزی ایران و بلاروس،انتشار فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تنها راه حل بحران یمن؛ پایان بخشیدن به جنگ،  آمادگی نیروی هوایی ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، توسعه  همکاری‌های کشاورزی ایران و بلاروس،انتشار فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۷ شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها راه حل بحران یمن؛ پایان بخشیدن به جنگ است

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در دو توئیت جداگانه با اشاره به ارتکاب جرایم جنگی متجاوزین به یمن با حمایت آمریکایی ها نوشت: ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات متجاوزان نتوانسته جلوی آتش یمن را بگیرد. مقصر دانستن ایران این حقیقت را عوض نمی‌کند و تنها راه حل برای همه پایان دادن به جنگ است.

 

ظریف در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت:  ایالات متحده در حال انکار واقعیت است اگر فکر ‌کند که قربانیان بدترین جرایم جنگی طی چهار سال و نیم، هر چه در توان دارند، برای پاسخ انجام نخواهند داد. شاید ایالات متحده خجالت‌زده است که صدها میلیارد دلار تسلیحاتش نتوانسته با آتش یمنی‌ها مقابله کند. ولی متهم کردن ایران، این را تغییر نخواهد داد. پایان دادن به جنگ، تنها راه حل برای همگان است.

 

استرالیا خواستار اجتناب از تنش با ایران شد

نخست‌وزیر استرالیا خواستار اجتناب از هر گونه درگیری نظامی با ایران به بهانه حمله به آرامکو شد. «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا همچنین فضاسازی‌ها در خصوص احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به بهانه حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.  

 

طبق خبر فارس، موریسون که قرار است به زودی در یک سفر رسمی برای دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روانه واشنگتن شود، درباره پیام توئیتری اخیر ترامپ که از آن تعبیر احتمال اقدام نظامی علیه ایران شده گفت: «بیانیه آمریکا بیانیه‌‌ای درباره توان این کشور [برای اقدام علیه ایران] بود، نه لزوماً قصد آن. بنابراین من فکر می‌کنم ما در این حوزه باید با احتیاط و با حساسیت عمل کنیم.»

 

دونالد ترامپ بعد از آنکه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مستقیماً ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به آرامکو متهم کرد در توئیتی نوشته بود آمریکا «آماده شلیک» برای پاسخ دادن به عاملان این حمله است.

 

وزارت صنعت از سرمایه گذاری در بخش تولید چادر مشکی در داخل حمایت کند

«فریده اولاد قباد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد حمایت از تولید چادر مشکی در داخل کشور گفت: در فراکسیون زنان مجلس جلسه ای را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صنعت و همچنین طراحان و تولیدکنندگان چادر داشتیم که در این جلسه در رابطه با تولید چادر مشکی، نظارت بر بازار آن و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخل تاکید شد.

 

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر حال حمایت از تولید داخل و نظارت بر کیفیت و کمیت این تولیدات باید مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر تولید داخل جوابگوی نیاز مردم نیست و باید با بالا بردن کیفیت و همچنین کمیت رقابت پذیری را در این بازار بیشتر کنیم تا بتوانیم تمامی نیاز بازار را در داخل تامین کنیم.

 

وی بیان کرد: البته ممکن است گاهی مردم از برخی تولیدات داخل رضایتمندی نداشته باشند و این  طبیعی است اما وقتی که نظارت نباشد، قطعا هم کیفیت فدا می شود و هم بازار هیچ گاه نمی تواند به سامانی برسد.

 

 

آمادگی نیروی هوایی ارتش برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» در بازدید از مرز مهران، گفت: پایگاه‌های شهید لشکری و شهید دوران این نیرو آمادگی لازم را دارند به صورت ۲۴ ساعته با در اختیار داشتن انواع هواپیماهای سبک، سنگین و فوق سنگین، عملیات ترابری و انتقال تجهیزات مورد نیاز را به مرزهای تعیین شده انجام دهند، همچنین در کنار سایر نیروهای مسلح در صورت نیاز کار پوشش هوایی منطقه انجام می‌شود.

 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو هم‌پای سایر ارگانها در بحث استقرار بیمارستان صحرایی، خدمات بهداشتی، اسکان و تغذیه و همچنین خدمات هوایی با استقرار یک فروند بالگرد اوژانس در نزدیکترین فرودگاه به مرز مهران مستقر خواهد شد.

 

توسعه مناسبات و همکاری‌های حوزه کشاورزی ایران و بلاروس

در ملاقات «مصطفی اویسی» سفیر ایران در بلاروس با «آناتولی خوتکو» وزیر کشاورزی بلاروس، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل کشاورزی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این دیدار اویسی با تشریح توانمندی‌های حوزه وزارت جهاد کشاورزی ایران اظهار داشت طرف‌های ذیربط ایران در بخش دولتی و خصوصی آماده تامین نیازندی‌های بازار بلاروس در حوزه میوه، مرکبات، شیلات، خشکبار، سبزی و صیفی جات می باشند.

 

او با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" از آبان ماه سال جاری درواقع کاهش و حذف تعرفه صادرات بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی ایران را فرصت مناسبی برای تامین نیازمندی‌های بلاروس در این حوزه برشمرد.

 

وزیر کشاورزی بلاروس با تبیین توانمندی‌های طرف بلاروسی و همچنین امکان تامین برخی نیازمندی‌های متقابل ظرفیت مناسب تولید و صادرات محصولاتی از قبیل گوشت گوساله، کره، برخی غلات و ... را از جمله مناسبترین اقلام بوای توسعه اینگونه همکاری‌ها برشمرد.

 

فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی منتشر شد

فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی منتشر شد.

 

متن کامل این فراخوان بدین شرح است: با عنایت به مفاد ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مبنی بر عضویت یک نماینده از دبیران کل احزاب ملی و یک نماینده از دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و مطابق دستورالعمل مربوطه، برنامه زمان بندی انتخاب دبیران کل مذکور به شرح ذیل اعلام می گردد:

 

جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب  ملی که صرفاً با حضور دبیران کل احزاب ملی خواهد بود، در روز پنجشنبه مورخ ۲۵ مهر ۹۸  در  سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور برگزار می گردد. شروع برنامه راس ساعت ۸ صبح می باشد.

 

جلسه انتخاب یک نفر نماینده دبیران کل احزاب استانی که صرفاً با حضور دبیران کل احزاب استانی خواهد بود، در روز پنجشنبه  مورخ ۲۵ مهر ۹۸ در محل سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور  برگزار می گردد. شروع برنامه راس ساعت ۱۴ بعد از ظهر  می باشد.

 

بسیج دانشجویی از اقدامات دانشجویی در ایام اربعین حمایت می کند/ برگزاری گردهمایی دو روزه فعالان اربعین

گردهمایی دو روزه فعالین دانشجویی اربعین برگزار می‌شود. این نشست از فردا (۲۸ شهریور) در مجتمع آموزشی آبعلی برگزار خواهد شد و بنا بر اعلام معاونت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، امسال رویکرد این سازمان حمایت از اقدامات دانشجویی در ایام اربعین است به همین دلیل ۲۷ و ۲۸ شهریور نشست دو روزه فعالین دانشجویی اربعین را برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است در این نشست دو روزه فعالیت موکب‌های دانشجویی بررسی و به اطلاع دانشجویان خواهد رسید و تلاش می‌شود از موازی کاری و کار تکراری موکب‌ها جلوگیری شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد فارس شیراز کانون های مساجد فعالیت های مسجدی استان همدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش به دشمنان: خطای راهبردی کنید با سوخو 24 جواب می‌گیرید
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل: خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود