Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:17:01 GMT

اختصاص تسهیلات به طرح اتصال چابهار به شبکه ریلی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۷۰۰

اختصاص تسهیلات به طرح اتصال چابهار به شبکه ریلی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

بر اساس این تصمیم، مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به وزارت راه و شهرسازی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور مجوز پروانه بهره برداری تعدادی از شهرک‌های صنعتی صنفی غیردولتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

دولت به منظور ساماندهی فعالیت های مستقر خارج از محدوده های شهری مستقر در شمال شرق تهران، مصوب کرد کارگروهی با مسئولیت وزیر کشور نسبت به هدایت، ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای فرآیندهای زیر اقدام نمایند:

- جمع آوری و انتقال واحدهای مشمول انتقال قطعی به شهرکها و نواحی صنعتی مجاز؛

- رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی؛

- تعیین تکلیف واحدهای مشمول استقرار مشروط با رعایت دستورالعمل های چهارگانه مربوط که توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تدوین و در کارگروه موضوع این ماده تصویب می ­شود؛

- مسلوب المنفعه نمودن چاه‌ های غیر مجاز و تخصیص آب از محل تعادل بخشی توسط وزارت نیرو؛

- اتخاذ تدابیر لازم به منظور تضمین جلوگیری از تشدید و توقف قطعی توسعه وضعیت موجود؛

- تعیین و اخذ حقوق دولتی مربوط از جمله عوارض تغییر کاربری اراضی کشاورزی؛

- تامین سرانه‌های خدماتی شهرک صنعتی.

موافقت دولت با دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع کشور سلطنت عمان به جمهوری اسلامی ایران، با توجه به پایان مهلت یکساله آن موافقت کرد.

دولت این تصمیم را با توجه به فضای دوستانه حاکم بر روابط دو کشور و در جهت اقدام متقابل درخصوص تسهیل ورود اتباع ایرانی به کشور عمان اتخاذ کرد.

تصویب آیین نامه «حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه‌های اجرایی»

دولت با توجه به ضرورت حمایت قضایی از مأموران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و به منظور پیش‌ بینی سازوکارهای حمایتی لازم برای حمایت حقوقی و قضایی از آنان، آیین نامه حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه های اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب ‌دیده از اقدامات دولت‌ها و مراجع داخلی و خارجی را به تصویب رساند.

عضویت رئیس سازمان غذا و دارو در کارگروه تنظیم بازار

با تصویب دولت، رئیس سازمان غذا و دارو به ترکیب اعضای کارگروه تنظیم بازار اضافه شد.

این تصمیم با هدف امکان سیاستگذاری جامع و اثرگذار در ابعاد مختلف تصمیم گیری در کارگروه تنظیم بازار از قبیل تولید، توزیع، واردات، روان‌سازی، تأمین و ایجاد ذخیره مطمئن و استراتژیک، تعرفه­ گذاری، توزیع ارز و اعتبار کالاهای سلامت محور و همچنین پاسخگویی مناسب به مراجع قانونی و دستگاه‌های نظارتی و مطالبات مردمی در زمینه تأمین امنیت این کالاها، اتخاذ شد.

تصمیم گیری دولت درخصوص نحوه بررسی لایحه مربوط به قانون مبارزه با پولشویی در مجلس

دولت در ادامه و در اجرای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مصوب کرد لایحه الحاق یک تبصره به یکی از مواد قانون مبارزه با پولشویی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به موجب این تبصره، دستگاه های مندرج در قانون مبارزه با پولشویی موظف شدند در صورت شناسایی تخلف یا جرم توسط اشخاص مشمول، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدام نمایند.

تصمیمات دولت برای اجرایی شدن ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها

هیات وزیران با توجه به اهمیت زیست محیطی درخصوص ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها اعم از صیادی و تفریحی و لزوم تعویض این موتورها با موتورهای چهارزمانه، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد از تاریخ ابلاغ این مصوبه به منظور شناسایی قایق های تفریحی و صیادی با موتورهای دو زمانه گواهینامه ثبت شش ماهه صادر نماید تا مالکان قایق های مذکور طی سه سال نسبت به جایگزینی موتورهای چهارزمانه بنزینی با موتورهای دوزمانه اقدام کنند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد ثبت سفارش واردات موتورهای دوزمانه را از تاریخ ابلاغ این مصوبه ممنوع نماید.

 اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

کد خبر 4722273

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه هیئت دولت بندر چابهار وزارت راه و شهرسازی ایالات متحده آمریکا حسن روحانی مجلس شورای اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف دولت دوازدهم انقلاب اسلامی ایران هیئت دولت شورای نگهبان حجت الاسلام حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند